• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Airbus

Guld
Friends Of KS
En klassisk tråd, men here we go;

Givet några klockor med rätt högt värde som går under rotation - hur bäst/säkrast förvara? Jag har ett kassaskåp, men omständligt att ränna dit i tid och otid för att klämma/känna/byta klocka. Samtidigt så förekommer ju inbrott och då inte så kul att att ha klockorna i byrålådan...

Hur gör ni?

Hm, ingen actiontråd. Tror många med mig känner en viss aversion mot att berätta om sin klockförvaring på ett öppet forum. För även om man nyttjar bankfack finns alltid nåt eller några ur hemma. I mitt fall kan jag väl bara säga att om en eventuell tjuv får tag på mina klockor så har han fan gjort sig förtjänt av dom.;)

Kassaskåp må vara omständigt men ger fullgott skydd mot vanlig inbrottjuv.

Jag hade nog valt att ha allt inlåst och istället ha bra foton på klockorna framme för beskådan.
Klockan jag ska bära plockas ut ur skåpet när det är dags att byta.

Är inte där riktigt än men snart så...

Halloj! jag håller på att designa en klock rulle i läder så man kan enkelt och smidigt förvara klockorna i kassaskåpet eller när man behöver ta med dem på språng! tänkte egentligen bara kolla vad ni tycker om iden? skulle det vara något som är av intresse? tänkte väl först bara ta fram några stycken och se vad resultatet blir men senare fortsätta göra flera olika typer av klockförvarings möjligheter!
Jag vet ju vad jag vill ha men tänkte kolla vad ni har för krav och behov?
Tänkte väl mest göra detta som en hobby för jag tycker det är roligt
Det är i stil med bilden dom är tänkt!

I den övre delen som överlappar den undre där dinkorna ligger kanske det skulle kunna finnas plats får en fick där man kan ha lite verktyg, straps och sådant?

gör den i brunt läder med vita sömmar och med spänne istället för två remmar så köper jag en.

Kolla om du har möjlighet på John Mayers live-spelning "Where the light is". Man får se han sitta i sin loge och välja klocka. Där har han nåt liknade men har för mig att den är som dubbel, rymmer typ åtta klockor. Flera rollar och nån IWC skymtas iaf.

Hittade en dassig bild på Mayer`s förvaring...
MkFGIBM.jpg

ydjubUH.png

Det är väl ingen inovation men självklart trevligt med någon som gör de personligen.
Här är en från bulangandsons.com (lånad bild)

BC1E4DE7-26CD-47CD-AF73-077C04C818E2-1872-000004DB514FFEC0_zps2669a0c8.jpg

Nån som vet om det finns nåt fodral eller box eller liknande där man kan förvara enbart Boetter/ armbandsur utan band?

Jag förstår att man kan lägga dem i en större box , men litet och smidigt är att föredra..

tex. för 4 eller 10 eller 2 eller så

Jag har urverk i displayer till smycken (som blivit över). Westpack.nu har fina sådana, i alla stilar som finns och olika färger. Kolla under "display->kassetter". Det finns lock också, under "Tillbehör". Tror de bara säljer till företag, men är inte säker?

Tillbaka
Topp