• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fabriksbesök hos Jaeger tillsammans med Nymans Ur 1851 & Krons

Jolly

Cartier
DDFB754D-6030-48C6-B92E-D7A39E15D364.jpeg
5F8E979E-1D27-4EAD-A45F-DF81337623DE.jpeg
EBF141C3-FF1C-40FD-9278-50EF34489DD9.jpeg
64106D8E-7E1F-4A94-BBFA-0CAE9C60BDB7.jpeg
A7A3141A-5518-464F-8A33-3CD860AE32E2.jpeg

Det var en go och tjock reverso :D! Vilken modell är det?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vi älskar dig ändå, en kollega på jobbet som såg tråden undrade ”var det verkligen någon som lade sig på vägen...” äh han är dansk svarade jag och då var det inte så konstigt....
Jag håller med fast jag inte fick följa med. Men jag fattar.
Du har ju den bästa av dom alla. Funderar på den med blå tavla. Men måste ju invänta kostnadsförslaget 2.0 innan jag gör några större inköp
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vi älskar dig ändå, en kollega på jobbet som såg tråden undrade ”var det verkligen någon som lade sig på vägen...” äh han är dansk svarade jag och då var det inte så konstigt....

Du har ju den bästa av dom alla. Funderar på den med blå tavla. Men måste ju invänta kostnadsförslaget 2.0 innan jag gör några större inköp
Den svarta är riktigt fin, men jag skulle vilja ha en av varje färg.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vi älskar dig ändå, en kollega på jobbet som såg tråden undrade ”var det verkligen någon som lade sig på vägen...” äh han är dansk svarade jag och då var det inte så konstigt....

Du har ju den bästa av dom alla. Funderar på den med blå tavla. Men måste ju invänta kostnadsförslaget 2.0 innan jag gör några större inköp
Den blå är ljuvligt fin. Jag tror att en Reverso väljer man och behåller. Det är nog därför de sällan finns begagnade. Med rolex verkar det vara annorlunda. En JLC verkar man behålla livet ut.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tror ändå att Rolexklockor är mer i rotation. Det verkar så. Själv har jag ägt och sålt två nya Rolex som inte gav det jag hoppats på. Jag har köpt en JLC och den är kvar och hungern efter fler lever jag ständigt med. Jag kan inte uttala mig om Grand Seiko för jag har aldrig haft förmånen att få se någon i verkligheten. Det är ju vissa modeller man fastnar för, inte bara märket även om det är kul också.
Angående rotationen så är det mycket möjligt. Det är troligen ett mer genomtänkt beslut att köpa JLC än Rolex. Men brasklappen är att det alltid är klurigt att jämföra andelen av X med Y då det skiljer 10-potens(er) i antalet mellan X och Y.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Det tar tid att gå igenom denna tråd :) var en så bra resa på många sätt, som du säkert sett i tråden.

Kul att du frågar om Omegan!
Det är en Omega Genève Automatic, länken är Custom, pga att klockan användes som vardagsklocka av min farfar och en gång gickk det tokigt ;) väldigt trevligt klocka som bärs med stolthet!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det tar tid att gå igenom denna tråd :) var en så bra resa på många sätt, som du säkert sett i tråden.

Kul att du frågar om Omegan!
Det är en Omega Genève Automatic, länken är Custom, pga att klockan användes som vardagsklocka av min farfar och en gång gickk det tokigt ;) väldigt trevligt klocka som bärs med stolthet!
"Kul" :mad: Här har vi en tråd tillägnad JLC och så fastnar han för Omegan:banghead:




Ok, den ÄR fin;). Klart du ska bära den med stolthet.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
"Kul" :mad: Här har vi en tråd tillägnad JLC och så fastnar han för Omegan:banghead:




Ok, den ÄR fin;). Klart du ska bära den med stolthet.

HAhaha! Ja eller hur. 1000 bilder på vackra JLC men en omega från 1973, det är det som gör det :)

Du får slänga upp lite mer fina bilder på din meteorit! Riktigt fin och spännande! Var tvungne att läsa på lite mer om den! Väldigt speciell klocka!!
 

Tobbbe

Omega
Det tar tid att gå igenom denna tråd :) var en så bra resa på många sätt, som du säkert sett i tråden.

Kul att du frågar om Omegan!
Det är en Omega Genève Automatic, länken är Custom, pga att klockan användes som vardagsklocka av min farfar och en gång gickk det tokigt ;) väldigt trevligt klocka som bärs med stolthet!

Tackar! Såg en likadan på chrono24 men stod inte vilken modell det var, blev något förälskad i kombinationen av guld armbandet :D Och ja, jag såg att ni hade en sjukt bra resa, skulle vara kul att göra en liknande resa själv en dag :)

"Kul" :mad: Här har vi en tråd tillägnad JLC och så fastnar han för Omegan:banghead:


Ok, den ÄR fin;). Klart du ska bära den med stolthet.

hahaha jag får be om ursäkt här då för att vara lite offtopic, har senaste två dagarna blivit förälskad i guldklockor <3 :) Men ska erkänna att jag dräglat genom alla JLC's i tråden också
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar! Såg en likadan på chrono24 men stod inte vilken modell det var, blev något förälskad i kombinationen av guld armbandet :D Och ja, jag såg att ni hade en sjukt bra resa, skulle vara kul att göra en liknande resa själv en dag :)



hahaha jag får be om ursäkt här då för att vara lite offtopic, har senaste två dagarna blivit förälskad i guldklockor <3 :) Men ska erkänna att jag dräglat genom alla JLC's i tråden också
Skit i omega och satsa på premium tex denna
Fasiken va avis man är pojkar! Var det lika grymt som det såg ut?
bättre, fotoförbudet gjorde ju att det var relativt svår dokumenterat...
 
Topp