• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fabriksbesök hos Jaeger tillsammans med Nymans Ur 1851 & Krons

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tack till @Nymans Ur 1851 och Krons ur för en alldeles underbar resa!

Stort tack till hela gänget som var med också, hade inte skadat med några fler dagar till tillsammans fyllda med gravyrsnack, skitsnack, öl, vin, klocksnack, mat, champagnefrukost osv osv!

127826F0-5D14-4034-8010-13F1FF21296E.jpeg
har du någon bild med dom på?
jag fortsatte med cylindrarna som jag hade på resan...
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Som många andra som haft den fina äran att få följa med så vill jag verkligen tacka @Nymans Ur 1851 och Krons för inbjudan och möjligen att få besöka JLC, att få träffa så många härliga människor i underbara miljöer. Så stort tack! Kommer inte glömma denna resa!!
Nu ska jag försöka smälta alla intryck och bara njuta av vad jag har fått se.
Hoppas vi ses snart igen!!

Mvh Llesurk
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Fixade du klockan för ca 75 k?
Jag förstår det som att JLC sponsrar servicen men att kostnadsförslaget för servicen skulle gått på 7,3’ €...

Nej, jag kommer inte fixa klockan om det kostar 73000kr.
Det är ett prisförslag från richmont men jag ska få hjälp från jaeger-Lecoultre så det inte blir så dyrt! Offerten kom posten idag och är vad det kostar... men jag inväntar nya priset som jag blev lovad
 
Senast ändrad:

Ruben

Rolex
Nej, jag kommer inte fixa klockan om det kostar 73000kr.
Det är ett prisförslag från richmont men jag ska få hjälp från jaeger-Lecoultre så det inte blir så dyrt! Offerten kommer posten idag och är vad det kostar... men jag inväntar nya priset som jag blev lovad
70k är rätt saftigt. Vad är det för klocka du ska serva?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Från vilket årtal är den ifrån? Är boetten i guld? Ser ut som stål, men det där kanske bara är en ram för urverk och tavla?
Jag har inte exakt årtal, jag saknar bak- och framboett och det är den som är så jäkla dyr. Men jag vet att JLC kommer att hjälpa mig att få igång henne. Det som ligger brevid tavlan är innerboetten
 

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
Stort tack själva och till alla som följde med, mycket trevligt sällskap och jag tror jag talar för både Patrik och mig att vi hade lika kul och lärde oss lika mycket som er. Riktigt kul att se så mycket aktivitet i tråden också! Manufacture-besök done right! :)

PS. Ser fram emot alla ordrar nästa vecka :p
// Basse
 

Bilagor

  • IMG_3659.JPG
    IMG_3659.JPG
    281.8 KB · Visningar: 33
Topp