• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

kmg

Patek
2-Faktor
Jag tycker tråden har ett existensberättigande utifrån flera perspektiv. Dels tycker jag tråden visar hur forumets medlemmar tar ett kraftigt avstånd från stöld och förfalskade ur. Detta är frågor som forumets medlemmar alltid lyckas enas kring, vilket måste ses som positivt.
Vidare tycker jag frågeställningen och spekulationerna om nageln är intressanta ur ett socialt perspektiv. Ser det som en vattendelare då bara ett fåtal öppet fördömer en sk kokainnagel, således en intressant slutsats att dra.
Sedan har vi den etnologiska och socioekonomiska teorin om nageln som en klassfråga i vissa kulturer.
Utöver detta välsignas vi av kiss, bajs och @Khoma 's politiskt endimensionella syn på saker, som i så många andra trådar.
Lägg därtill att TS faktiskt pudlade i denna tråd och vi har ju sett andra medlemmar på KS få både en andra och en tredje chans.

Summa summarum, en underhållande och utbildande tråd som så ofta på KS, måhända otroligt Off topic i sina stunder och jag tycker fingertoppskänslan som forumets admin och moderatorer visat den genom att låta den leva vidare är positiv. Och jag tvekar inte för en sekund på att den allmänt goda stämningen på KS kommer att behållas.
Word
 
Du har inte så mycket studieskulder va?
De drar till sig väldigt mycket slödder, ja, men de attraherar även arroganta materialistiska primitiva IQ befriade lågt stående varelser vars ignorans är encyclopedic.

Jag drar tillbaka det jag sa om att det där var mitt sista aktivitet på forumet, det blev alldeles för roligt och spännande med alla kommentarer från idioter som är säkerligen olyckligt medfödda clueless hot mot inte bara mot samhället, utan mot alla varelser.

Ha en god vänlig fortsättning och rolig läsning allihopa!
Jag ger dig rätt. Jag har knappt några studieskulder. Mest med anledning att jag alltid jobbat, även när jag pluggat.

Sedan håller jag med dig i följande rant: "De drar till sig väldigt mycket slödder, ja, men de attraherar även arroganta materialistiska primitiva IQ befriade lågt stående varelser..."

I övrigt lägger jag mig. Du vinner. Det var överilat och oövertänkt att ge mig in i denna tråd. Sorry. Klart du ska ha en Rolex. Kör hårt.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Det här börjar likna en "Vad har ni gjort i helgen"-tråd... Mycket underhållande :D

För er som inte vet:
Scenen utspelar sig på ett dagis:
Fröken: "Vad har ni gjort i helgen?"
Barn 1: "Jag var hos min mormor"
Barn 2: "Jag har också en mormor"
Barn 3: "Min mormor har en katt"
Barn 4: "Jag såg en katt idag"
Barn 5: "Jag åt pannkakor idag"
Barn 6: "Jag tycker inte om pannkakor"
Barn 7: "Min pappa gör inte heller det"
Barn 8: "Jag har också en pappa"
Und so weiter...
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Snortade Jennifer kola? Gillade hon klockor?? Tror mysteriet närmar sig sin lösning
Här sportar Jennifer en Creole Passion-gold (vad nu det är?)

jb-creolepassion.jpg


Edit: En tillstymmelse till kola-nagel kanske kan skymtas.
 
Topp