• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fan inte igen.....När ska jag sluta impuls köpa klockor ;) ??

Grattis och välkommen till Zenith-klubben. Jag behöver också service på min Zenith Rainbow.
Vad tror du om att vi delar på fraktkostnaderna fram och tillbaka till Zenith om det beger sig med service? Jag har inte tagit kontakt med dem än dock.

Jag tycker du ska satsa på ett svart läder istället för den länken..

Skall snacka med min urmakare först , han får döma ut den sen får jag ta ställning hur jag ska gå till väga.
Men visst dela på fraktkostnaderna kan vara något om jag får för mig att skicka den dit !

Skickas från min Air Padda, Tapatalk Pro

Läderband är snyggast då det blir mer kontrast mot den fulsnygga boetten. Vet inte hur svårt det är att hitta en originallänk med rätt ändlänkar. För visst är det samma länk som på Defyn med täckta bandhorn?

Japp täckta bandhorn , sen är det fyrkantiga mellanrum i länken typ. Väldigt ful har jag för mig original länken är ;)

Typ denna stilen
ubyzybam.jpg

Typ denna stilen

Inte helt övertygad om det röda passar till det bruna. Du får väl helt enkelt testa lite färgkombinationer när du får hem den. Svart fungerar men kanske inte alltid så kul. Bytte själv bort det svarta till ett egengjort som påminner om det du länkade till här ovan.

image-jpg.23469

Inte helt övertygad om det röda passar till det bruna. Du får väl helt enkelt testa lite färgkombinationer när du får hem den. Svart fungerar men kanske inte alltid så kul. Bytte själv bort det svarta till ett egengjort som påminner om det du länkade till här ovan.

image-jpg.23469

Ah den bör va hos mig på onsdag senast, får se vad man kan passa ihop !

Som aurum sa så är det bara att testa runt. jag tror nog ett svart skulle passa bäst, enkelt vanligt eller kanske ett småhålat racing... Ska bli kul att följa tråden och före/efter förvandlingen :)

Har t.o.m glömt av vilken "lug size" det är på just den här klockan. Har för mig det är
19 men kan ha fel. Ifall det är 19 har jag inte ett enda läder band hemma att testa med ghaa :)

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Dom är läckra dom där senithsarna! Blir säkerligen kanon när allt är servat å klart! Grattis!

Kör ett handgjort racing så får du till måtten exakt. 19mm känns som ett inte helt ovanligt mått på vintagedinkor men mycket mer ovanligt på nyare dinkor, vilket kan ställa till det ibland.

Förresten är det ngn som vet den exakta skillnaden mellan ref a384 och ref a385 förutom att färgen på urtavlan skiljer dom åt , och att a385 versionen gjordes i 2400 ex medan a384 gjordes i 2600 ex...bägge samma år 1969-1971
??

Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Riktigt vacker klocka, inte alls ett dålig impulsköp!
Ska bli spännande att följa fixandet och pysslandet med denna coola skapelse:)

Sweet, sämre saker har man ju gjort efter att ha klämt en pizza

Hur stor är den? Den köttiga boetten drar väl upp storleken skulle jag tro

Tillbaka
Topp