• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fan inte igen.....När ska jag sluta impuls köpa klockor ;) ??

Tycker du ska testa en "racing länk" på den där, härligt nostalgisk och småporrig. Tror det skulle kunna funka på den där klockan.
Bildexempel från webben.

1263676_Tissot_Heritage_PR516_2.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker du ska testa en "racing länk" på den där, härligt nostalgisk och småporrig. Tror det skulle kunna funka på den där klockan.
Bildexempel från webben.

1263676_Tissot_Heritage_PR516_2.jpg

Får känslan att den länken inte är jätte bekväm om man inte har "bra handleder"
Har små gråsparvs handleder så tror den går bort ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Aj såg att jag klippte in fel länk och kan inte redigera, så går det ifall man jobbar samtidigt som man gör andra icke jobb relaterade saker :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis och välkommen till Zenith-klubben. Jag behöver också service på min Zenith Rainbow.
Vad tror du om att vi delar på fraktkostnaderna fram och tillbaka till Zenith om det beger sig med service? Jag har inte tagit kontakt med dem än dock.

Jag tycker du ska satsa på ett svart läder istället för den länken..
Grattis! Även jag ska skicka in mina två zenith till service center i Tyskland en på täthetsservice och en på garantiåtgärd! Har pratat med nymans som är ok med att skicka dessa tillsammans! Dock kanske man ska hålla nymans utanför och prata direkt med zenith servicecenter?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis! Även jag ska skicka in mina två zenith till service center i Tyskland en på täthetsservice och en på garantiåtgärd! Har pratat med nymans som är ok med att skicka dessa tillsammans! Dock kanske man ska hålla nymans utanför och prata direkt med zenith servicecenter?

Tro man skall hoppa mellanhanden ja. Det var bra mycket dyrare att låta ADs i sthlm serva en Cartier än att beställa upphämtning direkt av Cartier. Zenith har en prislista här:

http://www.zenith-watches.com/en_en/services/maintenance-rates
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tro man skall hoppa mellanhanden ja. Det var bra mycket dyrare att låta ADs i sthlm serva en Cartier än att beställa upphämtning direkt av Cartier. Zenith har en prislista här:

http://www.zenith-watches.com/en_en/services/maintenance-rates
Tackar såg nu även att det stod inklusive shippingcost vet du hur man gör där ringer zenith och säger att man vill göra en service så ordnar de med frakten dvs skickar budfirma för att hämta klockan hos en? Sorry för OT i denna tråd men gillar inte att nymans vill ta 1500kr från mig endast för att jag ska få klockorna nerskickade till Tyskland då de har slutat serva zeniths!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar såg nu även att det stod inklusive shippingcost vet du hur man gör där ringer zenith och säger att man vill göra en service så ordnar de med frakten dvs skickar budfirma för att hämta klockan hos en? Sorry för OT i denna tråd men gillar inte att nymans vill ta 1500kr från mig endast för att jag ska få klockorna nerskickade till Tyskland då de har slutat serva zeniths!

I Cartiers fall skickade de ett paket med ett serviceetui och sedan var det bara att boka upphämtning med den budfirma de beställt. Inkluderat i priset.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tackar för bra tips och hur man skall gå tillväga ,ifall man vill skicka klockan på service !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Så sjukt kul med såna här historier. Nu hoppas vi på ett "happy ending" alltså nyservad med nya kläder. Bra handlat, grattis!
 
Topp