• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fantastiskt arvegods in-vad göra nu?

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Otroligt! Vilken grej!
Jag är jättenyfiken på hur mycket stålars släktingen fick =P
Kände denna till vad Patek är för typ av klocka?

Ärlighet varar längst har min farsa alltid predikat och jag delar denna inställning till hundra procent. Släktingen är totalt påloggad och har full koll på värdet. Men även om det inte varit så hade vi insisterat på att betala ett "fair" price, bara därför att det är så man gör. Du kan möjligen tjäna på oärlighet i det korta perspektivet men i längden skiter det sig alltid. Plus: vem fan är så girig att man blåser en släkting, även om man är släkt på långt håll? Tycker jag iaf.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ärlighet varar längst har min farsa alltid predikat och jag delar denna inställning till hundra procent. Släktingen är totalt påloggad och har full koll på värdet. Men även om det inte varit så hade vi insisterat på att betala ett "fair" price, bara därför att det är så man gör. Du kan möjligen tjäna på oärlighet i det korta perspektivet men i längden skiter det sig alltid. Plus: vem fan är så girig att man blåser en släkting, även om man är släkt på långt håll? Tycker jag iaf.


Helt rätt! Hela inlägget rätt igenom =)
Din klocka är fantastiskt fin och jag hoppas verkligen den får den kärlek den behöver både från urmakaren och dig. En patek ska föras vidare!
 

Sond

Patek
Ärlighet varar längst har min farsa alltid predikat och jag delar denna inställning till hundra procent. Släktingen är totalt påloggad och har full koll på värdet. Men även om det inte varit så hade vi insisterat på att betala ett "fair" price, bara därför att det är så man gör. Du kan möjligen tjäna på oärlighet i det korta perspektivet men i längden skiter det sig alltid. Plus: vem fan är så girig att man blåser en släkting, även om man är släkt på långt håll? Tycker jag iaf.

Blir inte bara glad för klockan utan även för dessa rader.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Såklart en fantastisk klocka men en ännu mer fantastisk historia. Sånt blir man glad av!

Grattis!

Nu önskar jag bara att jag har lika god smak och kan köpa mig någonting lika vackert och värdebeständigt jag kan lämna efter mig när jag fyller 50.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Härligt så det förslår! En berättelse som denna visar oss alla vilken insats vi kan göra för våra egna efterföljande med arvegods av denna fantastiska kaliber! Det skadar ju inte någonstans att vi själva får njuta till fullo av dessa härliga verk under den tid vi förvaltar åt kommande generation(er).
Grattis till en fantastisk klocka!
 
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN, det är sånt där man går och drömmer om, vilken historia, STORT grattis!

Ser gärna lite bättre bilder och info om den, storlek, REF osv...
 
Topp