• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattigmans-Gentor

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Liften oklart hur det ligger till där. Somliga hävdar att Bulova köpte designen först.
Det verkar utifrån det man läst vara lite av en skröna. Genta arbetade iofs en tid på Bulova där han presenterade designen, men de ville inte göra den. När Genta väl gick över till AP, så vet alla vad som hände. Bulova ser således ut att vara en knock-off på AP’n.. :)
 
Senast ändrad:

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den här är ju go, mer designkopia än hommage förvisso. Någon som sitter och trycker på en sån här och vill bli av med den? :D
Verkar väldigt ovanlig...

Screenshot_20180718-113723_Chrome.jpg
Ligger ett par uppe på bukten, men rätt pris har jag ingen koll på.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor

grodslukarenx

Patek
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad finns det för billiga Genta-klockor i dagsläget som inte är uppenbara design-kopior, känns som många sprungit iväg i pris på senare tid (när det väl dyker upp någon)?
Jag vill ha en automat, cirka 35mm +- några mm, enfärgad tavla och datum! :)
 

Rey

Rolex
Vad får man för en SNKK45 idag egentligen? Köpte min för några år sedan men den ligger mest o dammar.. :)
 
Vad finns det för billiga Genta-klockor i dagsläget som inte är uppenbara design-kopior, känns som många sprungit iväg i pris på senare tid (när det väl dyker upp någon)?
Jag vill ha en automat, cirka 35mm +- några mm, enfärgad tavla och datum! :)
Kolla in IWC Ing 3521. Har visserligen stuckit iväg i pris på sistone. För inte så länge sedan kunde man hitta ex för under 25, vilket jag tycker är ett kap om man inte tycker 34 mm är för litet. Men med lite flyt kan man säkert hitta ett prisvärt ex. Väldigt många är tyvärr fulpolerade. Här en bild på min som jag är väldigt nöjd med.
847E3B77-E0E4-4318-A6DA-D5A421CD81F2.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kolla in IWC Ing 3521. Har visserligen stuckit iväg i pris på sistone. För inte så länge sedan kunde man hitta ex för under 25, vilket jag tycker är ett kap om man inte tycker 34 mm är för litet. Men med lite flyt kan man säkert hitta ett prisvärt ex. Väldigt många är tyvärr fulpolerade. Här en bild på min som jag är väldigt nöjd med.
847E3B77-E0E4-4318-A6DA-D5A421CD81F2.jpeg
Tack för tipset, gillar ingenieur starkt.
Men är tyvärr ingen fattigmans genta för mig när vi snackar de priserna! :)
Hade tänkt mig något för max några tusenlappar!
 
Topp