• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i repris: Vad är det jag har köpt?

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hakar på denna tråd :)
Köpte precis denna låda:
http://www.auction2000.se/auk/w.Object?inC=DHAB&inA=20170425_0738&inO=381
IMG_4793.PNG

Jag köpte den för att det ser ut att ligga en Rolex Jubiléelänk där uppe till höger... Är det jag som är ute och cyklar eller kan det vara så att jag just fyndade en Jubileelänk för 125kr? :)
Har du köpt lådan så ligger ju eventuellt jubilee utanför. Fult knep av säljare :)
 

Psykel

Patek
Har du köpt lådan så ligger ju eventuellt jubilee utanför. Fult knep av säljare :)
Om du går in på länken till auktionen så ser man att det är en stor låda med flera små lådor i. Borde ju vara den stora lådan som auktionen gällde, varav bilden som @BCKSTRM postade är ett detaljfoto på helheten. Så om det inte är nån skumrask på gång så borde det ju vara rubbet inklusive jubilee.
 

rogart-63

Patek
Buda in detta på Tradera för steninprssningsverktyget skull. En massa skrot och delar till ett bra pris? Men sen kollar jag på bilderna på vad det är jag egentligen budat in. Klockan som ligger under ana/digi och guldklockan till höger och ijämte skrotdelsasken med reservdelarsverk liknar en bratte? Vad tror ni?
Vad har jag köpt.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Buda in detta på Tradera för steninprssningsverktyget skull. En massa skrot och delar till ett bra pris? Men sen kollar jag på bilderna på vad det är jag egentligen budat in. Klockan som ligger under ana/digi och guldklockan till höger och ijämte skrotdelsasken med reservdelarsverk liknar en bratte? Vad tror ni?
Vad har jag köpt.jpg
Absolut, bara att hoppas att den är äkta. Kul shopping!!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Buda in detta på Tradera för steninprssningsverktyget skull. En massa skrot och delar till ett bra pris? Men sen kollar jag på bilderna på vad det är jag egentligen budat in. Klockan som ligger under ana/digi och guldklockan till höger och ijämte skrotdelsasken med reservdelarsverk liknar en bratte? Vad tror ni?
Vad har jag köpt.jpg
Nje tycker indexsiffrorna ser för billiga ut. Skulle tippa på någon kinaklocka?

Hoppas dock jag har fel :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Buda in detta på Tradera för steninprssningsverktyget skull. En massa skrot och delar till ett bra pris? Men sen kollar jag på bilderna på vad det är jag egentligen budat in. Klockan som ligger under ana/digi och guldklockan till höger och ijämte skrotdelsasken med reservdelarsverk liknar en bratte? Vad tror ni?
Vad har jag köpt.jpg
Ser onekligen ut som en bratte trycker jag också, kan ju vara någon kopia dock.
Vi håller dock tummarna för en rolig bratte, håll oss uppdaterade :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Buda in detta på Tradera för steninprssningsverktyget skull. En massa skrot och delar till ett bra pris? Men sen kollar jag på bilderna på vad det är jag egentligen budat in. Klockan som ligger under ana/digi och guldklockan till höger och ijämte skrotdelsasken med reservdelarsverk liknar en bratte? Vad tror ni?
Vad har jag köpt.jpg
Får tyvärr vara tråkig och säga att den ser fake ut. Har du riktigt tur är det en "Rolex" som ligger ovanpå. Däremot trevligt att det ser ut som en hög från en riktig urmakare? Mikrometer nere i bilden tex?
 

rogart-63

Patek
Har en hel delav vektygen som är på bilderna . Så det kommer säkert upp en annons på sånt jag vill sälja. Har inte plats med allt tyvärr. Mycket nöjd med Seitz verktyget i samma auktion dock. Det var egentligen den jag vill ha. Hoppas jag kan fräsa ur för juveler med den? Och montera dessa oxå .
seitz.jpg
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
En Rolex och en Breitling . Nån som kan säga ett värde?
DSC08418.JPG

dont quote me on this, men rolex har väl aldrig gjort någon annan quartzmodell än oysterquartz?
Är definitivt ingen breitling-expert men tycker även den ser suspekt ut. Som sagt, förlita dig inte på mig men ser onekligen märkligt ut.

EDIT:
Haha missade tidigare inlägg och den nu i efterhand ganska uppenbara ironin.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
dont quote me on this, men rolex har väl aldrig gjort någon annan quartzmodell än oysterquartz?
Är definitivt ingen breitling-expert men tycker även den ser suspekt ut. Som sagt, förlita dig inte på mig men ser onekligen märkligt ut.

EDIT:
Haha missade tidigare inlägg och den nu i efterhand ganska uppenbara ironin.
Finns betan och lite Cellinimodeller.
 
Topp