• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorit i titan?

sveol

Cartier
Jag införskaffade min första klocka tillverkad i titan för ca 1 månad sedan och sedan dess dammar allt annat i klocklådan. Inget jag tidigare ägt kommer i närheten när det gäller komfort. Först var jag rädd att titan skulle bli för lätt på handleden. Men icke! Man känner fortfarande av att man har en klocka på sig, bara att den är så mycket smidigare att bära. En SS klocka känns bara jobbig att ha på sig nu. Och det kommer från en som tidigare tyckt att tex en Steelfish var lite mesig.

Detta är såklart helt subjektiva åsikter ;)

Så mycket vill ha mer! Vad skall man ha nu? Givet är förstås Pelagos, men det måste finnas andra godbitar där ute som jag missat. Visa era favoriter, allt är välkommet!



Den som får allt annat att samla damm hemma hos mig:
SBDC007!
wrist2.jpg



Nästa givna inköp (lånad bild)?:
tudor_pelagos_watchonista_1_0.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Chrisse är ju en kraftig titanmissbrukare. Tror titan är en acquired taste. När man väl hamnat där är det nog svårt att gå tillbaka till stål. Har därför inte vågat testa. ;)

En GS snowflake hade man ju inte bangat. Inte en aerospace heller. Eller en shogun, eller en samurai, eller en tonfisk i titan. :hungry:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
För lat för att hitta fram en bild på min gamla Aerospace, men helt klart en av de skönaste klockorna jag har ägt.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Titan är skönare mot handleden
En titanlänk känns inte lika rasslig
Titan har en snyggare färg än 316/904 stål (oftast)
Titan är coolare
Titan är sexigare

Just nu har jag bara en titanklocka tyvärr, om man inte räknar titandetaljerna i min AP (har säkert haft 40 olika titanklockor i det förflutna)


 

zamboni

Omega
Inte meningen att stjäla tråden men någon som har erfarenhet av IWC 3536 i Ti? Jag har aldrig haft möjlighet att pilla på en sådan, men något lockar med den samtidigt som SS-versionen med gummi måste vara något av det "tooligaste" som finns.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Den här frågeställningen har varit uppe förut och belackare kan hävda att titan repas lättare än rostfritt osv. Sanningen är ju att titan är skönare, snyggare och bättre på handleden på alla sätt och att det oftast behandlas för ökad hårdhet.

Chrisses PO är ett bra exempel på titanets fördelar. Klockan blir lättare och får en mer "Tool" känsla.

Pelagos är ju ytterligare ett exempel eller GP Seahawk Pro eller Seiko MM600. För att nämna några.
 

Johan M

Cartier
Jag införskaffade min första klocka tillverkad i titan för ca 1 månad sedan och sedan dess dammar allt annat i klocklådan. Inget jag tidigare ägt kommer i närheten när det gäller komfort. Först var jag rädd att titan skulle bli för lätt på handleden. Men icke! Man känner fortfarande av att man har en klocka på sig, bara att den är så mycket smidigare att bära. En SS klocka känns bara jobbig att ha på sig nu. Och det kommer från en som tidigare tyckt att tex en Steelfish var lite mesig.

Detta är såklart helt subjektiva åsikter ;)

Så mycket vill ha mer! Vad skall man ha nu? Givet är förstås Pelagos, men det måste finnas andra godbitar där ute som jag missat. Visa era favoriter, allt är välkommet!



Den som får allt annat att samla damm hemma hos mig:
SBDC007!

Nästa givna inköp (lånad bild)?:

Ta en titt på Pelagos innan du köper den. Urtavlan och dess index ser riktigt plastiga ut.
 
Topp