Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast samtidigt är det ju inte Kaplans som säljer förmodar jag? De agerar säkert mellanhand. Tyckte dock det var väldigt oklart när jag reklamerade en klocka en gång. Sefina och Kaplans var inte helt överens... De hade däremot en deal att dyrare objekt värderas av Kaplans som Sefina får betala extra för. Så håller med om att det är lite oseriöst.Det sagt så blir det inte mindre risigt att sälja fakeklockor när man säger sig vara experter på området.
Att inte ta sig råd att garantera äktheten är ett tvekamt val för Kaplans och det förtroende som de eftersträvar.
Kaplans kunder lär ha högre förväntningar än att lusläsa friskrivningar. Klart deras förtroende naggas i kanten när folk hittar felaktiga objekt i deras katalog. Sedan om skadan är försumbar i jämförelse med vad Sefina betalar? Who knows. Det ser oavsett inte bra ut.Fast samtidigt är det ju inte Kaplans som säljer förmodar jag? De agerar säkert mellanhand. Tyckte dock det var väldigt oklart när jag reklamerade en klocka en gång. Sefina och Kaplans var inte helt överens... De hade däremot en deal att dyrare objekt värderas av Kaplans som Sefina får betala extra för. Så håller med om att det är lite oseriöst.
Kaplans kunder lär ha högre förväntningar än att lusläsa friskrivningar. Klart deras förtroende naggas i kanten när folk hittar felaktiga objekt i deras katalog. Sedan om skadan är försumbar i jämförelse med vad Sefina betalar? Who knows. Det ser oavsett inte bra ut.
Sefina ser nog ett stort värde i att ha en välrenommerad partner för detta. Annars kunde de säkert auktionera ut prylarna billigare via valfri onlinetjänst.
Fullt möjligt men det är ändå en hyfsat korkad risk att ta. Helt plötsligt köper någon något fel dyrt och sedan står det i tidningarna med lite otur.Det kan helt enkelt vara så att Kaplans VD/ägare inte är medvetna om problemet. En shitstorm på KS är fis i rymden för Kaplans renommé och de flesta problem är lösta utan att allmänheten får veta.
Fullt möjligt men det är ändå en hyfsat korkad risk att ta. Helt plötsligt köper någon något fel dyrt och sedan står det i tidningarna.
Jo det hade ju inte förvånat mig om det hade varit så, men här säger ju folk att det hänt flera gånger och jag tror inte att de hade tillåtit samma person göra det tre eller fyra gånger. Och att det finns tre eller fyra olika personer på Kaplans som fifflar med klockorna är nog högt otroligt. Så jag tror det snarare handlar om okunnighet. Det kan man även se när de bestämmer utropspris. Utropspriset ska vara en riktlinje för marknadsvärdet baserat på tidigare försäljningar och marknadsvärde. Men många gånger är de helt ute och cyklar - inte ens i närheten av det faktiska värdet. Så min hypotes är att det handlar om bristfällig kunskap och misstag från Kaplans sida. Men vad vet jag, jag bara spekulerar.Varfor skulle det vara langsokt? Sarare tvartemot.
Troloshet mot huvudman gissar jag brottsrubriceringen skulle vara,om det ens ar ett brott att vara "okunning" sa man blir "lurad"
Jag far ju for mig att problemet ligger mer hos Sefina,och vem vet var i Sverige foremalet lamnats in. Malmo kanske?Jo det hade ju inte förvånat mig om det hade varit så, men här säger ju folk att det hänt flera gånger och jag tror inte att de hade tillåtit samma person göra det tre eller fyra gånger. Och att det finns tre eller fyra olika personer på Kaplans som fifflar med klockorna är nog högt otroligt. Så jag tror det snarare handlar om okunnighet. Det kan man även se när de bestämmer utropspris. Utropspriset ska vara en riktlinje för marknadsvärdet baserat på tidigare försäljningar och marknadsvärde. Men många gånger är de helt ute och cyklar - inte ens i närheten av det faktiska värdet. Så min hypotes är att det handlar om bristfällig kunskap och misstag från Kaplans sida. Men vad vet jag, jag bara spekulerar.
kanske inte riktigt helt legitimt isf
Eller så är det så lagen fungerar, varför ska jag ringa pantbanken och fråga?Om det nu är så som din "kompis" påstår med 30 års erfarenhet av pantbanker
Hur kan det då vara så att jag och flera jag känner bjudit på flertalet klockor under flera års tid varav ganska många återtagits av ägaren under auktion bla flera vintage Rolex som en samlare i Malmö pantade under flera års tid
varför får man i samband med att det händer oxå ett mail av pantbanken, där de skriver att de är ledsna men att iom pantlagen så har ägaren rätt att lösa ut sin vara innan den klubbats?
Tro du får ringa tex pantbanken.se och kolla själv vad som gäller å sluta lita på Molgan
Eller så är det så lagen fungerar, varför ska jag ringa pantbanken och fråga?
han har jobbat inom pantbanksvärlden i över 30 år och har ingen anledning att ljuga.
kan ju va så att de ni råkat ut för inte följt lagen.
Pantbanken sverigeSnarare är det din kompis är den enda som tolkar lagen för hårt/fel. Vilken pantbank jobbar han på?
Pantbanken sverige
Då är det väldigt märkligt med dubbla budskap kan jag tycka.Jag har bland annat pratat om detta med Triangelns chef (Malmö) som har bekräftat just det jag påstår här, att man kan lösa sin pant fram tills den är klubbad.
Då är det väldigt märkligt med dubbla budskap kan jag tycka.
Möjligt att det finns olika regelverk men det låter märkligt.
Då är det väldigt märkligt med dubbla budskap kan jag tycka.
Möjligt att det finns olika regelverk men det låter märkligt.
har man 30 år i yrket har man nog inte fel och har man varit så länge på ett företag så kan man nog företagets regelverk.Nä inga dubbla budskap din kompis har bara fel![]()
Kan tycka att det borde vara rimligt att även kaplans tar en extra koll på de varor som säljs via dem. Utgår från att ingen vill bli förknippad med att sälja piratkopierade föremål
Inte foretaget Sefina men vad vet vi om vem som sitter i kassan och var dennes lojalitet ligger?Snarare litet de på Sefinas expertis - Seflna vill ju inte låna mot fejka klockor
har man 30 år i yrket har man nog inte fel och har man varit så länge på ett företag så kan man nog företagets regelverk.
Har lånet förfallit och lagts ut på auktion så kan du inte knalla in och kräva att de ska avbryta en pågående auktion för att du har ändrat dig, vill ,an ändå ha varan så får man ge sig in i budgivningen.Ok be honom förklara hur de inte låter ägare lösa in föremål då de, pantbanken eller budgivaren inte äger föremålen förens de klubbats ?
Dvs så länge föremålet inte är klubbat kan det alltid lösas in eller så kan lånet omsättas och per automatik försvinner varan då från auktionen vilket händer ganska ofta
Vill gärna höra förklaringen på det
Jobba på din taskiga attityd.Ring själv så kanske du lär dig ngt samtidigt