• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fel cert till Omega Seamaster

N.Bathes

Cartier
Intressant. I det här fallet är det tyvärr inte handskrivet cert, så jag antar att butiken antingen har kvar det rätta certet alternativt att någon annan också har fått fel. Troligen det senare eftersom jag ursprungligen köpte klockan feb 2014. Får som sagt hoppas att AD kan lösa det på ett smidigt sätt.
Det är ads problem att lösa det!!!!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
I normalfallet går det inte att få nytt cert och det är inget AD kan "lösa".

Nej, men det kan ju eventuellt gå att spåra certet om de inte har sålt alltför många klockor av aktuell modell. Jag är lite kluven, det är ju AD som har gjort fel, samtidigt kanske inte problemet är så lättlöst. Vi får helt enkelt se var det hela landar.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nej, men det kan ju eventuellt gå att spåra certet om de inte har sålt alltför många klockor av aktuell modell. Jag är lite kluven, det är ju AD som har gjort fel, samtidigt kanske inte problemet är så lättlöst. Vi får helt enkelt se var det hela landar.

De har gjort fel men det är inte samma som att de kan lösa det, att hitta vem som fick certet kan vara svårt och denne kan även sålt klockan vidare.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Som andra påtalat så är det ju i normalfallet svårt/omöjligt för ad att lösa om det är präglade cert från tillverkaren. Dock så är det väl bra att kolla av med dem och vem vet kanske kan de lösa gåtan. Kanske har de t.ex. en kunddatabas och kan para ihop det felaktiga certet med en annan kund om det är så det hela gått till från början.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Störst eloge till dig pez! Bra jobbat säger jag. Börjar du komma i flippartankar tveka inte att kolla med mig, jag vet att det är en grymt fin klocka som går otroligt bra. Nu med rätt cert o allt ;) njut av klockan!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Verkligen!
Jag kan nu bekräfta att AD har skickat rätt cert och pitcogram, så nu är allt i sin ordning. Som sagt stort tack till alla som engagerat sig!!!

Bra där! Kan väl passa på att säga att Rydbergs Ur har skött det här bra. Jag fick i alla fall ett mycket bra bemötande när jag kontaktade dem. Kommer inte att tveka att handla där fler gånger.
 
Topp