• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feltänk ang beater?

image.jpeg
Jag har förstått att en beater är en klocka som kan tåla lite stryk, en klocka som man inte är så 'rädd' om. Har en Breitling colt -99:a. Grejen är att jag trivs som fan med den. Länken är sjukt skön och klockan är skitsnygg enligt mig.
 
Råkade posta innan jag skrev klart.... Ja så tänker jag iaf. Man ska väl använda en klocka? Kollar man på värdet så minskar det inte så mycket ifall klockan ser ut som en skrothög. Jag kör på. Blir det skitig så kan man ju spola av den och lite märken här och där är ju inget. Kan man inte använda klockan så har man köpt en för dyr klocka.
Köpte den för 5k och servade den för 5k. Billig klocka som har grym kvalitet.
 

VallMacks

Cartier
Råkade posta innan jag skrev klart.... Ja så tänker jag iaf. Man ska väl använda en klocka? Kollar man på värdet så minskar det inte så mycket ifall klockan ser ut som en skrothög. Jag kör på. Blir det skitig så kan man ju spola av den och lite märken här och där är ju inget. Kan man inte använda klockan så har man köpt en för dyr klocka.
Köpte den för 5k och servade den för 5k. Billig klocka som har grym kvalitet.

En breitling colt för 10k är ett riktigt kap.. Grattis!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag tycker en TT Sub eller stål nautilus som går som beater/vardagsklocka kan vara något av det coolaste som finns. Det visar på en väldigt avslappnad inställning till klockan och att det är ett bruksföremål som ska användas. :D
Håller med. Jag kör friskt med mina klockor, förutom de som inte är vattentäta. Har å andra sidan varken TT sub eller nautilus.

Blev dock lite ledsen i ögat när jag skrapade min sumo i botten i simhallen så AR-coatingen skrapades... Det stör med en en ding i sidan.
 

Shadyboy

Cartier
Jag tycker en TT Sub eller stål nautilus som går som beater/vardagsklocka kan vara något av det coolaste som finns. Det visar på en väldigt avslappnad inställning till klockan och att det är ett bruksföremål som ska användas. :D
Alternativt på att man inte värderar hantverket. Eller har för mycket pengar. Är helt med på att man ska slappna av och använda de föremål man faktiskt köpt osv. Men blir samtidigt lite irriterad när folk inte respekterar värden, vare sig det är pengar eller objekt. Som när någon med en splitterny tysk premiumbil bara slänger upp dörren emot väggen inne i ett garage. (Eller Gud förbjude någon annans bil...) Vissa kämpar med att få vardagen att gå ihop rent ekonomiskt, så oavsett om man är ekonomiskt oberoende så anser jag att det är allmänt hyfs att vara försiktig med dyrbara ting (men däremot inte bära klockan invirad i bubbelplast... Lagom är både svenskt och bäst så att säga.)
 
Topp