• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick ju hem mitt krokodilskinnsarmband idag....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack så mycket Fixoflex! :)

Jag hade en liten oro om ett modernt GS-spänne skulle gå ihop med en vintage-GS. Men jag kan säga att oron var obefogad. Spännet var som gjort för min 61GS! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jens, nu ska jag röra om ordentligt i min egen gryta! ;)

Spännet har ju lite vintagestil, så tycker det passar utmärkt. Inte hittat nån länk som passar än?
Det finns en länk som jag skulle kunna tänka mig, den sitter på 6145/46-8050.

0000015766_0004.jpg

0000015766_0002.jpg

0000015766_0001.jpg


Jag är dock osäker på om det är en 18mm:s länk samt om passformen skulle bli bra på min, och ännu mindre på vad man kan hitta dessa (och i bra skick isåfall)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det där krokobandet sitter verkligen som en smäck på din GS.
Blev lite sugen men tror inte att jag har en lämplig klocka. Eller har jag det...
Kanske måste safea och skaffa GS?
 

Galaxy

Rolex
Rakuten, Yahoo Japan Actions, Sweetroad... Ebay skall nog undvikas då det rör sig till stor del om skräpex som överpolerats samt en del mystiska ihop-plock.

Är Rakuten en butik, eller fungerar den som Chrono24 där det finns olika säljare som man inte vet någonting om? Har blivit grymt sugen på en GS på sista tiden, och där fanns det ju en del till bra priser. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det där krokobandet sitter verkligen som en smäck på din GS.
Blev lite sugen men tror inte att jag har en lämplig klocka. Eller har jag det...
Kanske måste safea och skaffa GS?
Tack. :)Det är otroligt prisvärda straps. Jag slapp tullavgift. Om du har någon mera dressad klocka så ska det nog gå fint. Mitt strap "Hadley-Roma Glossy Genuine Crocodile Watch Strap" finns i bandhornsmåtten mellan 16-20mm. Tänk på att det är 16mm spänne och att banden är "stoppade".


http://www.globalwatchband.com/group/43/
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Är Rakuten en butik, eller fungerar den som Chrono24 där det finns olika säljare som man inte vet någonting om? Har blivit grymt sugen på en GS på sista tiden, och där fanns det ju en del till bra priser. :)
Jag är ganska osäker på rakuten, känner till väldigt lite om dem. Jag fick hjälp på privat håll med min GS. yonsson kanske skulle kunna hjäpa dig via Yahoo japan actions...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Av någon anledning verkar det som att dom finare GS exen finns på Sweatroad... Ingen aning om hur smidigt det är att köpa därifrån iof. Men det verkar medfölja garanti därifrån.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Galaxxy
På Rakuten finns både auktioner och fasta priser. Det är olika säljare som på chrono24. På auktionssidan kan man se tidigare referenser, men jag vet inte om man kan göra det på sidan med fasta priser.
 

Galaxy

Rolex
Galaxxy
På Rakuten finns både auktioner och fasta priser. Det är olika säljare som på chrono24. På auktionssidan kan man se tidigare referenser, men jag vet inte om man kan göra det på sidan med fasta priser.

Tackar för svar! Får kika runt lite, skulle helst vilja handla från någon riktig butik, där det är en och samma säljare. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jobbade lite med Jean Paul Gaultier-utställningen på arkitektur och designmuseum i somras och då hade tullen lagt beslag på en handväska gjord av sköldpadda(wtf?) och nån jävla hatt av papegojfjädrar(wtf??)...
Haha.. det var som fan.. :)

Tackar för svar! Får kika runt lite, skulle helst vilja handla från någon riktig butik, där det är en och samma säljare. :)
Sweetroad är en riktig affär. Dom ska ju ha garantier också.

Man får köra med translate då det är på Japanska.

http://www.sweetroad.com/
 
Topp