Jo har googlat en hel del och det verkar bli en sjukt dyr historia för enligt urmakaren måste en ny tillverkas och ställas in med frekvens o balansering osv
Ja, balansfjädern är nog en rätt meckig grej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo har googlat en hel del och det verkar bli en sjukt dyr historia för enligt urmakaren måste en ny tillverkas och ställas in med frekvens o balansering osv
Härligt med en repeater!Budgivningen drog iväg men den är värd pengarna!
Kan inte säga något om stämplarna, men här är lite info om företaget: https://pocketwatchdatabase.com/guide/company/aurora-watch-co/historyEn vän har fått ärva sin farfars fars gamla guldklocka. Nån som kan stämplarna? Den går inte, vad kan det kosta att få igång den?
Klockan beräknas vara tillverkad 1887. Den är nog rätt ovanlig eftersom det inte finns många liknande ute till försäljning och därför kan det vara svårt att hitta reservdelar till den. Balansen ser ut att vara skadad och troligen är det därför den inte funkar. Jag är inte jättekunnig och det finns säkert någon som kan ge dig mer matnyttig info än jag. Kanske någon på KS skulle kunna förbarma sig över den? Men det är en jättefin klocka! Hoppas det går att fixa den.En vän har fått ärva sin farfars fars gamla guldklocka. Nån som kan stämplarna? Den går inte, vad kan det kosta att få igång den?
Tradera: https://www.tradera.com/category/191505Någon som vet vad jag kan få tag i en kedja till ett fickur jag tänke börja använda till bl a frack. Klocka är en 14K Terrasse. Bor i Stockholm
Sjukt coolt armband!H Samuel Manchester fickur 1918 i sterling silver
bild på urverket här:Hej alla, jag begår härmed klockdebut här på siten. Ärvde för länge sedan min farfars fickur, en Omega, se bilder nedan. Tacksam om någon som vet mer kan berätta ungefär när den är tillverkad och andra detaljer, då jag inte kan något alls om fickur. Vad jag lyckats läsa mig till finns mkt lite värde i dessa utöver det sentimentala värdet & silverinnehållet. Men jag tycker den är kanonfin, och en glädje att kunna ta fram de få gånger fracken åker på numera.
Svårt att se serienumret på den bilden. Vad är första siffran?bild på urverket här:
bild på urverket här:
5314545 får jag det tillSvårt att se serienumret på den bilden. Vad är första siffran?
Tack!Ca 1915 enl serienumret.
Ser välvårdad och fin ut.
Wow supersnygg . Men så värst gammal är den väl inte ?Tog fram mitt gamla frackur idag.
Ett ur på armen, och ett i fickan..
Wow supersnygg . Men så värst gammal är den väl inte ?
Tog fram mitt gamla frackur idag.
Ett ur på armen, och ett i fickan..
Är det sån där step case på dem? Skulle ta det för att den saknar glasring men de kanske är så där ?
Trevlig klocka, fina verk i Longines av de årgångarna brukar vara.
Oj, oj oj! Det måste ha varit någon som tyckte om dig som lät dig ärva en Doxa!Ärvde ett fint ur men vet inte om jag någonsin kommer serva det och använda det men skulle gärna ha det hängande så jag får njuta av det i vardagen. Kan det vara skada uret förvara det så - pga vikten av att det hänger? I vanliga fall är det ju instoppat i fickan tänker jag
Ärvde ett fint ur men vet inte om jag någonsin kommer serva det och använda det men skulle gärna ha det hängande så jag får njuta av det i vardagen. Kan det vara skada uret förvara det så - pga vikten av att det hänger? I vanliga fall är det ju instoppat i fickan tänker jag