• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finaste/bästa klockan under 4000

Köper något vintage. Denna gillar jag, Omega T17.
51240817-0FF2-4F5B-813A-F4341AD448C9.jpg

Tack för förslagen. Har kollat på en del seikos och gillar dem starkt, har några kandidater där så någon lär det bli. Tycker Sumon är grym.

Inte kollat alls på vintage faktiskt så det måste jag också göra, jäklar vad stilig omega!

Jag tänker om och klurar på vilken slags klocka jag vill ha. Kostar den mer än 4 börjar jag spara :)

Prisgränser är lite för begränsande. Har man 4 att lägga på något man egentligen inte behöver kan man fixa 8. Har man 8 kan man fixa 16. Att mellanlanda på en massa klockor däremellan tycker jag personligen kommer ivägen för att _ordentligt_ fundera på vad du på riktigt vill ha.

Men såklart finns det säkert många som har lite högre multitask-funderings-kapacitet än jag :p

Jag tänker om och klurar på vilken slags klocka jag vill ha. Kostar den mer än 4 börjar jag spara :)

Prisgränser är lite för begränsande. Har man 4 att lägga på något man egentligen inte behöver kan man fixa 8. Har man 8 kan man fixa 16. Att mellanlanda på en massa klockor däremellan tycker jag personligen kommer ivägen för att _ordentligt_ fundera på vad du på riktigt vill ha.

Men såklart finns det säkert många som har lite högre multitask-funderings-kapacitet än jag :p
Livet är för kort för att spara till det du vill ha. Klockintresset är ändå en uppåtgående spiral för de allra flesta. Köp nåt du har råd med, gillar och som är hyggligt populärt så kan du njuta av en klocka och flippa dig på vägen upp. Min åsikt.

Jag hade nog satsat vintage, där går det att hitta mycket roligt under 4000. Men man får inte glömma att en service av klockan kan bli aktuell då och den kostande det medför.
Om du inte gillar vintage eller känner dig osäker och vill köpa nytt (eller relativt nya begagnade) för att vara säker på att inte få någon jobbig överaskning så skulle jag säga Seiko eller Hamilton, lite beroende av vilken personlig smak du har.

Tillbaka
Topp