• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon advokat/jurist på klocksnack?

carlanton

Audemars
Om det finns ngn pigg jurist som vill bidra till ett roligt svar till min parkeringshyresvärd så vore jag tacksam. Kort historia. Hyr p plats sedan ett par år av en brf. Idag fick jag ett brev där de ber mig att retroaktivt ca 12 månader betala höjd hyra med ca 30%. De skriver klart och tydligt att de missat att informera mig om detta men vill nu att jag betalar detta retroaktivt. Jag är inte tankeläsare utan har så klart betalt den hyra som står i kontraktet varje månad. Inga stora summor men tycker mer att det är lökigt att de inte bara tar att de gjort fel utan vill ha mig att betal för misstaget. Om möjligt jävligt komplicerat svar så de får något att fördjupa sig i.

Nä, så kan dom inte göra. Det strider ju liksom mot hela poängen med att överhuvudtaget ha ett avtal.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Någon jurist/juriststudent som kan tänka sig hjälpa en ks-broder med en fråga kring andrahandsuthyrning på hyresrätt?

Kan betala i springbars eller enligt ö.k
 

JLC

Panerai
2-Faktor
image.jpg
IT'S ALL GOOD MAN....
 
Topp