Norra
Silver
Kostade 199 SEK, helt klart värt det för att sova gott på nätterna![]()
Inte så farligt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kostade 199 SEK, helt klart värt det för att sova gott på nätterna![]()
En person som säljer en kopia kommer inte gå med på att sälja den hos AD och få den verifierad, då faller ju hela "scammen".![]()
En person som säljer en kopia kommer inte gå med på att sälja den hos AD och få den verifierad, då faller ju hela "scammen".![]()
Vilket är ett ganska bra sätt att testa det på! Går säljaren inte med på att mötas upp hos AD så är det relativt uppenbart att det inte är grönt. Jag kan då inte se någon person som inte kan avvara 2-3 timmar för ett sälj på ett femsiffrigt belopp, det verkar helt befängt.En person som säljer en kopia kommer inte gå med på att sälja den hos AD och få den verifierad, då faller ju hela "scammen".![]()
Då får du hoppas att ingen kommer på dig!PLOT TWIST: Om klockan är stulen, vad händer då?![]()
Då får man lämna tillbaka klockan ifall den rättmätige ägaren kräver det... man kan inte godtrosförvärva stulen egendom/lösöre sedan 2003 i Sverige.PLOT TWIST: Om klockan är stulen, vad händer då?![]()
Det rör sig ej om en affär som jag har gjort eller som jag är på väg att göra. Jag startade den här tråden mest för att utbilda mig själv och övrig mänsklighet kring liknande scenarion då det inte verkar finnas någon annan tråd som behandlar detta, varken på eller utanför klocksnack eller någon annanstans i vår galax. I alla fall inte i min galax...Ska du verkligen göra den här affären?
Känner man sig obekväm redan i denna fas av en affär, säg tack och hej då.
Vad jag menade var, kan AD se det? Och i såna fall, kan man åtgärda det så alla parter får allt till rätta?Då får du hoppas att ingen kommer på dig!![]()
Vet du vad det kostar? Och jag håller absolut med om att det är bättre att vara safe than sorry.
Om de blir Rolex till födelsedagen blir det beggat för allt nytt suger tycker jag.Köp en ny klocka.
Så kan det också gå, jag kan inget annat än att gratuleraJag skrev för nån månad sedan ett inlägg om "för bra kan oxå vara sant". det jag glömde nämna då var att säljaren faktiskt stod för det äkthetsintyg som följde klckan utfärdat av Bergströms UR. Jag misstänkte iof aldrig att den helt nya klockan jag köpte var falsk utan mer att priset var så fantastiskt bra (dvs långt under rek pris...). Utan det intyget hade jag nog hoppat affären.