• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Håller delvis med om hublot o panerai
Båda är överreklamerade och förmodligen ute om några år även om

Cartier är heller ingen direkt favorit men rätt modell till reapris så.

Håller inte med vad gäller Panerai. Märket har haft en rätt stadigt växande popularitet sedan det återintroducerades 1993. Modellerna bygger på samma design som de ursprungliga modellerna på 30-, 40- och 50-talet. Märken med kontinuitet och uppskattad design är långlivade. Tror att Panerai vid sidan av Rolex är det mest kopierade märket.

Mycket av kritiken har varit mot de billiga urverken i "Historicserien" men nu kommer även dessa med in-house. Plus att man inte ska glömma kopplingen till Rolex som de är rätt ensamma om.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Daniel o Zed.
Ok kan inte direkt ge något konkret som pekar på om panerai skulle vara en dagslända eller ej
Jag har bara den känslan då de sticker ut så mycket enligt nutidens norm istället för
Att ha lite klassisk design som håller en längre tid
Pendeln brukar svänga så är guld och små klockor inne en period blir det överdimensionerade i stål ett tag och därefter mindre ur igen

Jag har nog IWC som favoritmärke köper gärna JLC omega rolex och tudor
Samt gillar mycket vissa någorlunda uddaklockor som chopard Mille m. El primero. Ulysse mariner serien
Några gp heuer bundeswehr. Breitling Navitimer Breguet aeronaval blancpain fifty fathoms och sportklockor från de 3 stora
Finns också läckra äldre ur från movado,eterna universal excelsior lekmania Longines mm mm
 

Bob

Omega
Har svårt för klockor som inte tål lite vatten eller går på batteri.

Och på tal om Stallone så ligger han bakom denna styggelse..

70d8f__montegrappa_chaos_automatic_watch_launched_in_collaboration_with_sylvester_stallone_7udar.jpg
 

JohanHLM

Rolex
De flesta varumärken har något enstaka litet guldkorn som tilltalar mig och så här på rak arm kan jag ont komma på något märke som jag kan rata. Givetvis finns det endast ett fåtal märke jag skulle köpa till marknadsmässiga priser men skulle absolut vågs testa något utanför boxen om jag kom över det orimligt billigt.
 
Överrepresentationen här och hyllandet av rolex som "The Watch" får mig att spjärna emot.
Jag är en motvallssjäl och dessutom vintagemänniska som har svårt för stora, över 38-39 mm., klockor.
Var dock nära när grannen skulle kränga sin fars 50-tals oyster, men klarade mig.
Jag har haft en DJ men blev inte gladare av den än en Certina Blue Ribbon så jag avstår. Tills vidare.
Men man ska aldrig säga aldrig, så det här inlägget är väl ganska onödigt, egentligen.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jag tror inte jag är emot något speciellt märke. Det finns alltid någon modell som har något coolt över sig från de allra flesta tillverkarna. Förutom Graham då förstås. Graham-klockor är ena riktiga rysare. Och Tag Heuer är ju inte så roliga heller. Sen skulle jag aldrig vilja ha en bankrånarklocka modell Big Bang. Och vem i sitt rätta sinne köper en EBEL? Haha. Ehh.. Närå, men alla tillverkare har väl något.. eller hur?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kan räkna märken på klockor jag tänker bära på max fem fingrar, resterande vill jag inte ha.
 

sharetracker

Cartier
Personligen tycker jag inte att Breitling har speciellt vackra klockor men om någon gav en till mig tackar jag inte nej precis.

Off topic så har jag gått igenom tråden och kan konstatera att alla som skrivit i tråden kan tänka sig att bära en Certina. Av en händelse är den enda klocka jag äger en Certina. Bra för andrahandsvärdet? :angel:
 

Credde

Omega
Jag är nog en av få som inte gillar Rolex, så jag skulle i dagsläget inte köpa nån Rolex. Skriver i dagsläget för man vet aldrig vad som händer i framtiden, kommer det en ny Rolex, som jag tycker är snygg då... :angel:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Inte helt ny tråd... Kunde inte komma på ngt svar då. Nu har jag det.

Klockor som är reklambärare för cigaretter, eller har bilder med diktatorer på tavlan, står jag över...

Pseudoklockor - alltså sådana som försöker utge sig för att vara ngt de inte är, till exempel schweiziska genom val av ett konstlat namn - har jag svårt att respektera... Särskilt om se inte ens är från det lilla alplandet i Europa...

Kommer säkert på mer ngn dag jag är lite grinig... Vilket jag faktisk inte är just nu. Behövde bara få tänka länge på saken...:D

A
 
Jag är nog en av få som inte gillar Rolex, så jag skulle i dagsläget inte köpa nån Rolex. Skriver i dagsläget för man vet aldrig vad som händer i framtiden, kommer det en ny Rolex, som jag tycker är snygg då... :angel:


Har heller inte varit förtjust i Rolex. Men finner mig numera letandes efter en Oyster Precision med svart tavla från 1970-75. Galen är man...
 

Weberg

Audemars
Tag Heuer. Säger som Peter Griffin om Gudfadern-filmerna: It insists upon itself. Tag Heuer vill vara racing (Steve MqQueen) och samtidigt exklusiv och snygg (Leo DiCaprio, Brad Pitt). Men för mig faller den mellan stolarna. Får inget grepp om vilken image de vill kommunicera.
 

A.Gold

Omega
Gillar Navitimern, men annars skulle jag inte bära Breitling.

Måste citera mig själv, snackar ju bara skit under småtimmarna...

Super Ocean på mesh tycker jag är fantastiskt clean, så breitling skulle jag absolut kunna bära.

Annars har jag som så många andra problem med märken som spottar ut sig massa LE, tex Hublot. Samtidigt har de några fina modeller och ett kul sätt att jobba med nya metaller på.

Får helt enkelt svara nej på frågan.
 

ANkk

Cartier
Jag är nog en av få som inte gillar Rolex, så jag skulle i dagsläget inte köpa nån Rolex. Skriver i dagsläget för man vet aldrig vad som händer i framtiden, kommer det en ny Rolex, som jag tycker är snygg då... :angel:

Jag har visserligen inga Rolex cash för stunden men jag hade hellre lagt mina stålar på en IWC. Rolex känns för gubbigt för min del
 
Topp