• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fixa eller ej?

Fixaa skrapmärket

• Borsta om länkbitarna

Röster: 7 9.2%
  • Låt det vara

Röster: 69 90.8%

• Totala väljare
    76

Johan86

Silver
2-Faktor
Skulle fiska fram sonens legogubbe under badkaret och då var olyckan framme. Länken skrapade som hastigast mot klinkret och ett skrapmärke blev resultatet.

Nu till frågan fixa eller ej och vad skulle det kosta? Det är två länkbitar det rör sig om, den ena är fast. Om det inte syns på bilden är det en Rolex SubC det rör sig om.
D9E8AD4F-AADA-4F34-BEF6-49D0A264695D.png

Låt vara för nu. Inget som enligt mig drar ner utseendet.
Men du kan ju ta en till funderare när det är dags för service.

Håller med förestående talare. Låt det vara så länge o sen vid service se om o fixa det då.
Jag ramlade i somras o drog liknande repor i länken på min certina ds diver visserligen mycket billigare klocka men den var dyr för mig. Ser det som lite battlescars synd de alltid uppkommer på typ klantiga sätt.

Nu annar jag viss sarkasm men det känns trist i alla fall. Inte samma sak som lite brukspår. Har inte satt ett liknande märke ens på min Certina som jag haft i snart 20 år.
Jo kanske men ändå så förstår jag inlägget då det varit många liknade trådar ang lite dings o repor. Njut av att det var du som gjorde märket. En historia att minnas en dag om tex klockan går i arv eller inte. :)

Jo kanske men ändå så förstår jag inlägget då det varit många liknade trådar ang lite dings o repor. Njut av att det var du som gjorde märket. En historia att minnas en dag om tex klockan går i arv eller inte. :)

Hade känts bättre om det var i samband mer meningsfullt än att plocka ut leksaker under badkaret...

Ganska snygga repor faktiskt, raka och fina. Jag hade låtit det vara, särskilt om du planerar att behålla klockan.

Jag har varit med om samma, tyvärr... Jag ersatte länkbitarna som var skrapade mot de jag tidigare hade tagit bort när jag justerade länken.

Om du vill polera, gör det i samband med service när det är dags. Skulle ej se bra ut att endast polera upp två länkbitar.

Det är inget speciellt med Rolex's stål. Den repas inte mindre bara för att den är dyrare. Vill du ha bättre reptålighet får du titta på klockor som har en reptålig beläggning på stålet eller att själva ytan behandlas efteråt, exempelvis Sinn Tegiment.

Aha, trodde det var mycket tåligare och därför så mycket dyrare än flesta andra länkar. Tack för infon! Lite märkligt att de inte gör ngt extra dock med hållbarheten med tanke på priset.

• Like
Reactions: Zee
Tillbaka
Topp