• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixa trasiga lugghål.

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Satan vilket fekkat case.....ska bli kul att se när det är recase:at.....ny tavla går nog att nosa upp på sikt.....
Yes vette tusan vad som har hänt med denna! Intressanta är att säljarens bilder ej visade på detta :) har du tips om var jag kan hitta tavlor så får du gärna PM:a! Men som sagt denna klocka börjar snart kosta mig mer än vad den smakar dvs. Mer än ett fint exemplar hade kostat!
 

Onelund

Rolex
Idag fick jag Tudorn, tog ett par bilder som referens, hoppas på förbättring åtminstone :)

Imorgon är planen att jag ska besöka företaget jag kontaktade tidigare i veckan för att få en dom samt ett gällande pris.

Planerar även att smörja upp dem med något gott till 9kaffet hehe

IMG_1505-1024x1024.jpg


IMG_1504-1024x1024.jpg


IMG_1503-1024x1024.jpg


IMG_1502-1024x1024.jpg
 

rogart-63

Patek
Idag fick jag Tudorn, tog ett par bilder som referens, hoppas på förbättring åtminstone :)

Imorgon är planen att jag ska besöka företaget jag kontaktade tidigare i veckan för att få en dom samt ett gällande pris.

Planerar även att smörja upp dem med något gott till 9kaffet hehe

IMG_1505-1024x1024.jpg





IMG_1504-1024x1024.jpg


IMG_1503-1024x1024.jpg


IMG_1502-1024x1024.jpg

Rejält slitet det där :( .Men det bör gå fint att svetsa . Svetsa på insidan och borra upp från utsidan . Förstår inte varför dom sitter så långt ner på luggen bara ?
 

Onelund

Rolex
Rejält slitet det där :( .Men det bör gå fint att svetsa . Svetsa på insidan och borra upp från utsidan . Förstår inte varför dom sitter så långt ner på luggen bara ?

Japp det borde gå att fixa, ska åka in med den imorgon för att se vad de har för plan för den, hålen sitter kanske lite långt ner, jag är ingen Rolex eller Tudor mästare direkt. Nåväl, ska bli kul, kan ju bara bli bättre :)
 

poormans

Rolex
Rejält slitet det där :( .Men det bör gå fint att svetsa . Svetsa på insidan och borra upp från utsidan . Förstår inte varför dom sitter så långt ner på luggen bara ?


kan bandstiftet varit skevt eller för långt/bågnat och skavt under en längre tid??

borde gå att fixa har sett en del riktigt bra lagningar med lasersvets

cheers
christian
 

Onelund

Rolex
Hej alla :)

Hade hoppats på att kunna göra ett lite mer hemmahosreportage på detta projektet men tiden har inte funnits, nu är iaf boetten svetsad och polerad, även urverket har fått sig en overhaul hos den lokals gurun pga rotorn körde på vid manuellt uppdrag, några bilder nedan på de lugsen som var hårdast utslitna.

Varje hål är uppfyllt med ca 200-300punkter av materiel, efter detta har varje lug polerats på båda sidor med en imo väldigt cool maskin som körs med ultraljud, kvar att göra är att montera verket för mig samt polera med lite cape kod för ägaren eller helt enkelt använda klockan för att få rätt patina på hela härligheten.


IMG_1520.jpg


IMG_1521.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla :)

Hade hoppats på att kunna göra ett lite mer hemmahosreportage på detta projektet men tiden har inte funnits, nu är iaf boetten svetsad och polerad, även urverket har fått sig en overhaul hos den lokals gurun pga rotorn körde på vid manuellt uppdrag, några bilder nedan på de lugsen som var hårdast utslitna.

Varje hål är uppfyllt med ca 200-300punkter av materiel, efter detta har varje lug polerats på båda sidor med en imo väldigt cool maskin som körs med ultraljud, kvar att göra är att montera verket för mig samt polera med lite cape kod för ägaren eller helt enkelt använda klockan för att få rätt patina på hela härligheten.


IMG_1520.jpg


IMG_1521.jpg
Stort tack till Onelund för hjälpen och av vad det jag ser blev det kanon!!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hej alla :)

Hade hoppats på att kunna göra ett lite mer hemmahosreportage på detta projektet men tiden har inte funnits, nu är iaf boetten svetsad och polerad, även urverket har fått sig en overhaul hos den lokals gurun pga rotorn körde på vid manuellt uppdrag, några bilder nedan på de lugsen som var hårdast utslitna.

Varje hål är uppfyllt med ca 200-300punkter av materiel, efter detta har varje lug polerats på båda sidor med en imo väldigt cool maskin som körs med ultraljud, kvar att göra är att montera verket för mig samt polera med lite cape kod för ägaren eller helt enkelt använda klockan för att få rätt patina på hela härligheten.


IMG_1520.jpg


IMG_1521.jpg
Verkar ha funkat!

Bra referens det här, tycker jag. Finns all anledning att återkomma till.

mvh A
 

Onelund

Rolex
Jäklar vad bra det blev. Kanonbra. Iallafall som det ser ut på bilderna.:) Grymt jobbat.

Jag hade varit nöjd om det vore min klocka, speciellt med tanke på utgångsläget.


Verkar ha funkat!

Bra referens det här, tycker jag. Finns all anledning att återkomma till.

mvh A

Jag hjälper gärna till om någon i framtiden behöver ha något fixat. Kommer nog behöva bränslepengar dock då jag har fått fara fram och tillbaka och muta med Smörgåstårta :)
 
Topp