Riktigt fint resultat! Bättre anda än här på KS finns nog inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag frågade samma sak till den jag köpte klockan av (säljare på tradera) dock hade han i sin tur köpt den tillsammans med andra klockor i England så historiken är okänd.. Min teori är att förra ägaren trodde att det var en milsub och använde den i Falklandskriget... någonstans däremellan trodde han att han var Picasso och målade om tavlan...Blev ju jättefint! Trodde det va kört, hur kan lugghålen bli så slitna? Natofreak som ägt den före dig?
Riktigt svårt att hitta tavla till jumbo hittade denna men känns lite pricy och ser lite sliten ut?
http://m.ebay.com/itm/171480933617?nav=SEARCH
Yes såg det, dessutom väldigt crapy bilder!Tyckte den hade alldeles för många defekter, skulle reta ihjäl mig på skadan vid 1 till att börja med, är skillnad på patina & skrot imo
Från vrak, till användbar.Är ju som sagt en dålig fotograf men här kommer lite bilder..
En lite lustig fråga kanske, men vilken bredd har du på bandhornen vid
Klockan är hos min far men 20mm är det på jumbos, tänkte du på ngt speciellt för denna?En lite lustig fråga kanske, men vilken bredd har du på bandhornen vid
"klockan 6"? (Skjutmått är ett måste )
Jag tänkte inte mellan bandhornen utan själva hornen. Jag har en tudor DD från slutet 60tal på väg in och bandhornen är polerade. Att en klocka med 40 år på nacken är polerad är för mig inget problem, bara själva luggarna inte är alltför tunna. Frågan är vad som är acceptabelt... Hur tunt är för tunt lixom.Klockan är hos min far men 20mm är det på jumbos, tänkte du på ngt speciellt för denna?
Ok då skall du nog inte rätta dig efter denna då den har haft väldigt härjade luggar! Är det en jumbo du har köpt?Jag tänkte inte mellan bandhornen utan själva hornen. Jag har en tudor DD från slutet 60tal på väg in och bandhornen är polerade. Att en klocka med 40 år på nacken är polerad är för mig inget problem, bara själva luggarna inte är alltför tunna. Frågan är vad som är acceptabelt... Hur tunt är för tunt lixom.
Jag tänkte att dina luggar kunde representera minsta godkända måttOk då skall du nog inte rätta dig efter denna då den har haft väldigt härjade luggar! Är det en jumbo du har köpt?
Ok kan se om jag kan be far min mäta! Har annars en annan jumbo som är i grymt skick med bevels synliga som jag kan mäta åt dig!Jag tänkte att dina luggar kunde representera minsta godkända mått
Japp, en jumbo.
Men enl säljaren som är 110% goodguy så ska den vara helt ok.
Bevels är fasningar på ovansidan och ytterkanten av bandhornen! Ngt som tudor rolex använde sig av och vintage samlare älskarJag tar gärna båda måtten om möjlighet finnes. Bra att ha olika referenser. Vad menas med bevels?
Okej. Återkom gärna med bild och mått om du vill.Bevels är fasningar på ovansidan och ytterkanten av bandhornen! Ngt som tudor rolex använde sig av och vintage samlare älskar
Bild är inte längre nödvändigt, jag sökte på rolex och bevels och fick massor med träffar.Bevels är fasningar på ovansidan och ytterkanten av bandhornen! Ngt som tudor rolex använde sig av och vintage samlare älskar