• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fjolligt

Kul med folk som reagerar. Vad jag sa är att jag tycker det när fjolligt/löjligt med att göras sportklockor
till bjäfs med guld och diamanter,m.m. Har inget emot guldklockor men hela konceptet med divers
är ju robusta klockor inte precis avsedda för Stureplan och fina salonger. Respekterar Målaren m.fl.
som gillar att hänga på sig gulddivers...det är ju en fråga om tycke och smak. Mina "five cent" var ju min åsikt
och min undran var vad ni andra tycker och det har ju ventilerats mer eller mindre balanserat...
Ha en fortsatt trevlig helg på er, även ni med gulddivers..... :D :D :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Men om man har guld OCH stål på sin Rolex borde man passa in i alla läger :-D
 
C

Crowolf

Guest
Fjollig???


Tillåt mig skratta: Ha Ha! Ha Ha!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358690446.577594.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358690446.577594.jpg
    103.9 KB · Visningar: 333

Ministern

Founder
2-Faktor
Guldklocka är det mest manliga och optimala i en sportklocka. Guld är en beständigare metall än stål och kommer inte rosta eller korrodera bort som en stålklocka. Visserligen kan den bli fulare av smällar men det skall i normalfallet inte påverka tillförlitligheten. Om tredje världskriget eller annan appokalyps uppstår kommer troligen guld vara en av de få betalningsmedlen. Försök du betala med 100 g stål.. Att kalla en sådan klocka fjollig visar bara okunskap och att man troligtvis bär rosa jockeytanga i smyg!
 
Man bär det man trivs med, guld passar för vissa men inte andra, men det man ska tänka på med just helguldare är att det drar till sig blickar på både gott och ont vare sig man vill det eller och kanske inte är helt accepterat överallt och mycket väl kan ses som både brackigt och smaklöst i vissas ögon...men vad gör det?

Har aldrig varit mycket för guld, men det kanske ändras då jag nu börjat snegla på halvguldare, det känns som en bra medelväg just nu och passar både på jobb och fritid, sedan kanske jag köper jag helguldarn när jag fyller 50...

Men Målarns GMT e så jävla fet att jag kanske ändrar mig och kör helguldarn när jag fyller 40.... :cool:
goldenrolex.jpg
 

David

Bödeln
Bernhard skrev:
Har inget emot guldklockor men hela konceptet med divers
är ju robusta klockor inte precis avsedda för Stureplan och fina salonger.

091121-Blue2.jpg


När dök du med din stål-Seamaster senast?

olivetti skrev:
Jag tycker man ska köpa det man gillar och skita fullständigt i vad andra tycker gillar man en gulddinka så är det ok tycker man pvd med grisrosa nato är snyggt så är det ok.

Exakt så!

120509-Pink-Explorer-1.jpg
 

paradis

Audemars
Ett bra svar,Andreas777.Jag äger bara en DD som är guld,skulle vilja ha en Sub i guld,men ekonomi tillåter inte.Måste ha en röd Sub. innan,en till guldklocka.Den klocka som Målaren köpte ,passar honom perfekt.
 

Målarn

The Steak
paradis skrev:
Ett bra svar,Andreas777.Jag äger bara en DD som är guld,skulle vilja ha en Sub i guld,men ekonomi tillåter inte.Måste ha en röd Sub. innan,en till guldklocka.Den klocka som Målaren köpte ,passar honom perfekt.

Tackar Paradis :D
 
....som sagt: trevligt med alla balanserade inlägg i diskussionen....

Trodde inte att utrycket fjolligt skulle reta, för de som undrar så betyder det kärringaktigt
i den manliga vokabulären...Det kan tydligen vara känsligt....
Märkligt att en sådan enkel synpunkt eldar upp massorna.....

:lol: :D :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
masterkiller skrev:
Man bär det man trivs med, guld passar för vissa men inte andra, men det man ska tänka på med just helguldare är att det drar till sig blickar på både gott och ont vare sig man vill det eller och kanske inte är helt accepterat överallt och mycket väl kan ses som både brackigt och smaklöst i vissas ögon...men vad gör det?

Har aldrig varit mycket för guld, men det kanske ändras då jag nu börjat snegla på halvguldare, det känns som en bra medelväg just nu och passar både på jobb och fritid, sedan kanske jag köper jag helguldarn när jag fyller 50...

Men Målarns GMT e så jävla fet att jag kanske ändrar mig och kör helguldarn när jag fyller 40.... :cool:
goldenrolex.jpg

MK, skippa two-tone. Blir bara en halvmesyr som aldrig passar IMHO.
 

Lunkan

Cartier
Jag tycker absolut inte det är fjolligt, däremot behövs det en riktig man för att kunna bära upp det! Jag är inte där än :)
 

David

Bödeln
masterkiller skrev:
Njaa, har fått the itch, men stålen stannar självklart, efter dom här bilderna är man såld...fast det ultimata är att ha trion, Stål - Stål/Guld - Guld...

Hm, det är en in och en ut som gäller för tillfället, och det är mycket som lockar, så jag kan eventuellt tänka mig att sälja. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bra att vi är eniga här på forumet att gulddinkor är det som gäller. Kan vara svårt att bära upp om man klär sig som en grå gubbe, dvs. som alla amerikanska gubbar som bär blingade DDs, men annars är det bara att köra. Jag är varken gammal, biff eller knarklangare men tycker gulduren sitter mycket fint på min handled. Man skall inte ta allt så allvarligt och utmana sina fördomar. Det är väl skevare att bära ett nytt blankt dykarur som dressur än en random helguldare?

Guld åt folket!
 

axa

Omega
Folk får väl ha det dem själva trivs med. Vill man strappa på en bajskorv, ja men gör det. Eller guldklocka.

Som åskådare av guldklockebärare kan jag tycka att det behövs en viss pondus för att det ska passa. Vissa har det, andra inte. Vissa har inte pondusen men passar bra i guldklocka iallafall. Om vi nu pratar guldklocka av större variant typ dykare. Jag funkar nog inte med gulddykare.

Däremot guldkostymare är ju något klassiskt och funkar nog på alla/flesta.
 

olivetti

Cartier
Guld är snyggt och lite mindre beige

5C11684D-CF7F-487D-AFD0-4EE438379BB4-3036-00000444F1AA57F9.jpg


03CFB3C4-4278-4F4E-846C-D0DCC4CF4BBC-189-0000001DAA452FC8_zps545c3fbb.jpg

null-73.jpg


ddcac2ba.jpg

30d55727.jpg

8fea0812.jpg




och till alla tjuvar och banditer inga klockor förvaras hemma dom ligger i bankfack
 
Topp