• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flippare eller hamstrare?

Precis som rubriken. Vilket av dom är ni? Själv har jag oerhört svårt att sälja vissa saker. Sålde för ett tag sen en Montblanc klocka till en av mina säljare. Ångrar det o sneglar på den varenda dag. Samt att jag sålde ett ganska fett guldhalsband för några år sen. Ångrar även detta trots jag inte använder halsband. Tom så jag funderar på att köpa ett nytt bara för att...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan inte ha fler än tre till fyra klockor åt gången då jag får ångest att ha saker liggande i lådor, flippar därmed ganska ofta då min trippel (ibland kvadrupel) måste uppdateras.
 

luddviig

Panerai
Nja vet inte riktigt, om jag har en klocka jag inte är riktigt nöjd med flippar jag. Men när jag väl har klockor jag älskar släpper jag dom såklart inte ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har vart flippare men är numer hamstrare, överväger noga vad som skall in men när det väl köpts så stannar de små liven i min ägo ;)
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Sjuklig Flippare, mitt mål är att vara nöjd med 3 klockor, men det dyker alltid upp något nytt....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Inget av dom. Köper inte klockor särskilt ofta. Jag säljer för att kunna finansiera något nytt. Tre klockor är ganska perfekt tycker jag.
 

Watch out

Cartier

image.jpeg

 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
flippar! Hamstrar nästan ingenting. Får lite panik när saker bara ligger i lådorna. Vill använda allt, varje dag!
 
Topp