• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flygarur

laketwig

Patek
2-Faktor
Förtydligande: Jag menar givetvis inte att IWC är tyskt (även om Schaffhausen ligger helt omslutet av Tyskland. Interessant gränsdragning ...). Jag menar bara att det står Fliegeruhr på baksidan av min klocka.
 
Laco Panderborn med en ETA automat i. 42mm.
i-NNK9cBB-L.jpg
 

Jan Fidjeland

Breitling
the holy grail av "tyska" flygar ur enl. min uppfattning.
Lange&söhne ca -40. Enkel "ren" urtavla,original läderband.
Fantastisk kvalitet.
Stor som en kaffemugg vilket gör den helt oanvändbar (till vardags) om man inte vill se ut som en clown ;)
Ej min- tyvärr.
hhrbVzA.jpg
 

Jan Fidjeland

Breitling
Jag har en mkt stor svartvit bild på hela besättningen då de står runt flygtrappan på LAX. Skall skanna den vid tillfälle så kan säkert din fru känna igen sin farfar. Kul att din klocka fungerar så bra. Säger en del om dessa urs höga kvalitet. Förmodar att du även använder din dagligen. Min är också nyligen rengjord/servad men inget mer. Min urmakare är lyrisk över kvalitén på dessa ur. Har du varit inne på Omegaforum/Univeral Geneva?

Hej Jens,
Jag laddar upp några bilder som jag har hittat i mitt föräldrahem. Alla har anknytning till SAS polarflygning/Universal Polarrouter (dvs de första). Vore kul om du hittar din frus farfar på någon av dessa bilder. Isf, hör av dig.
Hälsningar,
Jan
fSimKIh.jpg
ep7EN6W.jpg
8ZfJGrJ.jpg
Kf4ADl9.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Synbarheten är väl lite bortprioriterad på en Spitfire, men fortfarande en Fliegerchronograph :)

cheepo63s läder på som sitter såååå skönt!

svta3cj.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Haha, tack. Concorden såklart! :)

GMT-master var väl iallafall en som marknadsfördes hårt.

Edit: såg att den redan fanns med bild på sid1
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är mina två flygare!

En Glycine Airman från 53-54 (bland dom tidigaste modellerna med röd datum och utan kronloggan)
och Shturmanskieklockan för ryska flygvapnet. Detta ex från 1950.

Fotokvaliteten lämnar mycket övrigt att önska!

A1pDUti.jpg
vovi3t1.jpg


/Fixoflex
 
Topp