Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har sålt's några i området för allt mellan 1,8-2.1 senaste året så så mycket har dom inte gått upp![]()
Jag har bott i stan hela i livet, och kan konstatera följande efter det du nämnt:
- Du har inte råd att bo i någon av de centrala delarna, alltså utesluter vi Linné, haga, vasa, johanneberg, innanför vallgraven m.fl.
- Du vill betala runt 2 miljoner. Vet inte hur stor lägenhet du kräver, men vi kan ju utgå från att du vill ha en 2a på typ 50-60kvm.
Då skall du titta på följande områden med dina kriterier:
Högsbo. Ligger sydväst, och i Högsbo har du följande områden:
Marklandsgatan med omnejd. Lugnt, stilla och nära till grönområden. Ligger 2 hållplatser från Linnéplatsen, och består till stordel av 8våningshus.
Flatås. Ligger bortanför Marklandsgatan. Lite mer barnfamiljer tack vare att området är uppbyggt med gårdar (Till skillnad från marklandsgatan-området). Kan vara en bit att gå till hållplatser, och området är lite mer "frölunda" än vad marklandsgatan är.
Axel Dahlströms Torg. Lite tröttare och fult, men likväl helt okej. Ligger en spårvagnshållplats bort från marklandsgatan.
Kaverös. Ligger ännu en hållplats bort, och är rätt trevligt. Lugnt och stilla.
Mölndal. Är ingen expert på mölndal, men det finns flera områden mellan korsvägen och mölndal centrum som är trevliga. Förslagsvis Krokslätt.
Munkebäck.
Munkebäck är nog bra som fan för er. Även Kålltorp, som ligger granne. Det är östra Göteborg, och är lite tätare med restauranger och liknande än vad Högsbo är.
Dessutom mycket grönområden.
Du bör hitta 2or för drygt 2 mille här.
Om ni vill snåla, så får ni titta ännu längre bort, eller möjligtvis i Gamlestan/Bellevue.
Kan ni tänka er att köpa en etta?
Jo jag läste att de skulle ske en viss förändring där. Men att området nu består av mkt alkisar mm. Men är det annars lugnt och bra? Ska ju våga släppa ut tjejen med hundarna på kvällen
Mera trassel i Linné som är mina gamla hoods än gamlestan...
ok, finns det uteserveringar, fik och bra områden att bara strosa omkring med hundarna osv. ?![]()
ok, flytt lät bli först i augusti/september men kanske inte är sådan panik! huset åker ut till salu nästas vecka förmodligen.Ja. Och mera blir det. Som sagt, passa på innan priserna sticker. Området runt bellevue som tidigare har varit en skamfläck är på god väg att bli posh...
Ja. Och mera blir det. Som sagt, passa på innan priserna sticker. Området runt bellevue som tidigare har varit en skamfläck är på god väg att bli posh...
Håller inte med. Bor här.Ja. Och mera blir det. Som sagt, passa på innan priserna sticker. Området runt bellevue som tidigare har varit en skamfläck är på god väg att bli posh...
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1528445&images=1
finns anledning att denna är så billig?
Måste vara det jävla ordspråket på väggen...
Vet ej, det kan vara lyhört? Grannarna tränar inför borr-SM? Priserna ligger ganska lågt än så länge och just den ligger ju lite i utkanten... Btw. Så är jag med på en av bilderna i presentationen![]()
Håller inte med. Bor här.
Det är trist.
Håller inte med. Bor här.
Det är trist.
munkebäck var bra säger du? hittar 2 lägenheter där av intresse
Tycker hela stadsdelen är trist, och kan helt ärligt inte hitta många fördelar förutom att det är billigt, går snabbt till stan och att det är fint runt kviberg.Allt nybyggt är ju ganska snyggt... Måhända är just din port tråkig men som stadsdel är det ju ett lyft mot förr.
Munkebäck är trevligt. Vettig prisbild, nära till grönområden, bra mataffärer och det går relativt snabbt till stan.munkebäck var bra säger du? hittar 2 lägenheter där av intresse
Tycker hela stadsdelen är trist, och kan helt ärligt inte hitta många fördelar förutom att det är billigt, går snabbt till stan och att det är fint runt kviberg.![]()
men du kan inte rekommendera att flytta dit som ny i stan?Tycker hela stadsdelen är trist, och kan helt ärligt inte hitta många fördelar förutom att det är billigt, går snabbt till stan och att det är fint runt kviberg.![]()
Beror ju på vad man har för kravbild. Det finns inte mycket kul i området, SKF är svinfult, det är stendött, inga bra mataffärer, mycket alkisar och pundare etc.Billigt, går fort att ta sig till stan och närheten till grönområden är ganska bra fördelar.
Gamlestan är relativt långt till Linnégatan. Då hade jag rekommenderat Marklandsgatan.men du kan inte rekommendera att flytta dit som ny i stan?
jag har mina föräldrar mitt på linnegatan så bor gärna någorlunda transportsträcka därifrån.![]()
Beror ju på vad man har för kravbild. Det finns inte mycket kul i området, SKF är svinfult, det är stendött, inga bra mataffärer, mycket alkisar och pundare etc.
Gamlestan är relativt långt till Linnégatan. Då hade jag rekommenderat Marklandsgatan.
Det är helt ok som första boende. Men räkna med att det känns som förorten.![]()
Räkna med att allt går upp typ 15%, i Linné säkert ännu mer.när du säger förorten, hur menar du då?är det pundare, alkisar osv. sånt vill jag komma ifrån. jag vill kunna gå ut och bara njuta av omgivning och atmosfär
haha. ta mig lätt till fik, uteserveringar, grönområden, mm
mkt. krav/önskemål. liten budget.
denna tex:
http://www.hemnet.se/bostad/bostads...-goteborgs-kommun-tredje-langgatan-40-9102495
hur ser det ut i gbg, är det lockpriser? slutar den på 3 millar?
Var skall ni plugga?Jo jag läste att de skulle ske en viss förändring där. Men att området nu består av mkt alkisar mm. Men är det annars lugnt och bra? Ska ju våga släppa ut tjejen med hundarna på kvällen
Var skall ni plugga?
Räkna med att allt går upp typ 15%, i Linné säkert ännu mer.
Gamlestan är fullt av pundare och alkisar ja. Det är visserligen inget du slipper nånstans, men i andra områden blir det inte lika tydligt.