• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

Tack så mycket..

Valde först på två i linne. Den ena helt nyrenoverad men väldigt liten. För liten för två personer och två hundar trots det var en två..

Den andra luftigare men i behov av renovering. För mkt renovering.. Synd då jag verkligen ville bo i linne..

Resan fortsatte, Eriksberg var trevligt, fin lägenhet men förbindelserna var inte bra nog till den adressen..

Lunden trevligt, men ack så icke hundvänligt...

Björkekärr, perfekt på alla vis. Prismässigt, topprenoverat.mm men hallå?? Inte centralt nog.

Så.. Vad finns kvar?

Bagaregården såklart. 6min till centrum. Pendeln utanför gården. Tre vagnar som går förbi, och som även går direkt till mina föräldrar..

Gustavsplatsen 1. Fin nyrenoverad lägenhet, bra kommunikationer. Extremt bra för hundarna. Fin innergård. Fin byggnad och framförallt lycklig sambo. Happy wife, happy life?

Men vi har sagt båda två att linne är nästa mål.

Mvh

Kul grattis! Stenkast från mig :)

Bra val! Inte långt från mig heller!

Bergsjön och Hammarkullen känns väl som givna alternativ. Förresten, finns sunkhaket Valand kvar i Götet, jag har några dunkla minnen av ett skumt ställe i närheten av Scandinavium. Billig bira och biffar som bultats ut i tallriksstorlek av en svettig Madame som skötte köket.

Någon med lite mer info angående Mölndal? Känns väldigt prisvärt med tanke på att det tar lika lång tid till min skola som vissa centralare delar. Hört att man ska undvika bifrost pga kriminalitet? Något mer tips? :)

Någon med lite mer info angående Mölndal? Känns väldigt prisvärt med tanke på att det tar lika lång tid till min skola som vissa centralare delar. Hört att man ska undvika bifrost pga kriminalitet? Något mer tips? :)
Hörde att man skulle undvika Bifrost för 15 år sen också men aldrig riktigt hört om något som faktiskt har hänt där.

Jag bodde i Mölndal i 10-12 år och har inget negativt att säga om någon stadsdel alls faktiskt. :)

Enda anledningen till att folk säger man ska undvika bifrost är väl för något av mc-gängen har en klubblokal någonstans i närheten?

Jag skulle kolla på SKF och Bellevue. Området rustas upp något fruktansvärt och mycket nybyggnation. Priserna håller på att sticka uppåt och ca 7-9 minuter till centralen :)

Jag skulle kolla på SKF och Bellevue. Området rustas upp något fruktansvärt och mycket nybyggnation. Priserna håller på att sticka uppåt och ca 7-9 minuter till centralen :)
Det är Gamlestaden eller? Var där idag men kändes rätt dystert. Visserligen blåsväder och minusgrader men ändå... kanske borde tänka om och ge det en chans till :)

Det är Gamlestaden eller? Var där idag men kändes rätt dystert. Visserligen blåsväder och minusgrader men ändå... kanske borde tänka om och ge det en chans till :)
Det är klart att det inte är lika mysigt som många andra delar av stan men det är prisvärt och en bra investering :) kommer även att byggas shoppingcenter inom det närmsta!

Det är klart att det inte är lika mysigt som många andra delar av stan men det är prisvärt och en bra investering :) kommer även att byggas shoppingcenter inom det närmsta!
För att inte glömma Kvibergs marknad (om det fortfarande finns kvar), Alibaba/Ebay i fysiskt format. Stället avger en härlig doft av djurfoder och var och varannan säljare bär guldtand kombinerat och har ett hårsvall som liknar något dränkt i motorolja och bärandes på en alldeles för stor skinnpaj.
Möjligheternas marknad!

För att inte glömma Kvibergs marknad (om det fortfarande finns kvar), Alibaba/Ebay i fysiskt format. Stället avger en härlig doft av djurfoder och var och varannan säljare bär guldtand kombinerat och har ett hårsvall som liknar något dränkt i motorolja och bärandes på en alldeles för stor skinnpaj.
Möjligheternas marknad!
Självklart finns det kvar men har blivit ett mer hippt ställe. Hipsters älskar begagnade saker till äckligt låga priser ;) perfekt att ta den svängen efter att man tagit några varv i spåret inne i på skidome! Nej men visst är vissa lördagar som att vara utomlands. Men snacka om billig weekendresa :)

Har bott i Majorna senaste månaderna men trivs inte riktigt här. Gillar johanneberg och Vasa men då blir det lite dyrare. Gamlestaden känns ju fortfarande relativt prisvärt. Blir ju nästan 30% påslag på allt central känns det som... lockpriser hela tiden så man börjar ju tröttna.

@Falken Mölndal är faktiskt roligare än Gamlestan.
Men vad är det du inte gillar med Majorna? Bodde där i två fram till ganska nyligen, trivdes väldigt bra med stadsdelen.

Har bott i Majorna senaste månaderna men trivs inte riktigt här. Gillar johanneberg och Vasa men då blir det lite dyrare. Gamlestaden känns ju fortfarande relativt prisvärt. Blir ju nästan 30% påslag på allt central känns det som... lockpriser hela tiden så man börjar ju tröttna.
Almedal är åt mölndalshållet och är trevligt!
Annars är olskroken - redbergsplatsen - lunden - munkebäck trevliga områden!

@Falken Mölndal är faktiskt roligare än Gamlestan.
Men vad är det du inte gillar med Majorna? Bodde där i två fram till ganska nyligen, trivdes väldigt bra med stadsdelen.
Är väl inte så mycket för det "gammaldagsa" men sen har det nog rätt mycket med min lägenhet att göra som har gammalt stuk samt är väldigt lyhörd. Sen tar det ju ändå 20-25 minuter till stan (mariaplan) i knökfulla spårvagnar varje dag vilket blir restid på strax under en timme med lite gång. Har dock bara bott här under det kallare halvåret så visst kan det väl vara trevligare under vår/sommar... Men de andra stadsdelarna har helt enkelt tilltalat mig mer :)

Jag bodde i Gamlestaden 4 år och tyckte det var bra. Stället har blivit mycket bättre sedan dem börjat bygga nytt där. Nära till stan och nära ut till motorled om man ska längre/jobbar utanför stan

Frölunda, typ vid musikvägen? Prisvärt, nära grönområden (Ruddalen) och storhandel (Frölunda Torg), tar 12-15 min till Linnéplatsen/Järntorget/andra lång.
Men allt beror egentligen på budget och vad du värdesätter... Högsbo är också ett prisvärt alternativ.
Bor du vid Mariaplan i nuläget? Älskar det området personligen.

Bor runt hörnet, kan inte klaga. Trivs bättre där än vid Korsvägen eller Vasa där jag bott förut.
Vet inte riktigt om jag ska ta tillbaka denna kommentar eller inte.. Idag för ca 2 timmar sedan blev en kille nerhuggen av två andra precis nedanför min balkong.. Känner mig inte direkt rädd för området trots detta då jag är rätt säker på att dessa 3 iblandade hade något bråk sedan innan, men hade jag haft barn hade jag nog tänkt över boendesituationen både en och två gånger..

Tillbaka
Topp