Av alla länder jag varit i utomlands så är dessa tre de jag varit mest i.
Detta är mina åsikter, kanske inte helt PK men det är mina åsikter efter att ha spenderat tid i landet.
Dubai:
Fake. Allting är byggt på slaveri och bullshit.
Ja, Det är fancy, Det är flådigt. Men så hade ditt egna hus också varit om slavar hade byggt det och material kunde köpas billigt från en annan slavdrivare.
Araberna är enorma hycklare och dom kan ingenting. All kunskap i landet är antingen Indier eller västerlänningar.
Det enda araberna klarar av är att stämpla ditt pass på flygplatsen.
Extrem rasism från araberna.
Kina:
Mycket trevligt folk, stort land såklart.
Folket är det bästa med landet.
Noll rasism. Ordet rasism existerar knappt ens i kinesiska. Man kan skämta om varandras och egna raser utan problem, citat från en kines jag jobbade nära: "No please, you do it. I'm Chinese, no good quality!"
Att kineserna ofta svor på saker "Fucking chinese shit!" Var ganska vanligt.
Shanghai är en skithåla som inte kan representera resten av Kina, kan tänka mig att Peking är densamma.
Shanghai är bara en fasad. Flådig fasad på skit byggnader.
Jag spenderade några månader i Nantong, En stad utan turism och bara kineser. En mycket vacker stad som inte försökte vara något extravagant. Men istället var det rent och snyggt, mycket väl omhändertagna byggnader. Total motsats mot Shanghai.
Så åker du till Kina, ta någon annan stad än Shanghai/Beijing.
Det tråkiga är att medelklassen knappt existerar. Fattigdomen är enorm, och väldigt tydlig runt Shanghai där en 70 åring står med sin cykel som har allt han äger på pakethållaren och bredvid sitter en 21 åring i sin Ferrari 458. Tyvärr en mycket vanlig syn.
Syd Korea:
Det bästa landet jag har varit i efter Sverige.
Stark medelklass, kan nästan jämföras med Sverige.
Trevligt folk om än lite svåra ibland då deras förmåga att fatta beslut är lika med noll. Vi kallade det för "Land of Confusion".
Språket går att lära sig till skillnad från kinesiska.
De är inte lika trevliga som kineser, men ändå mycket trevligare än resten av världen ändå.
Vet inte hur många gånger man bara var ute och gick och en Korean försökte prata engelska med en enbart för att de tycker det är kul att prata engelska.
Dock, till skillnad mot kineserna så är de ganska rasistiska. Tyvärr. Så man får stå ut med att man inte är välkommen in överallt.
Det är dock inte ofta, men det förekommer.
Men av dessa länder tycker jag bäst om Syd Korea p.g.a att dom har en stark medelklass.
Tvåa kommer Kina och det är pga fattigdom i landet.
Trea kommer Dubai och det kommer sist av alla länder jag besökt.
Kriminalitet existerar inte i någon av dessa länder. Isåfall är Kina värst, och där är du säkrare än på lidingö.