• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortis klocka ,är jag lurad ?

Tunan

Omega
Ja det har jag funderat på också :) tolkade det som att den var helt rengjord från allt damm och sådant som skulle kunna vara i ett gammalt ur men nu inser jag ju att det bara var skitsnack ! :)
 

Tunan

Omega
Har fortfarande inte fått något svar från säljaren så man får nog antaga att man inte kommer att få det heller .

Tycker att det är riktigt tråkigt att han ska behöva lura fler. Jag och någon till har redan anmält
annonser men jag uppmuntrar fler att anmäla dessa annonser så vi kanske åtminstone kan motarbeta denna skojaren.

http://www.tradera.com/item/190128/213456635/schweizisk-fortis-vintage-klocka-fran-1959
http://www.tradera.com/item/302068/213456680/oris-1976-vintage-elegant-dressklocka-kaliber-732-

Här tänkte jag även publicera skojarens uppgifter i det syftet att om någon googlar på honom så kommer man
hit och det kanske hjälper någon.
-----------------------------------------------------
Heine Hansen (comfortablynumb_72)
Vodroffsvej 12 st. tv.
19000 København N
Denmark
+46 7645-01811
[email protected]
[email protected]
-----------------------------------------------------
 

Tunan

Omega
Nu händer det saker. Fick svar idag.

Hej
Jag säljer klockor för 10 år på Tradera, alltid lämnar klockor till service till en urmakare, antar många som köper klockor från mig gör det också, och ingen hävdade att klockan var ej äkta. Jag tror knappt att man gör en kopia av en klocka som är värd knappt hundra lappar, särskilt en klocka från 50, 60 talet.
Om du inte är nöjd med klockan skickar du gärna klockan tillbaka och får du återbetald inkl frakten.
Adressen är
Filiz
Gråvädersv. 4N
22228 Lund
mvh
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu händer det saker. Fick svar idag.

Hej
Jag säljer klockor för 10 år på Tradera, alltid lämnar klockor till service till en urmakare, antar många som köper klockor från mig gör det också, och ingen hävdade att klockan var ej äkta. Jag tror knappt att man gör en kopia av en klocka som är värd knappt hundra lappar, särskilt en klocka från 50, 60 talet.
Om du inte är nöjd med klockan skickar du gärna klockan tillbaka och får du återbetald inkl frakten.
Adressen är
Filiz
Gråvädersv. 4N
22228 Lund
mvh

Personen i ditt sista inlägg finns på hitta.se fullt namn, nummer och födelsedag..
Frågan är om det är samma person..

Hoppas att Tradera agerar!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
http://www.tradera.com/item/190204/...badate-automat-pa-nato-band-pepsi-ring-xlarge

Får ju för övrigt rekommendera samma snubbes grymma Seiko. Inte nog med att den är extra stor! Den slår 28800 slag i minuten vilket blir 1728000 BPH, det ni! Samma sak gäller hans Citizen som ligger ute. Små misstag men den här snubben(eller snubbelinan) är inte seriös!

Comfortablynumb_72_2.jpg
 

Bilagor

  • Comfortablynumb_72_3.jpg
    Comfortablynumb_72_3.jpg
    83.8 KB · Visningar: 61

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu händer det saker. Fick svar idag.

Hej
Jag säljer klockor för 10 år på Tradera, alltid lämnar klockor till service till en urmakare, antar många som köper klockor från mig gör det också, och ingen hävdade att klockan var ej äkta. Jag tror knappt att man gör en kopia av en klocka som är värd knappt hundra lappar, särskilt en klocka från 50, 60 talet.
Om du inte är nöjd med klockan skickar du gärna klockan tillbaka och får du återbetald inkl frakten.
Adressen är
Filiz
Gråvädersv. 4N
22228 Lund
mvh
I princip samma svar som jag fick när jag mailade honom om auktioner innan du startade denna tråden.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Den där säljaren har jag haft att göra med.

Köpte år 2011 en Rado Voyager för 800 spänn.

När jag får hem den så drog den sig 6 minuter, urverket såg minst sagt patinerat ut, rado texten var helt fel och skruvarna som håller fast verket var borta. Urverket var nog ett slitet eta men aldrig att tavlan var en rado, det stod Yoyager och inte Voyager haha

Vi jiddrade fram och tillbaka ett par gånger, han hävdade att han inte hade servat den för det kostade för mycket, men likväl så var den både justerad smörjd rensad och allt möjligt enligt annonsen. När jag skulle posta tillbaka den fick jag en adress i lomma fast i mailet från tradera bodde han i köpenhamn.

Otroligt att han fortfarande håller på!!!!

Mvh Robin
 
Topp