• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fråga... LuxuryWatches Stockholm

Seriösa. Köpte en vitgulds-sub där igår!

Lite speciell kundkontakt, ganska direkta och lite nonchalant känsla nästan. Inte direkt att de försökte sälja så att säga. Behöver dock inte bara vara dåligt, kanske därav mailsvar verkar dröja från dem..

Hur som helst tyckte jag priset på 116619 var helt ok. Kanske 5-10 dyrare än de billigaste liknande ex på Chrono24 men i paritet med de handlarna jag vågat handla av där och det vimlar inte av begade av den modellen... Kan tänka mig att prispåslaget blir större/märkbart på billigare klockor än den jag köpte.

De var smidiga när jag dessutom påpekade en liten skada jag inte såg i butik när jag köpte den. De sa direkt att de kunde ta tillbaka den (vilket jag inte ville, utan vi åtgärdade i butik).

Fick samma speciella känsla av deras kundbemötande men svarar bra på frågor etc. Känns reko i min bok iaf:)

Eftersom alla dyrare klockor från början kommer från en AD är garantin inget problem så länge man har ett korrekt ifyllt/registrerat cert. Skulle det vara något problem är det bara att gå in till AD för att få hjälp.

Fördelen med att köpa från AD är på sin höjd att man kan få hjälp med tex att korta en länk utan att betala :)
Helt sant, det jag menar är att om man är normalt funtad och inte WIS som många här så är det nog svårt att skilja felaktiga cert från korrekta. Säkert ingen jättefråga egentligen men jag köpte min första finare klocka hos AD just för sinnesron att allt skulle vara okej.

Och länkar justerar man väl själv? ;)

Har handlat två klockor hos dem via Tony och alltid fått ett fantastiskt bemötande. Köpte egentligen 3 st av honom men den tredje kändes inte rätt efter en veckas användande och Tony erbjöd att ta tillbaka den utan några problem eller sura miner.
Alla priser är förhandlingsbara, det ska man ha i åtanke.

Däremot sätter jag aldrig min fot på Nymans igen efter ett horribelt besök för ett antal år sen då jag ville prova en sub. De var skeptiska och jag fick tjata till mig. Låter sjukt men så var det. Dum som jag var så köpte jag klockan för att bevisa för dem att de inte ska behandla kunder olika oavsett hur de ser ut... Dock inte ångrat köpet i sig men, ja...

18452642-4BA4-4D53-AA5A-BE3872DC30D7.jpeg

Fick hjälp av @Leben att köpa denna från LW i somras, inga som helst konstigheter och väldigt smidig köpupplevelse.

Hejsan alla glada klocksnackare denna trevliga fredagseftermiddag!

Jo jag har en enkel fråga, har någon sålt en klocka till Luxurywatches?
Och i så fall, hur var den den upplevelsen? Smärtfritt? Reko-pris? Hur sker betalning osv?

Mvh// jag som inte syns :)

Cool.. Va de för Ur? så man får lite perspektiv :)
Själv har jag kontaktat dom några ggr och dom har vart snabba med svar och trevliga. Men allt för stor skillnad mot vad jag kunnat gå med på.. och vad jag sen har fått.
De måste ju leva av nåt så att säga. Har också fått prisförslag på inbyte av dem. Snabb och enkel hantering men det var några tusenlappar under vad jag ansåg mig kunna få ut (och fick). Men om jag var lite rikare och hade lite mer bråttom hade det absolut varit ett alternativ. Det var långt högre än buden på Blocket i alla fall.

De måste ju leva av nåt så att säga. Har också fått prisförslag på inbyte av dem. Snabb och enkel hantering men det var några tusenlappar under vad jag ansåg mig kunna få ut (och fick). Men om jag var lite rikare och hade lite mer bråttom hade det absolut varit ett alternativ. Det var långt högre än buden på Blocket i alla fall.
Jovisst måste dom leva på något, och visst skulle jag hellre sälja till handlare snabbt och enkelt till 100% om degen Inte va något problem. Men jag har även fått bättre pris av tex Royal Watches än vad LW har betalt. Men återigen LW ger jag tummen upp i Trevlighet och snabbhet. ..Royal Watches för den delen oxå :)

Och i så fall, hur var den den upplevelsen? Smärtfritt? Reko-pris? Hur sker betalning osv?

Har sålt flera klockor till LW. Mycket nöjd.
När man väl är överens om pris så är dom jättesmidiga att ha o göra med. Klockan ska slås mot stöldregister sedan sker banköverföring
inom någon dag.
Jag anser att dom betalar sjukt bra för sportstål Rolex.

Sålt AP till LW, smidigaste affären jag gjort och fick mer än någon ville betala här på KS vid tidpunkten. Har skrivit till dom per mail några andra gånger och de kan vara lite sega med svar den vägen ibland. Skulle nog ringa eller bästa gå dit själv och snacka, riktigt skyssta tycker jag.

Antag ett vanligt märke, säg Rolex, som Luxury Watches har i sin butik för 100 000 kr. Ungefär vad har de då betalat i inköp, dvs vad kan man förvänta sig att få betalt vid rent inbyte utan samtidigt köp.

Någon som sålt på kommission hos dem? Vad har ni för erfarenheter? :)
Jag är också intresserad av svar på ovanstående.

Antag ett vanligt märke, säg Rolex, som Luxury Watches har i sin butik för 100 000 kr. Ungefär vad har de då betalat i inköp, dvs vad kan man förvänta sig att få betalt vid rent inbyte utan samtidigt köp.

Ring och fråga vad du får? Marginal skiljer så klart mellan olika modeller. Du lär dock få bättre betalt för din rolex på ks inom ngt dygn än vad du får på luxury.

Vet att de betalade 93 för en 116610LN nyligen som de har till salu för 115 :)

Har en kompis som skulle sälja populär sportrolex tidigare i år, han sa LW ville betala cirka 25k under vad de annonserase samma modell för. Alltså cirka 100k respektive 125k, priserna här på ks låg då på cirka 105-110k.

Har en kompis som skulle sälja populär sportrolex tidigare i år, han sa LW ville betala cirka 25k under vad de annonserase samma modell för. Alltså cirka 100k respektive 125k, priserna här på ks låg då på cirka 105-110k.
Har också provat sälja hos dem men det var inte till belåtenhet med deras anbud. Sålde därefter till en mindre uris som troligtvis inte har så stora utgifter som LW;)

Även jag har varit i kontakt med Luxury Watches. Var intresserad av en klocka dom hade ute. Fanns inget dom kunde göra med priset och jag förslog även ett delbyte men det värderade dom löjligt lågt. Då jag bor nära deras butik så föreslog jag även att jag kunde svänga förbi så kunde vi skippa mellanhanden C24 och frakten så kunde dom kanske göra något litet, om något symboliskt med priset men det gick inte det heller. Hela kontakten i sig var rätt trött och känslan var hela tiden att dom hoppades att jag bara skulle försvinna. Är verkligen inte bitter och det är ingen rättighet att få köpa en rimligt prissatt high end klocka men jag ser inte när jag ska köpa/sälja något av/till LW.

Först vill jag tacka för alla svar!

Även jag har varit i kontakt med Luxury Watches. Var intresserad av en klocka dom hade ute. Fanns inget dom kunde göra med priset och jag förslog även ett delbyte men det värderade dom löjligt lågt. Då jag bor nära deras butik så föreslog jag även att jag kunde svänga förbi så kunde vi skippa mellanhanden C24 och frakten så kunde dom kanske göra något litet, om något symboliskt med priset men det gick inte det heller. Hela kontakten i sig var rätt trött och känslan var hela tiden att dom hoppades att jag bara skulle försvinna. Är verkligen inte bitter och det är ingen rättighet att få köpa en rimligt prissatt high end klocka men jag ser inte när jag ska köpa/sälja något av/till LW.

Hade du tittat på klockan på C24? C24 siten har hårda krav och tar avgift om klocka du hittat via den sökmotorn försvinner från säljares utbud även om du aldrig kontaktade säljaren via C24.

Sedan som sagt så förlitar LW sig nog på sin lokal och rykte som premium beg-säljare. De jobbar ju också i rätt höga prisklasser, se denna tråden och svara gärna där den som fått "komma in".
https://klocksnack.se/threads/luxurywatches-privata-patek-philippe-museum-i-stockholm.111374/

Tillbaka
Topp