• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fråga... LuxuryWatches Stockholm

Hade du tittat på klockan på C24? C24 siten har hårda krav och tar avgift om klocka du hittat via den sökmotorn försvinner från säljares utbud även om du aldrig kontaktade säljaren via C24.

Är det här fakta? Länk till text om detta hos C24?

Är det här fakta? Länk till text om detta hos C24?
Detta gäller för privatpersoner, skiljer sig säkert mot vad handlarna har för villkor, men ändå intressant att veta. :)
20190531_081917.jpg

Jag har varit på LW tre gånger i mitt liv och två av gångerna har jag blivit dumförklarad av Tony. Jag kanske ser dum ut och jag låter säkert dum eftersom jag är smålänning, men det beteendet gör att jag inte kommer handla med dem (om de inte har någon modell som absolut inte går att få tag på någon annanstans och som jag bara *måste* ha :)). Första gången var det angående en SevenFriday som de var generalagent för, Tony var 300% säker på att en modell jag önskade absolut inte fanns. När han hade kollat på SevenFridays sida om att modellen fanns och att SevenFriday inte hade berättat det för honom, så fick jag skulden för det. Komplett jävla idiotiskt beteende och jag lovade mig själv att aldrig gå tillbaka. Några år senare var jag ändå tillbaka, för jag är inte långsint, och då för ett eventuell försäljning. Jag fick ett galet lågt bud, ungefär 25% av listpris. Jag hade själv köpt klockan för 60% av listpris, men det var ju ändå lågt. Jag sålde den till en annan likvärdig handlare för 50% av listpris. Okej, LW handlar på det sättet, bra då vet jag, då ska jag inte göra så mycket handlande med dem av det skälet heller. Tredje gången jag var inne var om ett ev. köp av en Panerai. Tony ljög mer och sämre än Richemont om Panerai, visade att han absolut inte visste något om klockans ursprung genom att ge den en annan historia än vad som är möjligt, ville inte ens berätta vad han ville ha för klockan i fråga, och sen kläckte ur sig att det säkert är jag som har fel.

Det här ämnet har gått förbi långsint till att bara vara ren och skär fakta, jag handlar inte med LW.

Senast ändrad:
Jag har varit på LW tre gånger i mitt liv och två av gångerna har jag blivit dumförklarad av Tony. Jag kanske ser dum ut och jag låter säkert dum eftersom jag är smålänning, men det beteendet gör att jag inte kommer handla med dem i första taget. Första gången var det angående en SevenFriday som de var generalagent för, Tony var 300% säker på att en modell jag önskade absolut inte fanns. När han hade kollat på SevenFridays sida om att modellen fanns och att SevenFriday inte hade berättat det för honom, så fick jag skulden för det. Komplett jävla idiotiskt beteende och jag lovade mig själv att aldrig gå tillbaka. Några år senare var jag ändå tillbaka, för jag är inte långsint, och då för ett eventuell försäljning. Jag fick ett galet lågt bud, ungefär 25% av listpris. Jag hade själv köpt klockan för 60% av listpris, men det var ju ändå lågt. Jag sålde den till en annan likvärdig handlare för 50% av listpris. Okej, LW handlar på det sättet, bra då vet jag, då ska jag inte göra så mycket handlande med dem av det skälet heller. Tredje gången jag var inne var om ett ev. köp av en Panerai. Tony ljög mer och sämre än Richemont om Panerai, visade att han absolut inte visste något om klockans ursprung genom att ge den en annan historia än vad som är möjligt, ville inte ens berätta vad han ville ha för klockan i fråga, och sen kläckte ur sig att det säkert är jag som har fel.

Det här ämnet har gått förbi långsint till att bara vara ren och skär fakta, jag handlar inte med LW.

Jag har precis samma upplevelse. Sätter inte min fot där. Mkt bullshit. Men förmodligen för att jag är en dum halläningo_O

Jag har varit på LW tre gånger i mitt liv och två av gångerna har jag blivit dumförklarad av Tony. Jag kanske ser dum ut och jag låter säkert dum eftersom jag är smålänning, men det beteendet gör att jag inte kommer handla med dem (om de inte har någon modell som absolut inte går att få tag på någon annanstans och som jag bara *måste* ha :)). Första gången var det angående en SevenFriday som de var generalagent för, Tony var 300% säker på att en modell jag önskade absolut inte fanns. När han hade kollat på SevenFridays sida om att modellen fanns och att SevenFriday inte hade berättat det för honom, så fick jag skulden för det. Komplett jävla idiotiskt beteende och jag lovade mig själv att aldrig gå tillbaka. Några år senare var jag ändå tillbaka, för jag är inte långsint, och då för ett eventuell försäljning. Jag fick ett galet lågt bud, ungefär 25% av listpris. Jag hade själv köpt klockan för 60% av listpris, men det var ju ändå lågt. Jag sålde den till en annan likvärdig handlare för 50% av listpris. Okej, LW handlar på det sättet, bra då vet jag, då ska jag inte göra så mycket handlande med dem av det skälet heller. Tredje gången jag var inne var om ett ev. köp av en Panerai. Tony ljög mer och sämre än Richemont om Panerai, visade att han absolut inte visste något om klockans ursprung genom att ge den en annan historia än vad som är möjligt, ville inte ens berätta vad han ville ha för klockan i fråga, och sen kläckte ur sig att det säkert är jag som har fel.

handlare som inte kan uppföra sig, detta oavsett bransch ska man bojkotta

finns inget värre än folk som tror sig ha makt och utnyttjar det till fullo

Östgötlingar och smålänningar brukar väl inte ha svårt för varandra?

Först vill jag tacka för alla svar!

Hade du tittat på klockan på C24? C24 siten har hårda krav och tar avgift om klocka du hittat via den sökmotorn försvinner från säljares utbud även om du aldrig kontaktade säljaren via C24.

Sedan som sagt så förlitar LW sig nog på sin lokal och rykte som premium beg-säljare. De jobbar ju också i rätt höga prisklasser, se denna tråden och svara gärna där den som fått "komma in".
https://klocksnack.se/threads/luxurywatches-privata-patek-philippe-museum-i-stockholm.111374/

Som pre-worn handlare måste du ju kunna välja att sälja genom annan/egen kanal? Det är väldigt många handlare som listar på C24 som har både egen hemsida med shop och en butik så måste säljas klockor hela tiden som legat på C24 som plockas ner.

Som pre-worn handlare måste du ju kunna välja att sälja genom annan/egen kanal? Det är väldigt många handlare som listar på C24 som har både egen hemsida med shop och en butik så måste säljas klockor hela tiden som legat på C24 som plockas ner.
Han kanske menar att annonsen kostar oavsett om klockan säljs via C24 eller inte. För det gör den, och den är inte så billig.

• Like
Reactions: HSK

Usch, sådant betéende hatar jag...

Vet att de betalade 93 för en 116610LN nyligen som de har till salu för 115 :)
Bara jag som har svårt att se hur siffrorna går ihop när man tar i hänsyn till momsen? LW får bara behålla 0,8*115k=92k. Inte heller får de plocka någon ingående moms när de köper in från privatpersoner.

Är det något jag missar?

LW har varit bra med att göra, har köpt ett par 3 dinkor där, en tog de tillbaks pga fel fakta om dinkan som jag sedan påpekade, inga problem. MEN jag handlar ej mer där pga, de är dyra och betalar pissedåligt för inbyten....

(Ca 1år sen) Inte handlat därifrån. Säljaren var väldigt trevlig och slängde fram en massa ur jag kunde klämma på. Ingen butik för en smålänning så inget köp blev det.

Precis innan var jag på nymans, fick för första gången känna mig väldigt speciell och vara helt osynlig. Sätter aldrig min fot där igen.

Drar igång en gammal tråd om Lucurywatches, jag har fått ett erbjudande om att sälja en Speedy till dom. I så fall plockas klockan upp hemma hos mig av DHL och klockan ska sedan inspekteras av dom i Stockholm därefter får jag betalning.
Aldrig sålt en klocka på detta vis innan, har någon av er erfarenhet av dom?

Drar igång en gammal tråd om Lucurywatches, jag har fått ett erbjudande om att sälja en Speedy till dom. I så fall plockas klockan upp hemma hos mig av DHL och klockan ska sedan inspekteras av dom i Stockholm därefter får jag betalning.
Inga konstigheter att sälja så och de löser det säkert smidigt. Dock borde du kunna sälja klockan för ett högre pris här på KS lika snabbt så jag ser inget skäl att släppa den billigt till LW.

Jag har sålt i butik till dem, en kollega har köpt av dem-funkar bra! MEN en speedy borde du kunna sälja för mer här på KS ? Så länge du är nöjd med priset från dem så ska det inte vara några problem

Jag har sålt i butik till dem, en kollega har köpt av dem-funkar bra! MEN en speedy borde du kunna sälja för mer här på KS ? Så länge du är nöjd med priset från dem så ska det inte vara några problem
Tack för snabbt svar!
Nej det är sant, priset är ok. Men just upplägget som jag inte är helt bekväm med. Får se hur det slutar :)

Tack för snabbt svar!
Nej det är sant, priset är ok. Men just upplägget som jag inte är helt bekväm med. Får se hur det slutar :)

Har handlat/sålt mycket från dem. Inga konstigheter. Säkrare än att göra en affär med Nymans imo. Köpte en klocka förut som jag ångrade efter en vecka, de tog tillbaka och fick pengarna tillbaka.

Tillbaka
Topp