• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor kring ett vintage-ur som heter Cyclar

Hipshot

Omega
Hej,
Försökt få reda på lite om detta ur men det är tunt med träffar så jag provar här. Delvis för att stilla min nyfikenhet men även för att kunna sätta ett pris då den ska få vandra vidare snart. Den har en baksida med en 18k stämpel som sitter som ett extra lock utanpå boettlocket som i sin tur är någon enklare metall. Klocka är ganska lätt så är det guld någon annanstans på klockan så är det nog ett tunt lager :) Men jag vet väldigt lite om den så om någon av er har några tankar eller riktningar att peka mig i så är jag tacksam. Tänker spontant på företaget och om de gjort mer saker? Om man kan tänka sig ett årtal och vilken typ av verk som sitter i och annat smått och gott. Det går fint, håller tiden och chronon tuffar på den med.

Tackar på förhand!
Cyclar.JPG

Cyclar2.JPG

Cylar-verk.JPG
 

Hipshot

Omega
Tack. Påminner helt klart om den i look och verk men den skillnaden att min har en baksida i 18k och resten verkar vara guld double (guld på stål typ) så det ändrar prisbilden något. Tänker mig att den kan ligga på runt 5k.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ett tips till dig är att om boetten är i guld, så skulle jag kollat vilken typ av bandstift du använder till den, ser ut som dina bandstift garvat ut bandstiftshålen så de börjar buckla ut bandhornen, de kommer gå igenom tillslut.
 
Topp