Absolut.Ska vi gå vidare nu? Du har rätt och jag har fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut.Ska vi gå vidare nu? Du har rätt och jag har fel.
Tack för ditt utlägg. Vill bara påpeka att jag inte alls känner mig kränkt, som för övrigt är ett ord jag (av den anledning du nämner ovan) är försiktig att slänga mig med. Däremot tycker jag inte att det 2017 känns särskilt fräsch att försöka förminska en man genom att tillskriva honom kvinnliga attribut. Vet inte hur du känner men jag förmodar att vi skiljer oss på den punkten.
Öhm, tycker han att det manliga könet är bättre för att han inte tycker att man ska använda kvinnliga attribut som nervärderande?Försöket att förminska någon upplevde jag inte. Alla har ungefär samma uppfattning om hur någon är när personen "är som en kärring" exempelvis. (Även om det uttrycktes i lite snitsigare form i detta fallet). Jag upplever det som om du upplever det manliga könet som något bättre än det kvinnliga isåfall. Det känns absolut inte 2017 för mig.
Försöket att förminska någon upplevde jag inte. Alla har ungefär samma uppfattning om hur någon är när personen "är som en kärring" exempelvis. (Även om det uttrycktes i lite snitsigare form i detta fallet). Jag upplever det som om du upplever det manliga könet som något bättre än det kvinnliga isåfall. Det känns absolut inte 2017 för mig.
Läs igen, du missförstår. Eller så förstår du inte.Försöket att förminska någon upplevde jag inte. Alla har ungefär samma uppfattning om hur någon är när personen "är som en kärring" exempelvis. (Även om det uttrycktes i lite snitsigare form i detta fallet). Jag upplever det som om du upplever det manliga könet som något bättre än det kvinnliga isåfall. Det känns absolut inte 2017 för mig.
Tack.Öhm, tycker han att det manliga könet är bättre för att han inte tycker att man ska använda kvinnliga attribut som nervärderande?
Touché.Fast du tillskriver ju fortfarande negativa attribut till ordet kärring, alltså closet beter sig dåligt alltså som en kärring går att likställa med att dåligt beteeende är kvinnligt betingat...
Just My two cents
Helt rätt, nu går vi tillbaka till ämnetDet här angående annonser på köp och sälj ?
En kärring förväntas uppträda som en kärring. En man förväntas inte uppträda som en kärring. Det är skillnaden. Att det just är ordet "kärring" som används för att belysa ett dåligt beteende av en mansperson betyder därmed inte att kärringar är dåliga. Man hade lika gärna kunnat byta ut kärring till "marsmänniska" och fått samma effekt.Fast du tillskriver ju fortfarande negativa attribut till ordet kärring, alltså closet beter sig dåligt alltså som en kärring går att likställa med att dåligt beteeende är kvinnligt betingat...
Just My two cents
Njaaaaa....En kärring förväntas uppträda som en kärring. En man förväntas inte uppträda som en kärring. Det är skillnaden. Att det just är ordet "kärring" som används för att belysa ett dåligt beteende av en mansperson betyder därmed inte att kärringar är dåliga. Man hade lika gärna kunnat byta ut kärring till "marsmänniska" och fått samma effekt.
Kärring är per definition ett nedsättande ord för kvinna. Ordet kommer från det vackrare käring.En kärring förväntas uppträda som en kärring. En man förväntas inte uppträda som en kärring. Det är skillnaden. Att det just är ordet "kärring" som används för att belysa ett dåligt beteende av en mansperson betyder därmed inte att kärringar är dåliga. Man hade lika gärna kunnat byta ut kärring till "marsmänniska" och fått samma effekt.
Å här kommer du och förstör tråden med en bild på en klockaKan vi inte bara skita i definitioner, könsroller och politik.
Hittade en bild på min gamla Tudor 7809, den kanske piggar upp tråden? Härligt glappiga ändlänkar
Visst. Men kommer aldrig gå med på att ett ord som skulle kunna förolämpa en kvinna även skulle förolämpa kvinnor när det används för att förolämpa en man. Det är ett nytt fenomen som jag återknyter till det jag tidigare skrev: folk blir kränkta o andras vägnar. Mest för att framhäva sig själva som goda människor antagligen.Kärring är per definition ett nedsättande ord för kvinna. Ordet kommer från det vackrare käring.
Wow! Du är ju korkad på riktigt! Och det skriver jag inte för att kränka dig, utan för att göra dig uppmärksam på dina tillkortakommanden så att du kan dra i handbromsen innan du ger dig in i nästa diskussion som på något vis avhandlar moral och etik. Håll dig till rena fakta diskussioner så kanske du kan hålla dig under radarn, i all välmeningVisst. Men kommer aldrig gå med på att ett ord som skulle kunna förolämpa en kvinna även skulle förolämpa kvinnor när det används för att förolämpa en man. Det är ett nytt fenomen som jag återknyter till det jag tidigare skrev: folk blir kränkta o andras vägnar. Mest för att framhäva sig själva som goda människor antagligen.
O här kommer en som uppenbarligen tillhör den gruppen. Bevisen presenterar sig själva. Voila!Wow! Du är ju korkad på riktigt! Och det skriver jag inte för att kränka dig, utan för att göra dig uppmärksam på dina tillkortakommanden så att du kan dra i handbromsen innan du ger dig in i nästa diskussion som på något vis avhandlar moral och etik. Håll dig till rena fakta diskussioner så kanske du kan hålla dig under radarn, i all välmening
Gärna om försäljningspriset får stå också, inte bara senaste begärda pris.@Gustav.S priset skall stå kvar efter försäljning
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16234.77283/
Finns bara en Fille. The one and only. Ingen makrillsälskare från baksidan är i närheten av min nivå av sarkasm, ironi och ordtrolleri.
Visst det är väl trevligt om man vill uppge vad klockan blev såld för men det är frivilligt. Däremot så skall begärt pris vara kvar.Gärna om försäljningspriset får stå också, inte bara senaste begärda pris.
Ja, såklart. Det var därför jag skrev "gärna" istället för att kräva något.Visst det är väl trevligt om man vill uppge vad klockan blev såld för men det är frivilligt. Däremot så skall begärt pris vara kvar.
Trams@Paneraiman82 är girig, men väljer ursäkten "Galen kö! "
Men han kommer aldrig erkänna eller ge sig. Därav bara sluta.
Bra!Ingen anledning egentligen, såg att någon gjort det tidigare. Håller med, bra att ha kvar!
La in slutpriset.
Utan att verka dryg @Act
Har sett din köpesannons så länge nu så jag tänkte tipsa om utbudet på Chrono24.
http://www.chrono24.se/search/index...t+1601&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0