• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du kanske borde inse att vissa inlägg är ironiska

Jag ingen koll på AM Seiko överhuvudtaget men ser att det påpekas rätt frekvent
Sure

Det är bara löjligt med att antyda att det är mycket aftermarket-delar på rollar. Generellt sett så har de flesta rollar servats bra av sina ägare. Dessvärre innebär det att de ofta har bytta delar. Fortfarande original dock.

Sedan finns det undantag och om man köper billigt utan någon aning så finns väl chansen att man landar skräp på ebay. Precis som med alla andra märken.
 

poormans

Rolex
Sure

Det är bara löjligt med att antyda att det är mycket aftermarket-delar på rollar. Generellt sett så har de flesta rollar servats bra av sina ägare. Dessvärre innebär det att de ofta har bytta delar. Fortfarande original dock.

Sedan finns det undantag och om man köper billigt utan någon aning så finns väl chansen att man landar skräp på ebay. Precis som med alla andra märken.


Du vet väl lika bra som någon annan att AM diamant bezels och tavlor är jävligt vanligt på guld och tvåtons rolex ?
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du vet väl lika bra som någon annan att AM diamant bezels och tavlor är jävligt vanligt på guld och tvåtons rolex ?
Då är det vanligt på gamla diamanttavlor och på gamla diamantbezels. Att stensättning görs generellt av tredje part är vad det är. Långt ifrån att säga att am-delar är vanligt på Rolex.
 

poormans

Rolex
Ibland ser det ok ut ibland mindre ok men jag skulle fortfarande köpa den om priset var rätt
FB_IMG_1501752737505.jpg
 

poormans

Rolex
Det kunde lika gärna ha varit ett belåtet smil. Men låt oss återgå till det väsentliga nu när jag är med på vad du menar.

Absolut sen är ju frågan vad ett skam bud är
Det sämsta med den där är ju hur fruktansvärt usel fattningen är på den större stenen.

Ja men den stora stenen gör sig bra i tjejens örhänge å vips så är två flugor på smällen
 

kmg

Patek
2-Faktor
Absolut sen är ju frågan vad ett skam bud är
Ja det är en bra fråga. Lär vara svårt att hitta en definition som alla skriver under på.
Jag uppfattat bud som skambud både när de är väsentligt under annonserat pris och när det är under ett fullt rimligt annonserat pris. Men många lär tycka annorlunda som sagt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
@Götlaborg - inte alls. Precis som @stelah skriver så missade du helt målet där och det är inte ens lönt att försöka förklara för dig. Som pappa till en dotter tycker jag bara att det är djupt tragiskt att du har den människosyn du verkar ha.

Jesus my lord! Jag är uppriktigt sagt ledsen om jag gjorde dig upprörd eller ledsen. Förlåt! Jag menar det. Jag hade bara svårt att hitta rätt ord för hur jag känner för Closets agerande. Fegis, tönt, fjant, ynkrygg var några ord jag kom på men de är alldeles för milda. Men men jag valde uppenbarligen fel ord. Så åter igen sorry!

Nu ska jag ut och knacka bögar. Ha en fin dag. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jesus my lord! Jag är uppriktigt sagt ledsen om jag gjorde dig upprörd eller ledsen. Förlåt! Jag menar det. Jag hade bara svårt att hitta rätt ord för hur jag känner för Closets agerande. Fegis, tönt, fjant, ynkrygg var några ord jag kom på men de är alldeles för milda. Men men jag valde uppenbarligen fel ord. Så åter igen sorry!

Nu ska jag ut och knacka bögar. Ha en fin dag. :)



Hahahahaha. :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jesus my lord! Jag är uppriktigt sagt ledsen om jag gjorde dig upprörd eller ledsen. Förlåt! Jag menar det. Jag hade bara svårt att hitta rätt ord för hur jag känner för Closets agerande. Fegis, tönt, fjant, ynkrygg var några ord jag kom på men de är alldeles för milda. Men men jag valde uppenbarligen fel ord. Så åter igen sorry!

Nu ska jag ut och knacka bögar. Ha en fin dag. :)
Du behöver inte be mig om ursäkt. Är bara inte helt förtjust i när man förminskar eller nedvärderar ett kön, en hudfärg, ett ursprung, etc. Förhoppningsvis (om du är allvarlig) tänker du till nästa gång.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du behöver inte be mig om ursäkt. Är bara inte helt förtjust i när man förminskar eller nedvärderar ett kön, en hudfärg, ett ursprung, etc. Förhoppningsvis (om du är allvarlig) tänker du till nästa gång.

Okej! Järnspikar och amöbor. Landkrabbor! #%*+\|

Peace!

Hoppas ingen blir arg nu. Kanske kränker någon utan båt.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Jesus my lord! Jag är uppriktigt sagt ledsen om jag gjorde dig upprörd eller ledsen. Förlåt! Jag menar det. Jag hade bara svårt att hitta rätt ord för hur jag känner för Closets agerande. Fegis, tönt, fjant, ynkrygg var några ord jag kom på men de är alldeles för milda. Men men jag valde uppenbarligen fel ord. Så åter igen sorry!

Nu ska jag ut och knacka bögar. Ha en fin dag. :)
Är du @Philippe Stern ?
 

JoeBravoe

Cartier
Jag har märkt att de flesta kränkningar sker genom påhittat upplevd kränkning, så kallad simulanskränkning. Den näst vanligaste är när någon annan försvarar någon annan som kan tänkas bli kränkt, så kallad sympatiupplevd kränkning. De kränkta är alltid ytterst få och deras upplevda kränkning bagatelliseras på grund av att simulanterna och sympatanterna urvattnat begreppet.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har märkt att de flesta kränkningar sker genom påhittat upplevd kränkning, så kallad simulanskränkning. Den näst vanligaste är när någon annan försvarar någon annan som kan tänkas bli kränkt, så kallad sympatiupplevd kränkning. De kränkta är alltid ytterst få och deras upplevda kränkning bagatelliseras på grund av att simulanterna och sympatanterna urvattnat begreppet.

Vi kan sammanfatta det hela med att det var bättre förr.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag har märkt att de flesta kränkningar sker genom påhittat upplevd kränkning, så kallad simulanskränkning. Den näst vanligaste är när någon annan försvarar någon annan som kan tänkas bli kränkt, så kallad sympatiupplevd kränkning. De kränkta är alltid ytterst få och deras upplevda kränkning bagatelliseras på grund av att simulanterna och sympatanterna urvattnat begreppet.
Tack för ditt utlägg. Vill bara påpeka att jag inte alls känner mig kränkt, som för övrigt är ett ord jag (av den anledning du nämner ovan) är försiktig att slänga mig med. Däremot tycker jag inte att det 2017 känns särskilt fräsch att försöka förminska en man genom att tillskriva honom kvinnliga attribut. Vet inte hur du känner men jag förmodar att vi skiljer oss på den punkten.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tack för ditt utlägg. Vill bara påpeka att jag inte alls känner mig kränkt, som för övrigt är ett ord jag (av den anledning du nämner ovan) är försiktig att slänga mig med. Däremot tycker jag inte att det 2017 känns särskilt fräsch att försöka förminska en man genom att tillskriva honom kvinnliga attribut. Vet inte hur du känner men jag förmodar att vi skiljer oss på den punkten.

Ska vi gå vidare nu? Du har rätt och jag har fel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp