Äsch. slarvigt av mig.Kopia i 18k verkar väl knappast troligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äsch. slarvigt av mig.Kopia i 18k verkar väl knappast troligt.
Det är troligtKopia i 18k verkar väl knappast troligt.
Jodå, det existerarKopia i 18k verkar väl knappast troligt.
Kopia i 18k verkar väl knappast troligt.
eftersom det antagligen Ikte är äkta så kränger de ju en kopia, vilket inte är lagligt.
Sen man kan man väl inte säga att man inte visste? Som att säga att man inte visste att det var 120km/h på motorvägen och inte 160
"Går vid inskrivningstillfället, SAV garanterar ej för funktionen, sannolikt ej originallänk, bruksslitage, skadad bakboettspackning"
Står väl ingenting om kopia vad jag kan se.
Ja, men ej original för modellen eller ej original som i kopia?
Här är annars en lämpligare tråd för detta:
https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/
Ajj fan, man lär sig något nytt varje dag.Det är troligt
Jo. Tänkte också att det inte var så troligt. Men det visar ju bara att man inte skall anta saker.Ajj fan, man lär sig något nytt varje dag.
Han hänvisar väl till värderingen antar jag, men jag håller med att ett rimligt marknadspris är nog snarare 70-75.Om ingen betalar 85' så sänker säljaren och säger att priset är 10' under marknadspris...
Men är då verkligen 85 marknadspriset?
Eller har marknaden ändrat priset?
Ping @Ticktack
Ang @Royal Straps står det väl inget om retur alls? Eller så ser jag det bara inte.En fråga.. Men säljare som kränger en del.. är de inte att räkna som Företag och måste erbjuda
14 dagar retur? Och man kan reklamera längre än så? T.ex. @Ticktack ovan som skriver "Retur enligt överenskommelse"
Dessa har t.ex. ingen retur med
@Royal Straps
https://klocksnack.se/threads/super...intage-leather-nato-150kr.66825/#post-1713339
@Hans Beck
https://klocksnack.se/threads/nya-armband-nato-blått-zulu-och-länk.69933/#post-1782436
Värderingsmännen brukar skriva typ att priset är "inkl slagavgift" osv..Han hänvisar väl till värderingen antar jag, men jag håller med att ett rimligt marknadspris är nog snarare 70-75.
I vart fall om man använder sig av chrono24 som en prisindikator.Han hänvisar väl till värderingen antar jag, men jag håller med att ett rimligt marknadspris är nog snarare 70-75.
En fråga.. Men säljare som kränger en del.. är de inte att räkna som Företag och måste erbjuda
14 dagar retur? Och man kan reklamera längre än så? Uppfattar iaf att nedanstående är (borde vara?) företag.
.ex. @Ticktack ovan som skriver "Retur enligt överenskommelse"
@hook
"Retur: ingen då klockan omfattas av fabriksgarati."
https://klocksnack.se/threads/tudor-pelagos-lhd-nytt-pris.77657/
@JakubL
"I will offer 14-days money back guarantee if the watch is not authentic"
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-planet-ocean-quantum-of-solace-limited-edt-45-5mm.77629/
@aosehus
"Frakt och returrätt enl. ök."
https://klocksnack.se/threads/hamilton-khaki-36mm.77865/
Dessa har t.ex. ingen retur med
@Royal Straps
https://klocksnack.se/threads/super...intage-leather-nato-150kr.66825/#post-1713339
@Hans Beck
https://klocksnack.se/threads/nya-armband-nato-blått-zulu-och-länk.69933/#post-1782436
Retur enligt ö.k är väl så man bör skriva i annonsen dåJag kan helt klart tänka mig erbjuda retur om
någon ber om det i PM. Har erbjudit det i flera fall när folk varit osäkra på hur kvalitet är i lädret mm. Hittills har ingen valt att returnera något.
Jag kan helt klart tänka mig erbjuda retur om
någon ber om det i PM. Har erbjudit det i flera fall när folk varit osäkra på hur kvalitet är i lädret mm. Hittills har ingen valt att returnera något. Har även i flera fall tagit ansvar för postens slarv, när något varit trasigt eller försvunnit. Dock brukar jag be kunden köpa ett nytt band, så skickar jag 2.
På så sätt lindras min förlust.
Dels så måste retur alltid framgå i annonsen enligt KS-regler. Alltså oavsett om man är privatperson eller inte, har retur eller inte
Sen så är man företag så måste man erbjuda öppet köp i 14 dagar via distanshandel, oavsett anledning till retur. Jag antar att detta inte är band du köpt på dig i privatsyfte som blivit över som du säljer (eftersom det är flera ex i olika storlekar och modeller)? Då är det ju, eller ska vara, ett företag.
Sen så är ju företag också ansvariga för att varan kommer fram till kunden. De ska alltså stå för ev porttappade paket.
Kör du butik eller säljer du som privatperson?Jag kan helt klart tänka mig erbjuda retur om
någon ber om det i PM. Har erbjudit det i flera fall när folk varit osäkra på hur kvalitet är i lädret mm. Hittills har ingen valt att returnera något. Har även i flera fall tagit ansvar för postens slarv, när något varit trasigt eller försvunnit. Dock brukar jag be kunden köpa ett nytt band, så skickar jag 2.
På så sätt lindras min förlust.
Som privatperson. Alla intäkter går till att finansiera klockköp.Kör du butik eller säljer du som privatperson?
Dels så måste retur alltid framgå i annonsen enligt KS-regler. Alltså oavsett om man är privatperson eller inte, har retur eller inte
Sen så är man företag så måste man erbjuda öppet köp i 14 dagar via distanshandel, oavsett anledning till retur. Jag antar att detta inte är band du köpt på dig i privatsyfte som blivit över som du säljer (eftersom det är flera ex i olika storlekar och modeller)? Då är det ju, eller ska vara, ett företag.
Sen så är ju företag också ansvariga för att varan kommer fram till kunden. De ska alltså stå för ev porttappade paket.
Du får göra vad du vill med dina pengar.Som privatperson. Alla intäkter går till att finansiera klockköp.
Nja, där lägger du in ganska mycket eget tyckande. Distansköplagen gäller inte privatpersoner. Punkt.Dels så måste retur alltid framgå i annonsen enligt KS-regler. Alltså oavsett om man är privatperson eller inte, har retur eller inte
Fast det är ju det som @Lisa säger?Nja, där lägger du in ganska mycket eget tyckande. Distansköplagen gäller inte privatpersoner. Punkt.
Evig diskussion om skillnaden på Ångerrätt, Öppet köp och Lagen om distansavtal dessa tre helt olika saker blandas väldigt ofta ihop här!Nja, där lägger du in ganska mycket eget tyckande. Distansköplagen gäller inte privatpersoner. Punkt.
Nja, där lägger du in ganska mycket eget tyckande. Distansköplagen gäller inte privatpersoner. Punkt.
Bör väl snarare vara "kan vara" företag. Är väl beroende på värdet av försäljningen"Är företag" och "ska vara företag" är väldigt olika saker.
Dock har du rätt med "ska vara".
Nja, där lägger du in ganska mycket eget tyckande. Distansköplagen gäller inte privatpersoner. Punkt.
HobbyverksamhetJa, men frågan är ju om det verkligen är en "Privatperson" som säljer. Lagen är ju ganska tydlig med vad som ska gälla när det är dags att t.ex. Momsredovisa och skaffa företag. Man kan alltså inte själv välja att vara en privatperson som inte skattar eller momsar bara för att ens intäkter ska gå till XX.
Det spelar alltså inte heller roll om vilken summan man säljer för - t.ex. upp till en viss nivå. Allt som säljs enbart för att sälja vidare (ej eget bruk) ska redovisas typ. huruvida personerna gör det eller inte... är en annan fråga Men det betyder inte att lagen inte gäller dem.