• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När någon gillar ens annons, är det ett tecken på visat intresse, att någon gillar objektet eller som i med fall, med största sannolikhet, att folk retas lite? Vilket jag absolut inte har något emot. Bara undrar! :)

• Like
Reactions: kmg
Vad är värre med att sänka med 100kr gentemot inget alls? Med tanke på att utgångspriset på 4900kr inte är högt från start så är det väl skitbra. Har ju sett betydligt sämre skick säljas för mer än 4800kr som priset ligger på nu. Tur att vi tycker olika annars hade forumet blivit tråkigt, men själv hade jag aldrig ens fått för mig att skriva och kommentera någons prisbump i en tråd. Måste ju finnas annat som intresserar i ett så här bra forum om det nu är klockor man har som huvudsyfte.
Folk bumpar ju sönder sina annonser, i kombination med företagsannonser hamnar ens annons 3-4 sidor bak på ett dygn och man känner sig därmed tvungen att bumpa själv. Jag tror företagssäljform samt max en bump/2 dagar eller en bump/vecka hade varit kanon för annonsdelen.

Folk bumpar ju sönder sina annonser, i kombination med företagsannonser hamnar ens annons 3-4 sidor bak på ett dygn och man känner sig därmed tvungen att bumpa själv. Jag tror företagssäljform samt max en bump/2 dagar eller en bump/vecka hade varit kanon för annonsdelen.

Detta i kombination med ett sökfilter hade varit toppen. Det behöver inte alls vara lika advancerat som Chronos24 utan det hade räckt med: Pris - Märke - Modell - År - Papper ja/nej. Och möjligheten att "blockera" vissa annonser på klockor som inte säljs men där säljaren ändå envisas med att bumpa annonsen dag ut och dag in! :)

Unknown.jpeg

Jim

Detta i kombination med ett sökfilter hade varit toppen. Det behöver inte alls vara lika advancerat som Chronos24 utan det hade räckt med: Pris - Märke - Modell - År - Papper ja/nej. Och möjligheten att "blockera" vissa annonser på klockor som inte säljs men där säljaren ändå envisas med att bumpa annonsen dag ut och dag in! :)
Du kan sortera på senast startade tråd så slipper du alla bumpar.

Är det bara jag, eller känns köp och sälj iskallt så här före jul? Det bumpas och sänks frenetiskt utan framgång. Kanske drar igång igen i februari när folk känner sig rikare :)

Jag kan personligen finna det märkligt att i stort sett dagligen bumpa sin annons månad efter månad utan att ändra pris. Saken är ju den att det dödar annonsen. Visst kan det vara ett lite udda objekt som är rimligt prissatt men då är det ingen poäng med att dagligen bumpa då presumtiv köpare kommer använda sökfunktionen. Ett annat alternativ är ju att sänka priset. Fick jag bestämma skulle det krävas prissänkning med 5% för varje bump från bump 10. Jag förstår att det är lite svårt att moderera detta men det vore en fröjd.

https://klocksnack.se/threads/jlc-j...8k-vitguld-servad-06-2016.57131/#post-1468107

Alla tycker helt klart olika.

Jag funderade mycket över bumbningen, och tänkte att om man inte bumpar så hamnar man ganska snabbt på sidan 45778 och jag tror det är få som orkar klicka sig fram till den sidan.

Att varje gång sänka priset verkar också sjukt för för egen del så tror jag att jag satt ett ok pris från början.

Att tvinga någon att använda sökfunktionen för att hitta just min klocka, tycker jag också känns fel, för hur ofta är inte köpen av en ny klocka helt spontant?!
Därför bumpar jag utan att sänka pris, men inser att många blir sura för det.....ledsen för det men så snart jag sålt slutar jag bumpa:D

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp