Harman Kardon
Silver
När någon gillar ens annons, är det ett tecken på visat intresse, att någon gillar objektet eller som i med fall, med största sannolikhet, att folk retas lite? Vilket jag absolut inte har något emot. Bara undrar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Personligen trycker jag gilla om jag gillar objektet och/eller är intresseradNär någon gillar ens annons, är det ett tecken på visat intresse, att någon gillar objektet eller som i med fall, med största sannolikhet, att folk retas lite? Vilket jag absolut inte har något emot. Bara undrar!
Okej, tack för svar! Så man bör höra av sig till folk som gillar?Personligen trycker jag gilla om jag gillar objektet och/eller är intresserad
Nja, överlag tar nog de flesta intressenter första steget till kontakt själva om man nu bestämmer sig för att man vill köpa.Okej, tack för svar! Så man bör höra av sig till folk som gillar?
Nej det bör du inte.Okej, tack för svar! Så man bör höra av sig till folk som gillar?
Så tillvida att du inte samtidigt erbjuder en "50% som tack för att du gillade rabatt"Nej det bör du inte.
Folk bumpar ju sönder sina annonser, i kombination med företagsannonser hamnar ens annons 3-4 sidor bak på ett dygn och man känner sig därmed tvungen att bumpa själv. Jag tror företagssäljform samt max en bump/2 dagar eller en bump/vecka hade varit kanon för annonsdelen.Vad är värre med att sänka med 100kr gentemot inget alls? Med tanke på att utgångspriset på 4900kr inte är högt från start så är det väl skitbra. Har ju sett betydligt sämre skick säljas för mer än 4800kr som priset ligger på nu. Tur att vi tycker olika annars hade forumet blivit tråkigt, men själv hade jag aldrig ens fått för mig att skriva och kommentera någons prisbump i en tråd. Måste ju finnas annat som intresserar i ett så här bra forum om det nu är klockor man har som huvudsyfte.
Oj ber om ursäkt var för hastig och hann inte att läsa den regeln. Men nu vet jag tack för att du informerar mig.Inte bumpa en nyupplagd annons samma dag!
https://klocksnack.se/threads/tudor-prince-date-chrono-ref-79280.64154/
@Uret24
Folk bumpar ju sönder sina annonser, i kombination med företagsannonser hamnar ens annons 3-4 sidor bak på ett dygn och man känner sig därmed tvungen att bumpa själv. Jag tror företagssäljform samt max en bump/2 dagar eller en bump/vecka hade varit kanon för annonsdelen.
Folk bumpar ju sönder sina annonser, i kombination med företagsannonser hamnar ens annons 3-4 sidor bak på ett dygn och man känner sig därmed tvungen att bumpa själv. Jag tror företagssäljform samt max en bump/2 dagar eller en bump/vecka hade varit kanon för annonsdelen.
Du kan sortera på senast startade tråd så slipper du alla bumpar.Detta i kombination med ett sökfilter hade varit toppen. Det behöver inte alls vara lika advancerat som Chronos24 utan det hade räckt med: Pris - Märke - Modell - År - Papper ja/nej. Och möjligheten att "blockera" vissa annonser på klockor som inte säljs men där säljaren ändå envisas med att bumpa annonsen dag ut och dag in!
Tänkte precis skriva samma!@mac tror du glömde nåt viktigt i annonsen Vad kostar klockan?
Gilla är en sak men jag fick mer än en följare och ingen av dom hörde av sig. Dom inväntade mina ev prisjsuteringar ?Personligen trycker jag gilla om jag gillar objektet och/eller är intresserad
Troligen.Gilla är en sak men jag fick mer än en följare och ingen av dom hörde av sig. Dom inväntade mina ev prisjsuteringar ?
ÄmnesverktygHur ändrar man rubriken på en annons?
Man tackar!Ämnesverktyg
Gilla är en sak men jag fick mer än en följare och ingen av dom hörde av sig. Dom inväntade mina ev prisjsuteringar ?
Det beror nog på. Sålde min SKX007 på under en timme...Är det bara jag, eller känns köp och sälj iskallt så här före jul? Det bumpas och sänks frenetiskt utan framgång. Kanske drar igång igen i februari när folk känner sig rikare
Men det är ju också en perfekt julklapp, så där är det kanske tvärtom. Men dyrare klockor går trögt tycker jag.Det beror nog på. Sålde min SKX007 på under en timme...
Kanske sant iof, aldrig tänkt på det så.Men det är ju också en perfekt julklapp, så där är det kanske tvärtom. Men dyrare klockor går trögt tycker jag.
FYI @Pleasureman
INOX säljs för 3495:- på Uret.se
Jag kan personligen finna det märkligt att i stort sett dagligen bumpa sin annons månad efter månad utan att ändra pris. Saken är ju den att det dödar annonsen. Visst kan det vara ett lite udda objekt som är rimligt prissatt men då är det ingen poäng med att dagligen bumpa då presumtiv köpare kommer använda sökfunktionen. Ett annat alternativ är ju att sänka priset. Fick jag bestämma skulle det krävas prissänkning med 5% för varje bump från bump 10. Jag förstår att det är lite svårt att moderera detta men det vore en fröjd.