Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror att @månljus menade att det skulle finnas i annonsen...Ok. 2300.
Finns även i annonsen ; )Tror att @månljus menade att det skulle finnas i annonsen...
Bilder på urverket hjälper ju dock inte till med tavlan vilken ser knas ut på din bild.Uppdaterat annonsen och länkat hit tills allt är utrett och korrekt!
Ya i don't know if there's any strict definition of the word. There's also hoplocks(?) and mods. The interesting thing when it comes to Seiko is that it's all OK as long as you're upfront with what you know, compared to like Rolex where they would I guess just all be fakes.Alrighty. Then I'll remove the Seiko completely from the add.
Franken, if I remember correctly that it's a watch that have different parts put together creating an existing watch or a watch that never existed - either way, it's not original. I don't want to be the one selling "non-existing models" to anyone!
Learned something new today!
I believe @Back could list it as "aftermarket mod" or similar?Ya i don't know if there's any strict definition of the word. There's also hoplocks(?) and mods. The interesting thing when it comes to Seiko is that it's all OK as long as you're upfront with what you know, compared to like Rolex where they would I guess just all be fakes.
Absolut. Förfalskningar kallas det.Rätta mig om jag har fel, men visst är det förbjudet att sälja varumärkesmärkta aftermarketdelar här?
Eftersom den har AM-tavla som det står SEIKO på är den inte OK att annonsera på KS.Ok. Antar att ni tänker på min Seiko....?
Finns det någon moderator som kan ge lite ljus på frågan och ta beslutet om den Seiko:n kan ligga till försäljning eller inte?!
Måste ändå ge dig cred för att du skött dig exemplariskt i den här affären. Allt vore mycket enklare om fler gjorde det.Ok. Tack för att det är uppklarat!
Annons uppdaterad. "Seiko:n" åker långt in garderoben![]()
Tack.Måste ändå ge dig cred för att du skött dig exemplariskt i den här affären. Allt vore mycket enklare om fler gjorde det.
Finns säkert någon "Äkta" tavla på eBay om du skulle vara intresserad...Tack.
Skulle inte kunna sova om natten om jag vet att något som ligger till salu är fel och sen att den kanske skulle säljas till någon som har ett intresse och vill införskaffa sin första klocka för att sedan få reda på att den inte är korrekt! Inte rätt sätt att påbörja ett intresse som vi alla gillar (se älskar)!
Ah, såklart. Tankevurpa.Rätta mig om jag har fel, men visst är det förbjudet att sälja varumärkesmärkta aftermarketdelar här?
Bra gjort!Ok. Tack för att det är uppklarat!
Annons uppdaterad. "Seiko:n" åker långt in garderoben![]()
Det finns massvis av andra klockforum där det är tillåtet så du behöver inte slänga klockan.Tack.
Skulle inte kunna sova om natten om jag vet att något som ligger till salu är fel och sen att den kanske skulle säljas till någon som har ett intresse och vill införskaffa sin första klocka för att sedan få reda på att den inte är korrekt! Inte rätt sätt att påbörja ett intresse som vi alla gillar (se älskar)!