• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Från polerat till borstat.

Pelagos

Basic
Som ni ser på bilden nedanför så ser det lite galet ut när en del är borstat och en del är polerad, så hade tänkt att fixa detta,
behöver därför lite tips på hur jag ska gå tillväga. Sandpapper, stålull? vad vet jag, släng iväg lite tips!
Tack på förhand!
Foto 2017-07-13 10 15 26.jpg

Mina bästa vänner för att få till snygg borstning är glasfiberpenna och slipull, det går att få till ytan med smärgelduk/slippapper av bra kvalitet och "superfin" (0000) stålull om man kämpar lite, men det blir så mycket snyggare lätt med ullen och pennan då kontrollen är bättre imho.

Edit: allt blir snyggare, lättare och roligare med bilder, slipullen jag använt är P1000

IMG_1422.JPG
IMG_1426 2.JPG

mvh
g

Senast ändrad:
Mina bästa vänner för att få till snygg borstning är glasfiberpenna och slipull, det går att få till ytan med smärgelduk/slippapper av bra kvalitet och "superfin" (0000) stålull om man kämpar lite, men det blir så mycket snyggare lätt med ullen och pennan då kontrollen är bättre imho.

Edit: allt blir snyggare, lättare och roligare med bilder, slipullen jag använt är P1000

IMG_1422.JPG
IMG_1426 2.JPG

mvh
g
Du har dock väldigt dålig kontroll på ytans planhet med en mjukt slipdon, värt att tänka på.

Till ts så kan det vara värt att tänka på att boetten inte är borstad utan blästrad? Kommer mao bli en klar strukturskillnad i vilket fall.

Du har dock väldigt dålig kontroll på ytans planhet med en mjukt slipdon, värt att tänka på.

Till ts så kan det vara värt att tänka på att boetten inte är borstad utan blästrad? Kommer mao bli en klar strukturskillnad i vilket fall.
Jo jag är medveten om att boetten är blästrad men tänkte att det är lite lättare att borsta här hemma hehe.

Ser fortfarande ut att vara ganska stor kontrast? Eller är det perspektivet med reflektionen som ställer till det? Helt klart bättre iaf!

Tillbaka
Topp