• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frölunda indians

Benjamin1910

Cartier
9193FFCB-8DB0-4743-9567-F892D886BF68.jpeg

Lirar Olsen kvar?
Fantastiskt när mötet mellan blåvitt och Malmö FF varit avbrutet under en tid, och någon springer in, tar en boll, löper mot mål och lägger i tom kasse :D
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Sällan skådat tönteri att byta ut klassiska Västra Frölunda till Indians.
Möjligt men en ganska simpel lösning för att kunna sälja mer merch och bygga ett varumärke kring.
I NHL är ju lagen mer förknippade med sin symbol än sin geografiska hemvist.
I Frölundas fall finns det ju iaf en koppling mellan laget och dess logotyp.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Möjligt men en ganska simpel lösning för att kunna sälja mer merch och bygga ett varumärke kring.
I NHL är ju lagen mer förknippade med sin symbol än sin geografiska hemvist.
I Frölundas fall finns det ju iaf en koppling mellan laget och dess logotyp.
Och att fansen måste fångas i tidig ålder, barn tycker indianer/vilda västern är koolare.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är ingen normalt funtad Göteborgare som slutat kalla laget VF...? Kanske nån förvirrad badgäst som inte vet bättre.
Vi som inte är pensionärer kallar dem självklart för Frölunda (eller Indians) ;)
Badjävlar finns förövrigt inte i Götet (vem badar i vallgraven liksom?).
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nedläpp om cirka en timma. Vad tippar vi för resultat i eftermiddag @Alarik @RBJSWE @Alberget4a @NickL ?

Tyvärr tror jag att det blir förlust i första.
De kommer ha tappt lite matchtempo, Dif får komma in som underdogs och alla förväntar sig en 14:e raka i Scandinavium.
0-2 och båda signerade Dick.


Edit: nämnde jag att jag är Öisare (samt älskar Newcastle och Fiorentina)?
Att vara pessimist är liksom hörnstenen i mitt liv.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Spontan reflektion är väl att Dicken var vara lika bra som väntat. Han tar dumma utvisningar men det är också utvisningsminuter som tycks tända Dif. Jag kan inte säga annat än att jag verkligen älskar Axelsson.
Matsson kändes mänsklig för första gången under hela slutspelet men positivt är ju att Genoway och Gormley är fortsatt briljanta och att Rhett är en uppenbar slutspelsköttare som är nyttig för laget. Jag har gnällt under säsongen på att han, Moverare och Mustonen känns ointresserade men idag var han bra.

Tycker i viss mån synd om Ryan som ofta får skit för att han försvinner i viktiga matcher (trots att han alltid är den mest passingssäkra spelfördelaren på många år och ligger högt i poängligan) men idag stämde det.
Även Joel såg trött ut idag.

Spontant står jag fast vid min känsla jag hade innan matchen - Frölunda har tappat lite tajming under uppehållet men kommer bli ettriga i nästa match.
Skulle Matsson svaja vet jag att JG skulle kunna dominera på samma sätt som han gjorde när Lasse blev skadad 2016. Han må
stundtals vara medioker men tycks växa enormt när han får spela viktiga matcher.
 

E.Z.

Cartier
Tyvärr tror jag att det blir förlust i första.
De kommer ha tappt lite matchtempo, Dif får komma in som underdogs och alla förväntar sig en 14:e raka i Scandinavium.
0-2 och båda signerade Dick.


Edit: nämnde jag att jag är Öisare (samt älskar Newcastle och Fiorentina)?
Att vara pessimist är liksom hörnstenen i mitt liv.

Vill också understryka att jag förlorar rätt mycket pengar på spel.

Åjdå, öisare....är själv blåvit. Kul med en magpie till - ser man inte så ofta. Lite känslomässig bergochdalbana där. Hoppas Ahsley får sålt och rafa förlänger så nästa säsong kan bli nåt. Iår har det ju varit sisådär även om vi verkar vara på säker mark nu. Sunderland till I die var ju njutning att se.

Håller med analysen om dagens match samtidigt är det små marginaler. Dicken är ju DIFs bästa vän och fiende - löste 4-3 men också den helt onödiga sista tvåan som gjorde att vi slapp press de sista minutrarna. Tycker Max Friberg skötte sig bra i första linan.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Gött med bra start på finalerna, nu får vi hålla tummarna att de behåller momentum! :cigar:
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Åjdå, öisare....är själv blåvit. Kul med en magpie till - ser man inte så ofta. Lite känslomässig bergochdalbana där. Hoppas Ahsley får sålt och rafa förlänger så nästa säsong kan bli nåt. Iår har det ju varit sisådär även om vi verkar vara på säker mark nu. Sunderland till I die var ju njutning att se.

Håller med analysen om dagens match samtidigt är det små marginaler. Dicken är ju DIFs bästa vän och fiende - löste 4-3 men också den helt onödiga sista tvåan som gjorde att vi slapp press de sista minutrarna. Tycker Max Friberg skötte sig bra i första linan.

Friberg och Purre får sällan stora rubriker men precis som Roselli är de eviga jobbare som aldrig slutar.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Då var det dags igen!
Gissar att det kommer vara hemmaplan som avgör vilket då gör Dif till vinnare idag.
Tycker att Djurgårdens spel passar Frölunda rätt illa. De verkar ha en lite mer sporadisk och växlande game plan och går inte att läsa av lika ”lätt” som Malmö och Luleå.
 

E.Z.

Cartier
Då var det dags igen!
Gissar att det kommer vara hemmaplan som avgör vilket då gör Dif till vinnare idag.
Tycker att Djurgårdens spel passar Frölunda rätt illa. De verkar ha en lite mer sporadisk och växlande game plan och går inte att läsa av lika ”lätt” som Malmö och Luleå.

Är generellt optimisk och jag tror ju att Djurgården tar en vinst i finalspelet och det blir ikväll, tyvärr. Tror det blir grisigt också.
 
Får som djurgårdare tacka för roliga matcher än så länge. Ovisst vilka som tar hem det till slut.

Håller med om otroligt töntig artikel ovan. Däremot funderar jag på hur man som supporter till Frölunda ställer sig till namnet Indians och logotypen. Känns som en rest från 90-talet, där alla lag skulle vara så amerikanska, som de allra flesta gjort upp med förutom kanske Frölunda och i mindre mån Brynäs Tigers.

Skulle personligen hatat om Djurgården hette typ Kings eller Capitols (eller liksom Frölunda något orelaterat som Lions). Hur ställer sig den genomsnittliga frölundaiten till detta?
 
Senast ändrad:

E.Z.

Cartier
Får som djurgårdare tacka för roliga matcher än så länge. Ovisst vilka som tar hem det till slut.

Håller med om otroligt töntig artikel ovan. Däremot funderar jag på hur man som supporter till Frölunda ställer sig till namnet Indians och logotypen. Känns som en rest från 90-talet, där alla lag skulle vara så amerikanska, som de allra flesta gjort upp med förutom kanske Frölunda och i mindre mån Brynäs Tigers.

Skulle personligen hatat om Djurgården hette typ Kings eller Capitols (eller liksom Frölunda något orelaterat som Lions). Hur ställer sig den genomsnittliga frölundaiten till detta?

Snäppet värre än ett töntigt namn är väl att byta namn hela tiden - då gör man ju samma misstag som man gjorde som ledde till att laget nu heter Frölunda Indians. Så låt det vara som det är.
 
Topp