Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbart fulsnygg, precis som dom bästa klockorna ska vara!Himla nöjd med denna
Jodå, ligger på 899 euro på Yemas hemsida. Helt klart fyndläge om man vill ha en!Superman Wristmaster Traveller | Zackrissons Ur & Smycken
zackrissonsur.se
Mer ful än snygg, men detta måste rentav vara betydligt billigare än på yemas hemsida ?
När jag beställde en annan Yema därifrån i somras så tog det över 2 månader innan den skickades (trots att den fanns i lager enligt hemsidan). Mycket strul, finns en hel tråd om detSuperman Wristmaster Traveller | Zackrissons Ur & Smycken
zackrissonsur.se
Mer ful än snygg, men detta måste rentav vara betydligt billigare än på yemas hemsida ?
Texten i sig är subjektivt, dock har jag haft enorma problem med länken. Den har brustit två gånger i claspen. Andra gången menade Yema på att garantin ej täcker länken.På deras navygraf står det PATENT PENDING i tydliga bokstäver på urtavlan, känns riktigt B att skriva ut på en urtavla att något med klockan är under en process där det ansöks om patent, kan ju bli patent eller inte, och i vilka världsdelar...... Som jag förstått det skall man dessutom ha råd att rättsligt möta någon som gör ett patentintrång annars spelar det ingen större praktisk roll, hursomhelst vad tycker ni yemafans om att de berikar sin urtavla på detta sätt ? Klockan känns ju trevlig och prisvärd för övrigt.
Tycker bara det höjer utseendet, det är ju en retrogrej som är hämtad från den gamla modellen, inget B med det. Har inte haft några problem med några av mina Yemor.På deras navygraf står det PATENT PENDING i tydliga bokstäver på urtavlan, känns riktigt B att skriva ut på en urtavla att något med klockan är under en process där det ansöks om patent, kan ju bli patent eller inte, och i vilka världsdelar...... Som jag förstått det skall man dessutom ha råd att rättsligt möta någon som gör ett patentintrång annars spelar det ingen större praktisk roll, hursomhelst vad tycker ni yemafans om att de berikar sin urtavla på detta sätt ? Klockan känns ju trevlig och prisvärd för övrigt.
Samma här, har 5 Yema nu varav en är drygt 40 år gammal (gammel-Yema) och de andra 4 är moderna Heritage-modeller. 2 av de moderna är köpta begagnade i varierande skick. Har skickat dem till Yema som hjälpt mig med att hitta originalkvitton (för tullen) och servat verken. Allt till kostnader som ägare till andra märken bara kan drömma om.Tycker bara det höjer utseendet, det är ju en retrogrej som är hämtad från den gamla modellen, inget B med det. Har inte haft några problem med några av mina Yemor.
den där bör du skicka tillbaka till Yema, kontakta dem via chatten så ska de fixa det där.Den här skyndar sig. Ett par minuter på bara en knapp vecka är ganska kass för ett kvartsur, skulle jag säga.
Annars gillar jag designen. Riktigt läckra och bekväma! Bra storlek även för oss med något mindre handleder.
Ja, jag känner till det. Men de kommer då byta urverk från vad de kallar "Kavinsky movement" till "classic movement" och då får man mycket kortare lystid på LED:en, något jag stör mig på med min svarta.den där bör du skicka tillbaka till Yema, kontakta dem via chatten så ska de fixa det där.
Så ja, vissa saker är inte jättebra med deras nysläpp.
Riktigt snygg är den!
Såg att det var lite nytt på gång, men stämmer det att de skall ha €1500 om man är med från start o att den går på €3000 i butik sen, tycker mig läsa mig till det i kommentarerna men ingen annanstans. Någon som har info? Tycker annars de ser trevliga ut.
Ja den ser riktigt fin ut tycker jag.Riktigt snygg är den!
Yema Watches
Since 1948 France's Fine Watchmaker YEMA designs iconic timepieces specifically for Sailing, Diving, Car Racing and Space Exploration. Discover our latests reissues of emblematic French tool-watches.kickstarter.yema.com
Aldrig känt på en Yema så vet inte hur bra kvaliten är!Ja den ser riktigt fin ut tycker jag.
Såg nu 1500+300. Känns det inte dyrt?
De priserna verkar stämma ganska bra. Yema siktar på att höja prestigen på märket, vi får se hur det går med den saken. Riktigt fina saker men inte riktigt min kopp av te, så jag hoppar. Även om Priviledge-medlemmar, dvs köpare av ett flertal Yema, fick erbjudande att köpa med 50 % rabatt idag.
Såg att det var lite nytt på gång, men stämmer det att de skall ha €1500 om man är med från start o att den går på €3000 i butik sen, tycker mig läsa mig till det i kommentarerna men ingen annanstans. Någon som har info? Tycker annars de ser trevliga ut.