• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredagsfrågan: Armband eller inte??

mevyheba.jpg
Krockkudde för armbandsur :)

Tycker att armband på vuxna män känns lika ansträngt som Anders Borgs fläta!

Dvs helt naturligt menar du???

Anders Borg har en bakgrund som akademisk nationalekonom, där är hästsvans(!) skrynklig-som-fan-kavaj o skäggstub en av de vanligaste utstyrslarna, jag körde det själv i många år... helt naturligt för en man med hans bakgrund... :)

Sällan något på klockarmen, men i stort sett alltid ett par lappslöjdsarmband på högerarmen. Svart läder och tenn tar ju om inte annat upp färgerna från klockan bra.

Har fått endel positiva kommentarer, speciellt när man kommer lite längre utanför Sveriges gränser. Oavsett kommentarerna är dom vid det här laget en del av mig, och visar lite på mitt ursprung.

Dvs helt naturligt menar du???

Anders Borg har en bakgrund som akademisk nationalekonom, där är hästsvans(!) skrynklig-som-fan-kavaj o skäggstub en av de vanligaste utstyrslarna, jag körde det själv i många år... helt naturligt för en man med hans bakgrund... :)

Trampade jag på några ömma tår så är jag den första att be om ursäkt! Fast jag håller ändå fast vid vad jag skrev tidigare :)

Trampade jag på några ömma tår så är jag den första att be om ursäkt! Fast jag håller ändå fast vid vad jag skrev tidigare :)

Närå... ...det är bara inget "ansträngt" med hans hästsvans... ...lika lite som med miljöpartister som driver runt i tröjor o schalar i riksdan.... de såg alla ut så innan de blev invalda o fick 60 tuss i månan...

På vissa ser det förjävla löjligt ut (absoluta merparten), på andra (tex nk stils creativ director) så ser det helt självklart ut. Som med mycket annat alltså: orättvist, och komplext.

F.ö gjorde mina barn massa plastpärle-armband på dagis som dom under högtidliga former gav till mig. Ibörja var det lite kul att ha på sig, men sen trötnade jag på't. När ungarna märkte det blev dom förnärmade över att jag inte använde gåvorna dom jobbat så hårt med. Jag blev trängd i ett hörn, goda råd var dyra. Då hörde jag mig själv säga till mina barn: "äh sorry killar, jag åt lixom upp armbanden - jag trodde det var godis ..."
Sen dess har jag inte fått några fler armband. Yes!

Näää vafaan. Såna här trender skall hållas korta. Ett, max två, på den nakna handleden, men fan inte på klockhandleden. Larvigt jävla påhitt som kommit till Stockholm från Italien. I bland undrar man vafan deras problem är, och sen stockholmare som ska hoppa på alla trender som finns. Helt galet.

Kul att visa barnbarnen, "här är jag med tio pride-armband på varsin handled, och där i mitten är klockan".

Det är ett slitet, men inte mindre sant, uttryck - less is moore. I mina ögon räcker det med två smycken - klocka och vigsel-/förlovningsring. Allt annat riskerar att tangera gränsen för julgransestetik där man ser ut som en rysk oligark eller en "hitta sig själv i Goa"-person.

iPhone|Tapatalk

Hm... Armband till klockan. Testat både på klockhanden och den klocklösa handen. Föredrar dock att ha klockan för sig och armband/en för sig.

Mina armband har betydelse, så de är något jag bär för min egen skull. Bär alltid ett grönt armband gjort av silke och medaljong och spänne i silver. Det är ett minne från en förebild, Luca Rubinacci.

v9T4nUr.jpg

Tillbaka
Topp