Men det är ju här jag inte fattar grejen med Panerai!
Varför får de fripass från den här hårda bedömningen när ingen annan får det??!!
Som vilka andra??????????????? har du några exempel...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför får de fripass från den här hårda bedömningen när ingen annan får det??!!
För att det är Panerai och de är COOLA!!! Fatta bara!!Men det är ju här jag inte fattar grejen med Panerai!
"He int lönt å förklar för nån som int begrip" Som Stenmark sa...
Som sagt.. Ibland e de int lönt...;-)Har Stenmark en Panerai?eller stöttar han oss mot fanatikerna?
Du missar hela poängen, att jämföra Rolex DSSD och Omegas Plopp är bara fel, det är 2st enstaka stora modeller i deras hela sortiment och inte några modeller som dom haft sedan starten och dom har alltid varit en liten niche i deras stora modellprogram, Panerai har BARA haft stora klockor, ALLTID -så att för dom att börja hårdsatsa på 40mm are är bara fel...då går hela grejen förlorad....
Som vilka andra??????????????? har du några exempel...
Tror deras totalt unika design är hela grejen, kronskyddet och deras storlek har varit med sen start och de har stått fast vid detta även om andra märken kanske har följt strömmen och haft koll på vad folk vill ha i just den tidsperioden.
När jag köpte min första panna var det en gral för mig och ett ur jag sökt under en längre tid ( tack Migel A för att jag fick köpa den ) men anledningen till köpet var rent design mässigt. Kunde då inte bry mig mindre av vad som satt under skalet, jag hade fastnat totalt för hur den såg ut.
Det här var inte länge sedan och på andra klockor var jag mer noga med motorn, och det var en komb av det som tilltalade mig med ögat och det som var där under, den tanken fanns inte när jag köpte pannan.
Slutsatsen för mig blir att ha begäret och den egna designen över glänser ev tankar om ursprung med uppköp samt brist på intressanta urverk.
Tyvärr vart gralen till slut en flipp klocka men det utesluter på intet sätt att en ny panna kommer att inhandlas i framtiden för den fyller absolut sin plats.