• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsklockan 30 november

Rossi

Rolex
2-Faktor
En stilla undran på fredagskvällen, hur kan det ta 10 dagar för Fedex att trasportera en klocka från Marbella till Sverige? Skitlång tid i mitt tycke.
 

David

Bödeln
Precis landat i Köpenhamn.

Inte riktigt SBB, men bra nära:

3FB63FEA-8ECB-4465-A2AB-02A26307B304-3997-0000027B4C65C336.jpg


Har flygplatsen också betalat 21 miljoner dollar för att få använda den?
 

Optimisten

Cartier
Rossi skrev:
En stilla undran på fredagskvällen, hur kan det ta 10 dagar för Fedex att trasportera en klocka från Marbella till Sverige? Skitlång tid i mitt tycke.

Det beror väl på vilken frakt-produkt du köpt? Overnight, ground och allt vad de kan heta?
 

Optimisten

Cartier
EmilL skrev:
...
Ända sedan din Review av AT8500 har jag i omgångar varit väldigt sugen på en sån, och just nu är jag inne i en "tuff" period vad gäller att stå emot. ...

AT 8500 är tekniskt överlägsen huvudkonkurrenten Rolex DJ men den gav inte mig lika mycket positiva känslor, ja känslor över huvud taget, som DJ. En annan brist är det lilla urvalet av urtavlor, jämfört med DJ. Därtill har 38,5 mm varianten 19 mm bandbredd vilket gör det svårare att hitta bra armband och jättesvårt att hitta ett bra i gummi (det enda jag hittat (ej köpt) är till PP Aquanaut). Därutöver gör det massiva armbandet att klockan blir rätt tung och den stora modellen som väl har den smidigare storleken 20 mm i bandbredd (???) är därmed för tung.

Men som jag skrev, tekniskt sett helt överlägsen allt motstånd i den prisklassen och går att köpa beg till riktigt bra priser, inte så jättemycket över 20 000 SEK om du letar. Jättefin kvalitet på urtavla och visare.

En fråga kring AT:s stålarmband, har den en inbyggd "diver extension"? Det går ju att låsa låset med ena halvan utfälld?
 
Topp