• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

FREDAGSTRÅD™️18/7 By Lesa. Någon stans i Sverige…..

Lesa

KS Explorers Club
2-Faktor
Godmorgon alla morgonpigga och även ni andra. @RicVin sommarvilar fortfarande å jag skall inte slå ut utan täcker som semestervikarie denna fredag…
IMG_0867.jpeg

Tidigt idag rullade klipptåget ut på banan å sitter nu som jobbonär på en av maskinerna , klipper och gör banan fin för våra spelare …
IMG_0557.jpeg

Jobbat sedan sommaren 2019 här på golfbanan. Ett perfekt sommarjobb som pensionär efter 43 år som officer….
IMG_0921.jpeg

och kom på att nästa år juni 2026 är det 50 år sedan jag ryckte in 18 år gammal och gjorde min värnplikt å det var helt andra maskiner som gällde...
IMG_0937.jpeg

så mitt klockval idag, en CITY kronmärkt tjänsteklocka som tilldelades mig som ung plutonchef när det begav sig under min långväga officerskarriär inom Försvarsmakten.Ha`re bäst och för ”böfelen”, glöm inte bort era nära och kära å ha en riktigt trevlig helg//🧐

Äntligen Fredag!

Det fortsätter och vara SOMMAR, jag älskar sådan här värme! Det kommer att hålla i sig även under kommande veckan, och det gillar vi. Det är ju inte många dagar vi har det om året tyvärr!

Förra helgen var vi på Loppis, och det var väl mest Los Tanos som hittade saker!. Blir ingen Loppis för min del denna helgen jag ska be ge mig ut i skogen i morgon lördag för att plocka SVAMP, borde finnas hur j… mycket som helst!

Och så blir det att klippa gräsmattan här hemma på söndag, det behövs faktiskt, men det blir att höja knivarna mot vad vi brukar ha. För vi vill inte att gräsmattan ska bli gul!

Och så ska jag trycka i mig en Red Devil ( pizza ) då Los Tantos och hennes polare ska på konsert på lördag kväll! Den är förbaskat smarrig ska ni veta…

" Ha en skön Fredag och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_9277.jpeg

Godmorgon alla morgonpigga och även ni andra. @RicVin sommarvilar fortfarande å jag skall inte slå ut utan täcker som semestervikarie denna fredag…
IMG_0867.jpeg

Tidigt idag rullade klipptåget ut på banan å sitter nu som jobbonär på en av maskinerna , klipper och gör banan fin för våra spelare …
IMG_0557.jpeg

Jobbat sedan sommaren 2019 här på golfbanan. Ett perfekt sommarjobb som pensionär efter 43 år som officer….
IMG_0921.jpeg

och kom på att nästa år juni 2026 är det 50 år sedan jag ryckte in 18 år gammal och gjorde min värnplikt å det var helt andra maskiner som gällde...
IMG_0937.jpeg

så mitt klockval idag, en CITY kronmärkt tjänsteklocka som tilldelades mig som ung plutonchef när det begav sig under min långväga officerskarriär inom Försvarsmakten.Ha`re bäst och för ”böfelen”, glöm inte bort era nära och kära å ha en riktigt trevlig helg//🧐
Tack för hjälpen kompis!! Nu var jag ju för en gångs skull uppe hyfsat tidigt för att vara semester. Men nu direkt efter frullen så blir det till att stuva bilen och puttra söderöver.. Så skönt att slippa fokusera på att starta en tråd i tid..
IMG_5840.jpeg

Kan man förresten säga ”puttra” om man åker elbil?…
Nåja, vi ska ”swoosha” söderöver…
Ha det så gott alla!!

Ett par veckor kvar till andra halvan av semestern, då blir det bara den här pärlan för hela slanten, byggd i rent OWG-material av en hemlig stiftelse i Bienne i en dal i Schweiz… men provkör lite idag för att komma i semesterstämning…
IMG_0254.jpeg

Tillbaka
Topp