Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan varit för tyst med tanke på hur stor breakthrough det verkar vara.Är det någon som förbokat Slimline Monolithic Manufacture? Verkar dröja lite innan den dyker upp. Spännande teknik och otroligt fin tycker jag iaf.
Inget jag särskilt ogillar men åssyftade hur gångreserven/precisionen inte verkar slå ett vanligt eta 2824 tex. Fast deras flyback chrono, perpetual calenders och nya urverk är ju väldigt imponerande.Vad är det med tekniska du inte gillar?
Jag har anmält intresse och pratat med flera på sales/marketing-teamet som mer eller mindre kommer vidarebefordra min ansökan till en handlare som kommer få in denna modellen. Verkar vara relativt få då ena representanten sa att det kan vara en bit att köra.Nästan varit för tyst med tanke på hur stor breakthrough det verkar vara.
Inget jag särskilt ogillar men åssyftade hur gångreserven/precisionen inte verkar slå ett vanligt eta 2824 tex. Fast deras flyback chrono, perpetual calenders och nya urverk är ju väldigt imponerande.
Om de bara hade kunnat göra en perpetual calender i 36-38mm..
Någon som har erfarenhet av deras Highlife-serie och som vill dela med sig av sin upplevelse?
Har inte haft möjlighet att testa någon i butik men ser ruskigt fin ut på bild.![]()
Snygg!och så kom den! Riktigt trevlig måste jag säga!
Slimline sitter verkligen sjukt bra på handleden otroligt tunn å fin är den med!
FC gör enligt mig en av dom snyggaste lådorna.
![]()
Riktigt bra size med sina 38mm imo.
![]()
Så tunn att armhåret nästan följer den![]()
![]()
Jag har en Manufacture Flyback Chronograph. Väldigt nöjd. Har den som dressare. Armbandet kunde vara enklare att öppna, justera och stänga, men det är ingen dealbreaker för mig iaf. Bär den inte så ofta då det är min"finklocka", men känslan är gedigen. Mycket bra känsla i knapparna till kronografen. Utseendet är väl den största tillgången, åtminstone för min smak.lite dåligt drag i tråden.
Har sneglar på FC under några är men aldrig ägt någon.
Tyckte highlihe var riktigt bra släpp när den kom och hade nästan glömt bort den.
Inte heller sett så mycket skrivas om den på KS.
Ni som har eller haft en, vad är era intryck?
Är riktigt sugen på att testa en nämligen![]()
Kikade också på den men hittade ingen liknande att kolla emot.Köpte precis denna fina pjäs med automatiskt urverk, hittar bara klockan som kvarts, ingen som har koll på referensnummer på denna?
Mvh
Jag var också lite sugen på den och pratade lite med säljaren.Köpte precis denna fina pjäs med automatiskt urverk, hittar bara klockan som kvarts, ingen som har koll på referensnummer på denna?
Mvh
Hur funkar det där, vad är ringarna till?Snart med i klubben jag med!
En chrono för halvblind 50åring att tajma äggkoken med! Tänkte att TT det har man ju ingen ännu...
![]()
Regatta timer/yacht timer, hålen byter färg varje minut, då 5 minuter gått har alla vita blivit blå, ytterligare 5 min alla blå fyllts med orange. Tydligen ngn nedräkningsfuntion för kappseglingar men man kan ju tajma 15 min på det sättet också. (Dvs bilden har det gått 6 minuter) lägger ut bild irl då den kommer..Hur funkar det där, vad är ringarna till?
Bilder på mitt inköp kommer i nästa vecka.
Ägg-timer är ju klockrent!Regatta timer/yacht timer, hålen byter färg varje minut, då 5 minuter gått har alla vita blivit blå, ytterligare 5 min alla blå fyllts med orange. Tydligen ngn nedräkningsfuntion för kappseglingar men man kan ju tajma 15 min på det sättet också. (Dvs bilden har det gått 6 minuter)
Snart med i klubben jag med!
En chrono för halvblind 50åring att tajma äggkoken med! Tänkte att TT det har man ju ingen ännu...
![]()
Udda men snygg modell![]()
![]()
![]()
![]()
Där dök den upp, får återkomma med input efter lite användande. Spontant är väl listpris väl högt så bra om man kan halvera det iaf. Yacht timern kanske den mest meningslösa komplikation jag har på ngt ur, men som äggtimer om man kör automat tydligt. Dressigt iaf!