• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Freedag ther is!

Ryttaren

Rolex
image.jpg
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Satan vilken bra telefon det där var :)


Skickas från min iPhone


Mjaa, klassisk, visst, men bra vete fan. Vi hade ett gäng såna där på jobbet när det begav sig (när vi inte hade egna mobiler utan fick kvittera ut en när vi skulle ut på jobb) och de bröt samtalen stup i kvarten. Kan i o f s ha berott på taskig täckning här på vischan på den tiden, men de mobiler vi hade fast monterade i bilarna funkade mycket bättre.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Mjaa, klassisk, visst, men bra vete fan. Vi hade ett gäng såna där på jobbet när det begav sig (när vi inte hade egna mobiler utan fick kvittera ut en när vi skulle ut på jobb) och de bröt samtalen stup i kvarten. Kan i o f s ha berott på taskig täckning här på vischan på den tiden, men de mobiler vi hade fast monterade i bilarna funkade mycket bättre.
Berodde nog på att gsm nätet var relativt nytt på den tiden det begav sig med T39. Har för mig att fast monterade telefoner körde 010 (NTM eller NMT tror jag) nätet och det hade täckning som heter duga. Kör dom fortfarande med på sjön och inom räddning.
Ursäkta OT.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Berodde nog på att gsm nätet var relativt nytt på den tiden det begav sig med T39. Har för mig att fast monterade telefoner körde 010 (NTM tror jag) nätet och det hade täckning som heter duga. Kör dom fortfarande med på sjön och inom räddning.
Ursäkta OT.


Kan mycket väl ha varit så, telefonerna i våra bilar då var rätt stabila saker (Panasonic? kan minnas fel) som kanske var NMT. Möjligen kan de ha haft någon slags förstärkning i sändarna också. Men här ute i skogarna har vi fortfarande problem med täckningen fläckvis. 4G? Ha, det kan de roa sig med i Fjollträsk. Ursäkta ännu mer, rejäl OT...
 
Topp