• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Haha, kom igen nu. Det här att USA inte har någon kultur är så tröttsamt. Det finns mycket mer i USA än hollywood och wall street. Men ja, Jacob & Co är klockvärldens Trump.

USA hade kultur: rythm n blues, soul food, jazz, country, rock, BBQ, preppy osv osv.

Nästan allt är utbytt mot extrem narcissistisk ytlighet och ytterligheter. (På båda sidor av spektrat).

Modern amerikansk kultur är så ytlig att Megan Fox 8 plastikoperationer i det närmaste anses som om hon är helt naturlig. Mitt favoritexempel är LA. Alla låtsas bry sig om miljön. Men hela stan är skitig och full av smog. Alla låtsas vara superanti-rasistiska men bor i etniska enklaver. Och så fort du har en slant på banken eller ett hyfsat jobb så köps varenda statuspryl in (på leasing). Klockor ska gärna ha diamanter strösslade och kläder logotyper lika stora som plagget själv. Rika kineser är ett under av smakfullhet i jämförelse.

Och i den geggan hittar vi Jacob&Co. Det är inte USAs svar på Trump. Det är USAs svar på motsatta sidan. Den ytliga fullständigt kändisbesatta låtsas-godhjärtade sidan. Den är bara marginellt sämre än den förstnämnda ska sägas.
 
USA hade kultur: rythm n blues, soul food, jazz, country, rock, BBQ, preppy osv osv.

Nästan allt är utbytt mot extrem narcissistisk ytlighet och ytterligheter. (På båda sidor av spektrat).

Modern amerikansk kultur är så ytlig att Megan Fox 8 plastikoperationer i det närmaste anses som om hon är helt naturlig. Mitt favoritexempel är LA. Alla låtsas bry sig om miljön. Men hela stan är skitig och full av smog. Alla låtsas vara superanti-rasistiska men bor i etniska enklaver. Och så fort du har en slant på banken eller ett hyfsat jobb så köps varenda statuspryl in (på leasing). Klockor ska gärna ha diamanter strösslade och kläder logotyper lika stora som plagget själv. Rika kineser är ett under av smakfullhet i jämförelse.

Och i den geggan hittar vi Jacob&Co. Det är inte USAs svar på Trump. Det är USAs svar på motsatta sidan. Den ytliga fullständigt kändisbesatta låtsas-godhjärtade sidan. Den är bara marginellt sämre än den förstnämnda ska sägas.

Visst hela samhället är dekadent och även om förfallet leds från USA så gäller det hela västvärlden. Vill inte diskutera politik här men jag tycker “USA har ingen kultur” är en synnerligen dålig analys av problemet.

(När jag jämförde Jacob & Co med Trump var det inte en politisk jämförelse utan snarare jämförelse av estetisk böjelse - så urtypiskt vulgärt att det gränsar till kitsch)
 
Senast ändrad:
Visst hela samhället är dekadent och även om förfallet leds från USA så gäller det hela västvärlden. Vill inte diskutera politik här men jag tycker “USA har ingen kultur” är en synnerligen dålig analys av problemet.

(När jag jämförde Jacob & Co med Trump var det inte en politisk jämförelse utan snarare jämförelse av estetisk böjelse - så urtypiskt vulgärt att det gränsar till kitsch)

Då är vi helt överens. Om man ska ge dem något så är det att de är så vulgära att inte ens rapparna vill strössla dem. Det finns ingen plats på skräpet att slänga strössel. 😁
 
  • Like
Reactions: PNM
Tänker mkt tvärtom, inte att alla är fina iof men superocean heritage är rätt trist för egen del😅 (inte ful men tråkig)
Är du helt säker? 😁 Det här ser ju ut som nåt från Ali Express fyndhörna om du frågar mig.
1000011929.png
 
Senast ändrad:
Nä, inte superocean heritage. Men annars är det okej 😊
Varför är inte breitling särskilt populärt här på forumet? Som nämnts verkar ju superocean heritage, speciellt del blåa varianten, vara trevliga klockor men finns även andra klockor de synes göra bra såsom exempelvis vissa modeller i chronomatserien 🙂
 
Varför är inte breitling särskilt populärt här på forumet? Som nämnts verkar ju superocean heritage, speciellt del blåa varianten, vara trevliga klockor men finns även andra klockor de synes göra bra såsom exempelvis vissa modeller i chronomatserien 🙂
Att hata på Breitling är en gammal seglivad trend här. Lite fånigt tycker jag som gillar dom, helst på rouleauxlänk 👌

Men nu var inte tråden till för att hylla Breitling så här kommer mitt bidrag på en småful klocka 😁
Screenshot_20240424_215604_Samsung Internet.jpg
 
Jag såg den här tråden idag och tänkte undrar om jag skrivit något i den under de drygt 10 år som gått. Tack och lov hade jag inte det och efter att ha haft många klockor under åren och särskilt de senaste 25 åren är jag glad för det.
Smaken förändras, det som man en gång ville ha blir iskallt men Quartz Pateken för 70 tkr på Gullmarsplans Pantbank skulle jag ha köpt för 15 år sedan. Nästan alla klockor passar någon person nån gång är min inställning numera. En personlig udda klocka är mycket.
Fult tycker någon, billigt skräp tycker en annan, min käraste ägodel tycker en tredje.
Att se på en klocka utan att se på ägaren säger inte mycket.
 
Tillbaka
Topp