• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Full set? Vad ingår i det?

Har ett par Rolex och de som jag betraktar som keepers måste ha vissa parametrar som är viktiga för mig (inte alltid för gemeneman..).
Jag vet att många skiter fullständigt i om de är utplockade i Sverige eller Mexico eller om butikskvittot är med eller ej, men för min personliga del är det två viktiga ingredienser i en keeper.

Nåväl, ang. full set,
Som de flesta vet har Rolex AD fått nya direktiv och de måste sen 2018 ta bort all plast, behålla bezelskyddet samt sleeven. Helt sjukt enligt mig, men men...
Kvar är då resten:
- Kartong, inre och yttre
- Cert o cert hållare
- Instruktionsbok
- klocka inkl alla länkar
- ”kudden”
- gröna tagen
- mig veterligen price tagen

Jag har nu köpt en ny Rolex sub i andra hand som i sin tur är köpt hos Nymans. Nymans säger lite olika kring price tagen men han jag pratade med sa att han alltid skickad med den. Då den är specifik för just den klockan så värdesätter jag den.

Fråga:
Skall den vita tagen följa med?

Jag förstår att värdet är 0kr för vissa o kanske en dealbreaker för andra men vad tycker ni?
Tror inte att pricetag hänger med så länge köparen inte ber om den :)

Hur går Rolex policy ihop med lagen? Om jag som kund köper produkten och betalar den till fullo direkt borde väl inte säljaren behålla delar mot mitt samtycke? Kan ICA bestämma sig för att de behåller äggkartongen när du köper 6 ägg?
Tycker nog inte att man kan resonera på det viset. Om du köper ägg i lösvikt kan du inte kräva kartong. Allt kokar väl ner till vad du och säljaren kommer överens om.

Har ett par Rolex och de som jag betraktar som keepers måste ha vissa parametrar som är viktiga för mig (inte alltid för gemeneman..).
Jag vet att många skiter fullständigt i om de är utplockade i Sverige eller Mexico eller om butikskvittot är med eller ej, men för min personliga del är det två viktiga ingredienser i en keeper.

Nåväl, ang. full set,
Som de flesta vet har Rolex AD fått nya direktiv och de måste sen 2018 ta bort all plast, behålla bezelskyddet samt sleeven. Helt sjukt enligt mig, men men...
Kvar är då resten:
- Kartong, inre och yttre
- Cert o cert hållare
- Instruktionsbok
- klocka inkl alla länkar
- ”kudden”
- gröna tagen
- mig veterligen price tagen

Jag har nu köpt en ny Rolex sub i andra hand som i sin tur är köpt hos Nymans. Nymans säger lite olika kring price tagen men han jag pratade med sa att han alltid skickad med den. Då den är specifik för just den klockan så värdesätter jag den.

Fråga:
Skall den vita tagen följa med?

Jag förstår att värdet är 0kr för vissa o kanske en dealbreaker för andra men vad tycker ni?
Jag plockade min Hulk 2019-04-01 och fick inte med vita taggen. Inte heller brezelskyddet men all plast i en påse.

Vart den är uttagen är väl skitsamma eller?
Jag har köpt nytt både i Sverige och utomlands 2018 & 2019 utan att det plastats av, plast kvar = maxad vinst:D

Får man med den vita tagen är väl det kul. Men i vissa länder så vägrar de att lämna ifrån sig den. Sleven behåller vissa AD nu för tiden men den anser jag ska följa med men jag ligger inte heller sömnlös utan den.

Sleeve tycker jag ska ingå. Vet att en del ADs slutade med att lämna ut sleeve för länge sedan (t.ex. ADs i Schweiz behöll sleeve för 1 år sedan)

Plockade ju ut en några veckor efter dig, fick inte heller med mig vita taggen och bezelskyddet. Jag fick dock ingen plast med. Inte för att jag ville ha det. Men det kanske är lite olika då?

Bezelskyddet skulle jag vilja ha. :)

Mitt bezelskydd låg kvar där vi hade börjat processen och då vi hade förflyttat oss till kassan så frågade jag specifikt om man kunde få med bezelskyddet eller vad som gällde kring detta, då kollade personen som hade assisterat mig lite frågande på personen som jag antar är ansvarig för sådana frågor som gav svaret "Om kunden önskar det" så jag fick med mitt iallafall men man får väl se hur det blir nästa gång :)

Jag kan faktiskt förstå nördigheten kring klockor och att vissa vill ha rubbet med. Att begära att få med bezelskyddet skulle nog även jag göra (kanske är en löjlig grej det med nu när jag tänker på det.) Boxen vill jag ha, gärna även ytterboxen. Kvitto och cert och så vidare vill jag ha med. Men i alla fall min gräns går vid plast och pricetag. Dock är vi ju alla olika :)

Många fånar kring klockor här, inkluderat mig.. :rolleyes:

Ja och det kanske inte är något fel med det egentligen. Du köper ju produkten och vill ha rubbet, klart du ska få det. Jag har läst på lite nu och det är tydligen många som tycker det är viktigt med plast, pricetag och dylika utomlands med. Jag visste inte alls detta. Vem är jag att säga ni har fel.

Tillbaka
Topp