Har en fundering ang fullset
Tidigare fick jag en klocka värderad med original box och cert till den klockan
Vid nästa värdering för att värdejustera efter 15 år så räknas klockan inte längre som fullset!
Länk
Min review på WUS
Då certet är fel ifyllt från affären ”intyg finns på detta” så är det ej längre fullset.
Jag köper värderingsmannens resonemang och ingen skugga över honom hans resonemang är ” är det minsta fel ifyllt räknas det ej som fullset ”
Det är inte hela världen för mig men det blir en annan sak i mitt kommande Arv till mina barn
(Alla vet när det kommer till pengar eller klockor bör det lätt strider, just därför ville jag vara fullständigt säker….
Helt plötsligt ändrades balansen så de klockor mina barn respektive var tilltänkt flyttades så värdet steg hos ena barnet men låg kvar (pga ej fullset) hos det andra
Vad hände med frasen fel ifyllt cert, är den inte gångbar enligt handelskammaren?
Det är inte jätte mycket det skiljer i värde men tillräcklig för att skapa obalans.
Det jag har
Intyg från tidigare ägare
Original box och original cert original band med spänne till en breitling 806 -66 borde vara värt 15-20k allt tillhör den klockan sedan start.
Enligt tidigare diskussioner jag hade med Kurt Brondum (bästa breitling 806 kännaren )så är bara original armbandet extremt ovanligt
Nu räknas det inte längre alls
Tipps mottages gärna om någon vet vem eller var man kan värdera boxen med papper löst för att återta lite värde.
Jojo