Tydligen inte enligt expert...de håller sig silver eller svart, aldrig grå på denna modell!Utan att ha fördjupat mig nämnvärt så är det väl mer regel än undantag att bezeln ser ut sådär än att den är svart? De flesta verkar ha grånats en hel del
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tydligen inte enligt expert...de håller sig silver eller svart, aldrig grå på denna modell!Utan att ha fördjupat mig nämnvärt så är det väl mer regel än undantag att bezeln ser ut sådär än att den är svart? De flesta verkar ha grånats en hel del
AhaTydligen inte enligt expert...de håller sig silver eller svart, aldrig grå på denna modell!
Tycker den övre ser okej ut. Sliten och ful, absolut, för att inte tala om den saknade integrerade länken. Men nåt alla Indien-Seikos har gemensamt är den felaktiga loggan på den undre klockan, medan den övre har rätt logga.Har ingen speciell annons i åtanke men det finns en hel del indiska Seiko 5 ute på låga auktionspriser just nu på Tradera. De är ju ganska lätta att verifiera med sina märkliga urtavlor och på andra sätt också i allmänhet. Korspostar detta i märkliga annonser-tråden också, hoppas moderator kan ha lite översyn med det!
Dessa kanske alltid finns på tradera, men det var länge sen jag var aktiv där så jag vet inte. Möjligt att detta är standard.
Bli inte lurade, helt enketl!
Undrar också om den som lagt bud på klocka nr 1 har förstått konceptet bakom integrerade länkar..
Håller med, den övre är ur 7009-3160 familjen. Eventuellt en ommålad tavla då 21 jewels inte samt Made in Japan texten inte finns på många av exemplaren, men kan ju ha med årsmodell att göra med kanske?Tycker den övre ser okej ut. Sliten och ful, absolut, för att inte tala om den saknade integrerade länken. Men nåt alla Indien-Seikos har gemensamt är den felaktiga loggan på den undre klockan, medan den övre har rätt logga.
Sammanfattning: Jag tror den övre klockan är kosher, dock fuktskadad. Hade köpt den lika lite som jag hade köpt fejkvarianten.
Den beskrivande texten är också ganska underhållande.Har ingen speciell annons i åtanke men det finns en hel del indiska Seiko 5 ute på låga auktionspriser just nu på Tradera. De är ju ganska lätta att verifiera med sina märkliga urtavlor och på andra sätt också i allmänhet. Korspostar detta i märkliga annonser-tråden också, hoppas moderator kan ha lite översyn med det!
Dessa kanske alltid finns på tradera, men det var länge sen jag var aktiv där så jag vet inte. Möjligt att detta är standard.
Bli inte lurade, helt enketl!
Undrar också om den som lagt bud på klocka nr 1 har förstått konceptet bakom integrerade länkar..
Man undrar ju vad i det hela som är "Swiss Made"? Läderarmbandet?Då var det att auktionera ut min fina herrklocka Seiko 5 automatic med daydate daterad ca 60-70 tals. Med unik white dial/ urtavla. Guld index. Varit på topp-service sommaren 2020 hos urmakare. Fått sig ett nytt glas, rengjord och smörjd. Fått sig ett nytt kugghjul i mekanismen. Testad och fungerar perfekt för 1 dygns dragning. Tillkommer med matchande fint svart läderarmband 18mm. Naturligtvis Swiss made. Stainless steel. Perfekt för din man/ sonen/ vintage samlaren. En klocka som sitter kungligt på handleden och som du gärna bär vid finare tillfällen.
Vad är det du tycker är knas? Kronan?Hmm...
Breitling chrono matic, unisex Watch 1970-1979
Utropspris: 3000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-06-29 08:43:11. Köp & sälj begagnade & oanvända Breitling herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Priset, köp nu: 5500:-Vad är det du tycker är knas? Kronan?
Den som köper den där lär bli lurad. Tror absolut inte att han tagit bilderna själv och förmodligen så lär man inte se skymten av klockan efter betalning. Ett omdöme på tradera och det var ett negativt…Priset, köp nu: 5500:-
Mm, känns shady!Den som köper den där lär bli lurad. Tror absolut inte att han tagit bilderna själv och förmodligen så lär man inte se skymten av klockan efter betalning. Ett omdöme på tradera och det var ett negativt…
Den som köper den där lär bli lurad. Tror absolut inte att han tagit bilderna själv och förmodligen så lär man inte se skymten av klockan efter betalning. Ett omdöme på tradera och det var ett negativt…
DåsåMm, känns shady!
Inte ofta man ser nån med -1 i rating på Tradera.Den som köper den där lär bli lurad. Tror absolut inte att han tagit bilderna själv och förmodligen så lär man inte se skymten av klockan efter betalning. Ett omdöme på tradera och det var ett negativt…
Här har du en likadan från min skrotlåda. Inget fulur, däremot udda modell. Troligtvis pojkur eller liknande.Vad tror vi om den här?
TISSOT Seastar svart urtavla (477630988) | Köp på Tradera
Något med typsnittet på index och den känns så okonventionell för Tissot? Vilken tidsperiod skulle den ens vara ifrån? Endast 30mm, men ser ju inte ut att vara äldre möjligtvis slutet av 80-talet, om ens det. Resten är svårbedömt men jag skulle bli jävligt förvånad om det var sådär den tavlan såg ut från början.
Där ser man! Har du nån aning vart du fått den i från och vad modellen kallas?Här har du en likadan från min skrotlåda. Inget fulur, däremot udda modell. Troligtvis pojkur eller liknande.
Nej, tyvärr.Där ser man! Har du nån aning vart du fått den i från och vad modellen kallas?
Inte ofta man ser nån med -1 i rating på Tradera.
Tråkigt att man inte kan ge smileys på Tradera-auktioner
Modererat
Hoppsan sa. Här var det full fart.
Hold my beerHoppsan sa. Här var det full fart.
Den beskrivande texten är också ganska underhållande.
Man undrar ju vad i det hela som är "Swiss Made"? Läderarmbandet?